Magyar e-kereskedők sikere a nemzetközi óriások nyomása ellenére: díjazták a hazai online piac kiemelkedő szereplőit
A hazai piac élénkítésére, a Growww Digital, a Digitális Kereskedelmi Szövetség és az Ecommerce Hungary életre hívta a HungarEcomm Stars díjat, amely azoknak a magyar e-kereskedőknek az elismerése, akik képesek alkalmazkodni a gyorsan változó piaci környezethez és nemzetközi szinten is versenyképes stratégiát tudnak kialakítani. Az Internet Hungary konferencián tartott díjátadón három árbevételi kategóriában díjaztak kiemelkedő hazai szereplőket.
A magyar e-kereskedelmi piac számos kihívással néz szembe, hiszen olyan nemzetközi óriások, mint a Temu és az Allegro, rendkívül kedvező áraikkal és intenzív reklámhadjárataikkal hódítják meg a vásárlókat. Ennek ellenére, a hazai piacon is találhatók olyan agilis szereplők, akik a globális recesszió és a külföldi versenytársak nyomása mellett is képesek növekedni és stabilan működni. Az e-kereskedelem részesedése jelenleg mindössze 10%-a a teljes magyar kereskedelmi forgalomnak, de a Growww Digital előrejelzése szerint ez tíz év alatt akár 25%-ra is nőhet.
Az 1–5 milliárd forint árbevételű cégek közé a Greenman Kft., a Nutriversum Kft. és a Webshop Logisztika Kft. tartozik, míg az 5–10 milliárd forint közötti kategóriában a WhiskyNet Kft. és a Mobilredfox Kft. emelkedtek ki. A legnagyobb, 10 milliárd forint feletti árbevételű e-kereskedők közé pedig a Pepita Group Zrt., a BioTech USA Kft., valamint az iPon Computer Kft. került be.
Az elismerések odaítélésénél nem csupán az árbevétel, hanem a gazdasági stabilitás, a digitális fejlettség és a stratégiájuk hatékonysága is döntő szempont volt. A díj célja, hogy ösztönözze a hazai szereplőket a külföldi versennyel való szembenézésre és a hosszú távú, fenntartható fejlődésre.
Kapcsolódó cikkeink
Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >