Magyar fűszerpaprika kerül a Chio termékekbe
Több mint 190 tonna magyar fűszerpaprikát vásárol idén az Intersnack. A Chio termékeket gyártó vállalatcsoport körülbelül 2 milliárd forintot szán az üzletre.
Évente megközelítőleg 2000 tonna fűszerpaprika terem Magyarországon, főleg Kalocsa és Szeged térségében. A hungarikumnak számító fűszer közel 10 %-át a Chio termékeket gyártó Intersnack Vállalatcsoport vásárolja fel, hogy németországi fűszerfeldolgozóiba szállítsa, ahol sót vagy más fűszereket kevernek a paprikához, majd a fűszerkeveréket továbbküldik az Intersnack 29 gyárának valamelyikébe, többek között Csehországba, Franciaországba, Romániába. A fűszerkeverék egy része az Intersnack hazai, győri gyárába kerül, ahol a ropogtatnivalókra szórják.
A fűszerkeverékben felhasznált magyar paprikát legnagyobb mennyiségben Németországba szállítják a cégcsoport termékeinek ízesítésére. Érdekesség, hogy a németek legkedveltebb burgonyachipse a „Funny Frisch Ungarisch”, azaz a szintén az Intersnack csoporthoz tartozó Funny Frisch márka magyaros, paprikás fűszerezésű változata. Az összes német chipsfogyasztás 18%-át ez az egyetlen termékváltozat teszi ki, amelyre tehát a Kalocsa és Szeged környéki paprikaültetvények termése kerül. Jelentős mennyiségű paprikás fűszerkeverék jut a vállalat győri gyárába is. Az itt készülő lisztes termékeket aztán a világ számos pontjára szállítják, többek között Kína, Kuvait és Uruguay lakosai is magyar paprikás snacket ropogtathatnak.
Az Intersack a fűszert két fő beszállítójától, a Kalocsai Fűszerpaprika Zrt.-től és a Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft.-től szerzi be a vállalat. Előbbi a magyar fűszerpaprika vezető feldolgozója, és társvállalataival együtt a teljes magyar termés 80 %-át termelteti és dolgozza fel. Fő beszállítóként másfél évtizede működik együtt az Intersnack-kel. A 100 %-ban magyar tulajdonú vállalkozás a paprikát közvetlenül a hazai termelőktől vásárolja, a feldolgozást pedig kalocsai üzemében végzi. Az Intersnack másik jelentős partnere a szegedi termesztői bázison működő Rubin. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >