Magyar ízek a kínai áruházlánc polcain
Egyre több magyar cégnek segít a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) a kínai piac meghódításában. Közreműködésükkel 2016 elején az európai uniós országok közül elsőként Magyarországnak sikerült marhahúst szállítani az országba, de ezenkívül négy magyar élelmiszeripari vállalkozás is sikeres ügyleteket bonyolított le kínai partnerekkel, összesen több mint 300 000 euró értékben. Most pedig újabb cégek értek el sikereket, ugyanis Kína egyik legnagyobb áruházláncának polcain jelenhettek meg termékeikkel.
A „Keleti Nyitás” külgazdasági stratégia eredményeként a kínai–magyar gazdasági kapcsolatok dinamikusan fejlődnek, az elmúlt két évben Magyarország Kínába irányuló exportja több mint 100 millió euróval nőtt. A Kereskedőháznak is nagy szerepe van az exportnövekedésben, hiszen már eddig is számos sikeres ügyletet sikerült lebonyolítani segítségükkel.
Az év eleji első európai uniós marhaexport után az MNKH ismét bizonyította, hogy aktív szakmai közreműködésének köszönhetően újabb piacok nyílhatnak meg a magyar vállalkozások előtt.
A Kereskedőház közreműködésével az ősz folyamán több mint 10 magyar, az élelmiszeripari szegmensben működő cég termékei kerültek fel Kína egyik legjelentősebb üzletláncának, a Cityshopnak polcaira. A termékek között megtalálhatók borok, édességek és különböző snackek is.
Kiemelt helyen a magyar termékek
A Cityshop Sanghaj egyik legnagyobb áruházlánca, melynek portfóliójában mintegy 20 000 termék található, Sanghajban 13, valamint Pekingben 2 üzlettel rendelkezik.
Az ügylet létrejöttében az MNKH kiemelt szerepet játszott, hiszen az exportra vonatkozó szigorú szabályok miatt hosszas egyeztetésekre volt szükség egy-egy sikeres üzlet megkötéséhez. A Kereskedőház szakértői a magyar termékek Cityshop polcain történő megjelenése előtt összeállítottak egy, az áruház profiljához illő termékportfóliót, illetve folyamatos szakmai tanácsadást nyújtottak az érintett magyar vállalkozásoknak.
Az üzleti siker jelentőségét tovább növeli, hogy a magyar termékek nem csupán jelen vannak a Sanghaj legexkluzívabb negyedeiben található üzletekben, hanem az év végéig aktív promóciós tevékenység is övezi azokat. A Cityshop üzletekben az összes magyar terméket kiemelt helyen árusítják, valamint a vásárlóknak lehetősége nyílik a magyar borok és csokoládék kóstolására is.
Érdemes Európán túlra tekinteni
A Detki Keksz Kft. az egyik olyan cég, amelynek termékei felkerültek a Cityshop polcaira. Lipusz Marianna, a Detki Keksz Kft. exportmenedzsere az ügylet kapcsán nyilatkozott lapunknak:
– Egyelőre főként a környező országokba szállítunk, de célunk, hogy kiterjesszük exporttevékenységünket. Több nemzetközi kiállításon, vásáron is részt vettünk a kölni ISM-től a Dubaiban rendezett Gulfoodig. Úgy látjuk, érdemes kilépni a telített európai piacokról. Az ázsiai országok – ahogyan azt az MNKH is jelezte irányunkba – élénken érdeklődnek a hozzáadott értéket képviselő, élelmiszer-biztonsági szempontból kifogástalan termékek iránt, így kedvező fogadtatásban részesülnek az elmúlt években kifejlesztett újdonságaink, egyrészt az egészségtudatos táplálkozásba jól illeszkedő termékek, másrészt a gyermekeket megcélzó termékcsaládunk. Az MNKH sokat segít nekünk termékeink népszerűsítésében, a külpiac kiépítésében.
A Bonbonetti több országba is exportál, de Kínában idáig nem voltak jelen, idén márciusban sikerült belépniük a piacra az MNKH segítségével. Az első két konténer áru után kedvező visszajelzéseket kaptak, így a jövő évre már komolyabb mennyiséggel számolnak a cégnél.
– Nagy lehetőség számunkra, hogy a Cityshop projekt keretében egy nívós kínai üzletláncban mutathatjuk meg termékeinket – mondta el lapunknak Baróti Diana, a Bonbonetti Zrt. key account managere. – A Cityshop polcain a vásárlók találkozhatnak Cherry Queen és Bonbonetti Marzipan Hearts pralinéinkkal, valamint érdeklődés tapasztalható drazsétermékeink iránt is. Nagyon sok segítséget kapunk a Magyar Nemzeti Kereskedőháztól a tárgyalások lebonyolításában, így igen bizakodóak vagyunk a jövőt tekintve.
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >