Magyar cégek mutatkoznak be az újvidéki mezőgazdasági vásáron
A CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. közreműködésével 24 magyarországi cég képviselteti magát a 86. alkalommal megrendezett újvidéki nemzetközi mezőgazdasági vásáron május 11-17. között.
A CED tájékoztatása szerint a vásár a régió egyik legmeghatározóbb mezőgazdasági és élelmiszeripari szakkiállítása, ezért kiemelt figyelmet fordítanak a magyar vállalkozói jelenlét biztosítására. A 24 hazai vállalkozásnak a kollektív nemzeti standon biztosítanak részvételi lehetőséget, a cégek egyebek mellett speciális minőségvizsgáló eszközöket, permetezőgépeket, méhészeti eszközöket, valamint különböző étrendkiegészítő készítményeket mutatnak be a rendezvényre látogató több tízezer szakmai érdeklődőnek.
A közlemény idézi Csík Lászlót, a CED ügyvezetőjét, aki elmondta: Szerbia az elmúlt években fontos célpiaca lett a magyar vállalkozásoknak, folyamatosan nő a kereslet a magyar termékek és szolgáltatások iránt. A szerb piacra irányuló magyar kivitel 2010 óta csaknem 90 százalékkal bővült, tavaly átlépte az 1,6 milliárd eurót.
A CED egy ágazatspecifikus szakmai fórummal egybekötött üzletember-találkozó megszervezésével is elő kívánja segíteni parterei sikeres szerbiai piacra lépését, a fórumra előzetesen mintegy 30 helyi vállalkozás regisztrált. A résztvevő magyar vállalkozások átfogó tájékoztatást kapnak a többi között az ágazatot érintő aktualitásokról, az innovatív iparági megoldásokról, technológiákról, valamint lehetőségük nyílik termékeik és szolgáltatásaik bemutatására a meghívott helyi vállalkozók, cégvezetők, illetve disztribútorok előtt.
A kísérőrendezvény lehetővé teszi a helyi agrárium meghatározó szereplőivel történő közvetlen kapcsolatfelvételt, az együttműködések körének meghatározását, vagy akár konkrét üzleti tárgyalások megvalósítását – emelte ki a CED ügyvezetője. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az ipari termelés 4,2 százalékkal mérséklődött novemberben
2024 novemberében az ipari termelés volumene 4,2, munkanaphatástól megtisztítva 2,9…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >