Magyar e-kereskedők sikere a nemzetközi óriások nyomása ellenére: díjazták a hazai online piac kiemelkedő szereplőit
A hazai piac élénkítésére, a Growww Digital, a Digitális Kereskedelmi Szövetség és az Ecommerce Hungary életre hívta a HungarEcomm Stars díjat, amely azoknak a magyar e-kereskedőknek az elismerése, akik képesek alkalmazkodni a gyorsan változó piaci környezethez és nemzetközi szinten is versenyképes stratégiát tudnak kialakítani. Az Internet Hungary konferencián tartott díjátadón három árbevételi kategóriában díjaztak kiemelkedő hazai szereplőket.
A magyar e-kereskedelmi piac számos kihívással néz szembe, hiszen olyan nemzetközi óriások, mint a Temu és az Allegro, rendkívül kedvező áraikkal és intenzív reklámhadjárataikkal hódítják meg a vásárlókat. Ennek ellenére, a hazai piacon is találhatók olyan agilis szereplők, akik a globális recesszió és a külföldi versenytársak nyomása mellett is képesek növekedni és stabilan működni. Az e-kereskedelem részesedése jelenleg mindössze 10%-a a teljes magyar kereskedelmi forgalomnak, de a Growww Digital előrejelzése szerint ez tíz év alatt akár 25%-ra is nőhet.
Az 1–5 milliárd forint árbevételű cégek közé a Greenman Kft., a Nutriversum Kft. és a Webshop Logisztika Kft. tartozik, míg az 5–10 milliárd forint közötti kategóriában a WhiskyNet Kft. és a Mobilredfox Kft. emelkedtek ki. A legnagyobb, 10 milliárd forint feletti árbevételű e-kereskedők közé pedig a Pepita Group Zrt., a BioTech USA Kft., valamint az iPon Computer Kft. került be.
Az elismerések odaítélésénél nem csupán az árbevétel, hanem a gazdasági stabilitás, a digitális fejlettség és a stratégiájuk hatékonysága is döntő szempont volt. A díj célja, hogy ösztönözze a hazai szereplőket a külföldi versennyel való szembenézésre és a hosszú távú, fenntartható fejlődésre.
Kapcsolódó cikkeink
Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >