Magyar ízek a MOL-kutakon
Országosan 40 városban, összesen 57 MOL kúton érhetőek el a magyar gazdák termékei a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. (MIKSZ) és a MOL között létrejött megállapodásnak köszönhetően. A kutakon egy külön polc áll a magyar termékek rendelkezésére, ahova első körben 25 féle áru került. A MIKSZ adatai szerint a Choko Pannonia csokijai, a Méhes-Mézes szörpjei és a Fruit de Bereg szilvalekvárjai fogynak a legjobban a MOL-kutakon. A megállapodás része a MIKSZ stratégiai tervének, amelynek célja, hogy a magyar gazdákat és termékeiket minden lehetséges eszközzel népszerűsítse, segítse.
A magyar gazdák termékeire felépített Kézműves Magyar Ízek Vására és a Budavári Libamájfesztivál mellett a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. egy stratégiai megállapodással segíti a magyar gazdákat és a magyar élelmiszeripart. A MIKSZ ugyanis hosszútávú megállapodást kötött a MOL-lal, amelynek köszönhetően 40 városban, 57 kúton érhetőek el magyar gazdák termékei. Az együttműködésnek köszönhetően 2012. augusztus eleje óta 15 magyar termelő árucikke között válogathatnak a MOL-kutakon vásárlók.
„Egyre fontosabb a magyar fogyasztóknak, hogy kizárólag magyar termékekből készült élelmiszer kerüljön az asztalra. Ezt a törekvést erősíti a MIKSZ és a MOL közös programja is. A MIKSZ számára a megállapodás stratégiai fontosságú, hiszen célunk a magyar termelők és termékeik népszerűsítése. Első körben olyan árukat vittünk a kutakra, amelyek ugyan kevésbé ismertek, de minőségüknek és különlegességüknek köszönhetően gyorsan népszerűek lehetnek a fogyasztók körében” – mondta el Pap Krisztián, a MIKSZ vezérigazgatója.
A MIKSZ alakulása óta a saját márkaboltja mellett már több fórumon, így a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, a Budavári Libamájfesztiválon, és a Kézműves Magyar Ízek Vásárán is segítette a magyar termékek ügyét. „Az a célunk, hogy Magyarország újra Európa éléskamrája legyen. Sajnos annak ellenére, hogy népességünk 2%-kal csökkent, élelmiszer importunk 10%-kal nőtt. Mind szarvasmarhából, mind sertésből radikálisan kevesebb van az országban, paradicsomból, hagymából és cukorból is jelentős behozatlara szorulunk. Ezért fontos számunkra minden olyan kezdeményezés, együttműködés, összefogás, amely a magyar termékeket, gazdákat és a magyar élelmiszeripart segíti” – tette hozzá a vezérigazgató.
A MIKSZ „Éléskamra” programjának célja, hogy folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést, megfelelő alapot biztosítson a minőségi magyar élelmiszerek minél szélesebb körű bemutatására. Az „Éléskamra” stratégia következő lépéseként a MIKSZ hamarosan megnyitja saját webshopját is, ahol már 80 magyar gazda termékei között válogathatunk. A MIKSZ tervei között szerepel még további márkaboltok nyitása és a külföldi vásárokon való hangsúlyos részvétel.
A MIKSZ 85 millió forintos tőkével bejegyeztett társaság, melynek célja, hogy folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést és további eszközöket, forrásokat biztosítson a magyar termékek népszerűsítéséhez. Az új vállalkozás a Kézműves Magyar Ízek Kft.-ből és a Kézműves Magyar Ízek Vásárokból nőtte ki magát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >