Magyar élelmiszeripari sikerek Japánban
Harminckilencedik alkalommal rendezték meg Tokióban a Foodex élelmiszeripari szakvásárt. Ázsia egyik legrégebbi kiállításán a HITA (Nemzeti Külgazdasági Hivatal) idén először szervezett közösségi megjelenési lehetőséget a magyar vállalatok számára. A 78 országból érkező 2808 kiállító között 13 magyar cég volt jelen, amelyek a jövőben Japánt is szeretnék exportpiacaik között tudni. A magyar standon látogatást tett a Japánban tárgyalásokat folytató Bognár Lajos, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes államtitkára is.
A Foodex élelmiszeripari kiállításon a HITA első alkalommal, egy 24 négyzetméteres közösségi standdal vett részt. a rendezvény kiváló alkalmat jelentett a 13 magyar cég számára, hogy felmérjék termékük megfelel-e a japán piac újdonságigényének, illetve a termékminőség és a csomagolás terén egyaránt megmutatkozó, kifejezetten magas minőségi követelményeknek.
A főképp japán, illetve más ázsiai országból érkező vásárló megismerkedhetett a magyar hústermékekkel, lekvárokkal, mézzel, dióval, ételízesítőkkel, almaalapú édességekkel, fagyasztott zöldség és gyümölcstermékekkel, lúgos ásványvízzel, illetve borokkal.
A mangalica hús- és húskészítmények egyre népszerűbbek az újszerű és egészséges termékek iránt nyitott japán fogyasztók körében. A lekvárokat és mézkülönlegességeket is sokan megkóstolták, de volt olyan látogató is, aki inkább a gulyáskrémet, illetve Erős Pistát választotta.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
IFFA 2025: A hús- és fehérjeipar vezető világvására
A frankfurti IFFA szakvásár a nemzetközi hús- és fehérjeipar legnagyobb…
Tovább olvasom >Meghosszabbítottuk az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 verseny nevezési határidejét – így még 5 napig várjuk a nevezéseket!
2025-ben is indul a Trade magazin Inno d’Or – Év…
Tovább olvasom >Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >