Magyar e-kereskedők sikere a nemzetközi óriások nyomása ellenére: díjazták a hazai online piac kiemelkedő szereplőit
A hazai piac élénkítésére, a Growww Digital, a Digitális Kereskedelmi Szövetség és az Ecommerce Hungary életre hívta a HungarEcomm Stars díjat, amely azoknak a magyar e-kereskedőknek az elismerése, akik képesek alkalmazkodni a gyorsan változó piaci környezethez és nemzetközi szinten is versenyképes stratégiát tudnak kialakítani. Az Internet Hungary konferencián tartott díjátadón három árbevételi kategóriában díjaztak kiemelkedő hazai szereplőket.
A magyar e-kereskedelmi piac számos kihívással néz szembe, hiszen olyan nemzetközi óriások, mint a Temu és az Allegro, rendkívül kedvező áraikkal és intenzív reklámhadjárataikkal hódítják meg a vásárlókat. Ennek ellenére, a hazai piacon is találhatók olyan agilis szereplők, akik a globális recesszió és a külföldi versenytársak nyomása mellett is képesek növekedni és stabilan működni. Az e-kereskedelem részesedése jelenleg mindössze 10%-a a teljes magyar kereskedelmi forgalomnak, de a Growww Digital előrejelzése szerint ez tíz év alatt akár 25%-ra is nőhet.
Az 1–5 milliárd forint árbevételű cégek közé a Greenman Kft., a Nutriversum Kft. és a Webshop Logisztika Kft. tartozik, míg az 5–10 milliárd forint közötti kategóriában a WhiskyNet Kft. és a Mobilredfox Kft. emelkedtek ki. A legnagyobb, 10 milliárd forint feletti árbevételű e-kereskedők közé pedig a Pepita Group Zrt., a BioTech USA Kft., valamint az iPon Computer Kft. került be.
Az elismerések odaítélésénél nem csupán az árbevétel, hanem a gazdasági stabilitás, a digitális fejlettség és a stratégiájuk hatékonysága is döntő szempont volt. A díj célja, hogy ösztönözze a hazai szereplőket a külföldi versennyel való szembenézésre és a hosszú távú, fenntartható fejlődésre.
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10…
Tovább olvasom >K&H: a szolgáltató szektor lendülete némileg ellensúlyozza az ipar akadozását
“A GKI frissen publikált konjunktúraindexe 2 ponttal csökkent a legutóbbi…
Tovább olvasom >