Magyar e-kereskedők sikere a nemzetközi óriások nyomása ellenére: díjazták a hazai online piac kiemelkedő szereplőit
A hazai piac élénkítésére, a Growww Digital, a Digitális Kereskedelmi Szövetség és az Ecommerce Hungary életre hívta a HungarEcomm Stars díjat, amely azoknak a magyar e-kereskedőknek az elismerése, akik képesek alkalmazkodni a gyorsan változó piaci környezethez és nemzetközi szinten is versenyképes stratégiát tudnak kialakítani. Az Internet Hungary konferencián tartott díjátadón három árbevételi kategóriában díjaztak kiemelkedő hazai szereplőket.
A magyar e-kereskedelmi piac számos kihívással néz szembe, hiszen olyan nemzetközi óriások, mint a Temu és az Allegro, rendkívül kedvező áraikkal és intenzív reklámhadjárataikkal hódítják meg a vásárlókat. Ennek ellenére, a hazai piacon is találhatók olyan agilis szereplők, akik a globális recesszió és a külföldi versenytársak nyomása mellett is képesek növekedni és stabilan működni. Az e-kereskedelem részesedése jelenleg mindössze 10%-a a teljes magyar kereskedelmi forgalomnak, de a Growww Digital előrejelzése szerint ez tíz év alatt akár 25%-ra is nőhet.
Az 1–5 milliárd forint árbevételű cégek közé a Greenman Kft., a Nutriversum Kft. és a Webshop Logisztika Kft. tartozik, míg az 5–10 milliárd forint közötti kategóriában a WhiskyNet Kft. és a Mobilredfox Kft. emelkedtek ki. A legnagyobb, 10 milliárd forint feletti árbevételű e-kereskedők közé pedig a Pepita Group Zrt., a BioTech USA Kft., valamint az iPon Computer Kft. került be.
Az elismerések odaítélésénél nem csupán az árbevétel, hanem a gazdasági stabilitás, a digitális fejlettség és a stratégiájuk hatékonysága is döntő szempont volt. A díj célja, hogy ösztönözze a hazai szereplőket a külföldi versennyel való szembenézésre és a hosszú távú, fenntartható fejlődésre.
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Elindul a TikTok Shop Németországban, Franciaországban és Olaszországban
Tovább bővíti európai e-kereskedelmi tevékenységét a TikTok: mostantól a német,…
Tovább olvasom >A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyorsuló infláció Magyarországon: brutális élelmiszerdrágulás és kérdéses hatékonyságú intézkedések
2025 februárjában ismét gyorsult az infláció Magyarországon: a fogyasztói árak…
Tovább olvasom >Megjelent az árrésstop részletes szabályozása: kiket érint és milyen termékekre vonatkozik?
A Magyar Közlönyben megjelent a kormány által bevezetett árrésstop részletes…
Tovább olvasom >A pulykaágazat kihívásai és lehetőségei: így látja a jövőt a Gallicoop
A pulykahús évekig a hazai és nemzetközi piac egyik meghatározó…
Tovább olvasom >