Magyar ételpazarlási körkép a Munchcsal

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 03. 18:00

A Munch sajtóeseményt tartott „Miért menő az ételmentés?” címmel, amelyen bemutatták a „Magyar ételpazarlási körkép” című kiadványt. A rendezvény központi témái között szerepelt a hazai ételpazarlás helyzete, a fenntarthatóság szerepe, valamint a legnagyobb élelmiszerláncok pazarlás elleni törekvései.

A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.

Az eseményen két kerekasztal-beszélgetés zajlott: az első során Bartus Marcell környezetvédelmi aktivista, Dalmadi Júlia élelmiszer-futurista és Wettstein Albert, a Munch társalapítója beszélt az ételpazarlás elleni küzdelem kihívásairól. Mindannyian hangsúlyozták, hogy a fenntarthatóságot elérhető áron kell biztosítani, hogy az ne csak a tehetősebbek privilégiuma legyen. Wettstein szerint a Munch ebben élen jár, hiszen az ételmentés itt nemcsak környezettudatos, hanem pénztárcabarát is.

A második beszélgetésben a PENNY, az Auchan és a Munch képviselői vitatták meg élelmiszermentési kezdeményezéseiket, amelyek között a PENNY „Girbe-gurba” kampánya és az Auchan „Még jó” kampánya is nagy figyelmet kapott. Az esemény egy interaktív kérdezz-felelekkel és egy fenntartható workshoppal zárult, ahol a résztvevők környezetbarát karácsonyi díszeket készíthettek. //

Kapcsolódó cikkeink