Magyar fűszerpaprika kerül a Chio termékekbe
Több mint 190 tonna magyar fűszerpaprikát vásárol idén az Intersnack. A Chio termékeket gyártó vállalatcsoport körülbelül 2 milliárd forintot szán az üzletre.
Évente megközelítőleg 2000 tonna fűszerpaprika terem Magyarországon, főleg Kalocsa és Szeged térségében. A hungarikumnak számító fűszer közel 10 %-át a Chio termékeket gyártó Intersnack Vállalatcsoport vásárolja fel, hogy németországi fűszerfeldolgozóiba szállítsa, ahol sót vagy más fűszereket kevernek a paprikához, majd a fűszerkeveréket továbbküldik az Intersnack 29 gyárának valamelyikébe, többek között Csehországba, Franciaországba, Romániába. A fűszerkeverék egy része az Intersnack hazai, győri gyárába kerül, ahol a ropogtatnivalókra szórják.
A fűszerkeverékben felhasznált magyar paprikát legnagyobb mennyiségben Németországba szállítják a cégcsoport termékeinek ízesítésére. Érdekesség, hogy a németek legkedveltebb burgonyachipse a „Funny Frisch Ungarisch”, azaz a szintén az Intersnack csoporthoz tartozó Funny Frisch márka magyaros, paprikás fűszerezésű változata. Az összes német chipsfogyasztás 18%-át ez az egyetlen termékváltozat teszi ki, amelyre tehát a Kalocsa és Szeged környéki paprikaültetvények termése kerül. Jelentős mennyiségű paprikás fűszerkeverék jut a vállalat győri gyárába is. Az itt készülő lisztes termékeket aztán a világ számos pontjára szállítják, többek között Kína, Kuvait és Uruguay lakosai is magyar paprikás snacket ropogtathatnak.
Az Intersack a fűszert két fő beszállítójától, a Kalocsai Fűszerpaprika Zrt.-től és a Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft.-től szerzi be a vállalat. Előbbi a magyar fűszerpaprika vezető feldolgozója, és társvállalataival együtt a teljes magyar termés 80 %-át termelteti és dolgozza fel. Fő beszállítóként másfél évtizede működik együtt az Intersnack-kel. A 100 %-ban magyar tulajdonú vállalkozás a paprikát közvetlenül a hazai termelőktől vásárolja, a feldolgozást pedig kalocsai üzemében végzi. Az Intersnack másik jelentős partnere a szegedi termesztői bázison működő Rubin. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >