Magyar cégek a SIAL-on

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 11. 16. 08:00

A 2008. évi SIAL kiállítást se lehetett volna elképzelni magyar cégek megjelenése nélkül. Pedig az igazsághoz hozzátartozik, hogy jóval szerényebb volt a jelenlét, mint korábban bármikor. A kollektív megjelenésről Pál Józseffel, az AMC ügyvezetőjével beszélgettünk. – Milyenek az idei kiállítási tapasztalatok?
– A külföldi kiállítási tapasztalataink azt mutatják, hogy az utóbbi időben mindegyik külföldi megjelenés nagysága csökken. Ennek ellenére itt a SIAL-on érezzük először azt, hogy minden hasonló, vagy talán még egy kicsit nagyobb is, mint két éve volt. És ez igazán biztató. Szervezőként semmilyen nagy hibát nem tapasztaltunk, azt viszont látjuk, hogy 2006-hoz hasonlóan sok a kiállító és látogató egyaránt.

– Milyen az idei magyar megjelenés a SIAL-on?
– Sajnos, a magyar élelmiszeripar helyzetét is mutatja részben, hogy 100 négyzetméterrel kisebb területen állítanak ki idén a magyar cégek, mint két éve. Ráadásul kevesebb az általunk piacképesnek ítélt áru is. Kiállítóink közül szinte teljesen elmaradtak a nagy cégek. Az önálló kiállítók száma is nagyon lecsökkent, idén 3-4 önálló magyar cég van jelen a kiállításon mindössze. És persze a korábbi évek nagy kollektív megjelenései is jelentősen gyengültek.

– Mennyire sikeresek a tematikus megjelenések?
– A nemzeti pavilon mellett nagyon büszkék vagyunk, hogy a mélyhűtős és húsos szakmai pavilonban, ha minimális is, de van magyar kollektív megjelenés, hiszen a tematikus pavilonokban a szakmai látogatók célirányosabban keresik a kapcsolatfelvételt, és állandó a tömeges jelenlét. Ideális persze az lenne, ha a jelenlegi 5-6 cég helyett 10-12 cég jelenne meg tematika szerint is, de jelenleg az ágazatok helyzete se teszi ezt lehetővé.

– Milyen megjelenésekre számíthatunk jövőre?
– Jövőre sok külföldi megjelenést tervezünk belföldön is, külföldön is. Tekintettel a jelenlegi helyzetre és az idei tapasztalatokra, előakvirálással készülünk az igények felmérésére, és ez alapján fogjuk foglalni az ideális területet a jelentkező kiállítók számának megfelelően. A jövő évi sikeres megjelenéseket a januártól használatos új közösségi arculat és kommunikációs terveink is támogatni fogják reményeink szerint.

Kapcsolódó cikkeink