Magyar cég a McDonald's első csirkehús-beszállító mintagazdasága
A világon elsőként a magyarországi MasterGood csoport baktalórántházi broilertelepe nyerte el a McDonald's csirkehús-beszállítói között a fenntarthatósági szempontok alapján legkiválóbb termelőknek adott mintagazdaság minősítést – jelentette be Horváth Ágnes, a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten.
Bognár Lajos, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, a McDonald's és az észak-kelet magyarországi MasterGood csoport együttműködése azért példaértékű, mert szerencsésen ötvözi a perspektivikus üzleti elgondolást, a legkorszerűbb termelési technológiákat és a fenntarthatóság szempontját.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján ismertette, a baromfiágazat kibocsátása 2015-ben 326,7 milliárd forint volt, a teljes mezőgazdasági kibocsátás 13,3 százaléka. A hazai hústermelés több mint felét a baromfiágazat adja, baromfihúsból saját szükségleténél 70 százalékkal többet termel az ország – mondta
Cselényi Tibor, a McDonald's Kft. minőségbiztosítási vezetője elmondta: a McDonald's Mintagazdaság (Flagship Farm) programot a McDonald's azért hozta létre, hogy a legjobb fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok kiemelésével, bemutatásával és megosztásával a gyakorlatok alkalmazását ösztönözze a saját hálózatán belül, és azon túl is.
Horváth Ágnes az MTI-nek elmondta: a McDonald's Kft. a múlt évben 23,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A Mcdonald's 89 üzletet számláló teljes magyarországi hálózata – beleértve a franchise alapon működő üzleteket is – mint 10 százalékosnál nagyobb forgalomnövekedést ért el a múlt évben 2014-hez viszonyítva.
Bárány Péter, a MasterGood csoporthoz tartozó Baromfi-COOP kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a mintagazdaság címet elnyerő telepet zöldmezős beruházásként 1,2 milliárd forintból hozták létre.
Az MTI kérdésére az ügyvezető igazgató arról tájékoztatott, hogy a MasterGood csoport tavalyi árbevétele elérte a 45,3 milliárd forintot, szemben az előző évi 43 milliárd forinttal. Az idén pedig csoportszinten mintegy 48 milliárd forint konszolidált árbevételt terveztek – mondta Bárány Péter. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fel a csőrrel!
Bizonytalanság, kiszámíthatatlanság – ez jellemezte a piaci szereplők szerint 2022-t…
Tovább olvasom >Jól teljesítettek tavaly a McDonald’s-ok Magyarországon
A magyarországi McDonald’s éttermeket működtető Progress Étteremhálózat Kft. 2021-ben 6,765…
Tovább olvasom >Hiány van palackozott üdítőkből és turmixból a gyorsétteremben
A McDonald’s kifogyott a turmixokból és néhány palackozott üdítőből az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >