Magyar Bormustra néven rendezik meg az Országos Borversenyt
Az ország legfontosabb borversenyévé kíván válni a Magyar Bormustra – korábban Országos Borverseny -, amelyet május 28-29-én, 36. alkalommal rendez meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT).
A HNT 2013 végén alakult újra, szakmaközi szervezetté válva, és ezzel párhuzamosan megújul az ország legrégebbi, mintaszámban a legnagyobb borversenye is, amelybe több másik verseny mellett a Pannon Bormíves Céh által szervezett Pannon Bormustra is integrálódik – mondta a Magyar Bormustra keddi budapesti sajtótájékoztatóján a HNT elnöke.
Tornai Tamás hozzátette: céljuk, hogy a mustra az ország legjelentősebb borversenyévé váljon, melynek eredményére a nemzetközi piac is figyel.
A szervezet elnöke az MTI kérdésére közölte, hogy a mustra nevezési határideje május 21., mostanáig azonban már csaknem 600 mintát neveztek a borkészítők.
A bíráló bizottság a kategóriagyőztest, a legeredményesebb termelőt, női borászt, 35 év alatti borászt, valamint a legjobb fajtagyőztes bort díjazza. A beérkező mintákat a 42 fős zsűri 6 bizottságba tömörülve értékeli meghatározott bírálati elvek alapján. Munkájukat többek között a bormustra két társelnöke, Horkay András, az Országos Borbíráló Bizottság elnöke és Mészáros Kálmán, a NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságának igazgatója felügyeli – számolt be.
Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte: a versenyre immár határon túli magyar borászatok tételeit is nevezni lehet, a zsűribe pedig nemzetközi szakembereket is meghívtak.
A magyar borpiac nagyobb ütemben fejlődik, mint a hazai fizetőképes kereslet, ezért az igazi növekedési tartalékok a külpiacokban rejlenek – mutatott rá, hozzáfűzve: a magyar borokat meg kell ismertetni a külpiacokkal.
Mivel a borok a kereskedőkön keresztül jutnak el a fogyasztókhoz, fontos lépés, hogy a HNT az egyik legjelentősebb hazai borkereskedő céggel, a Tescóval társult a verseny megrendezésében – mondta el Gál Péter.
Pirint János, az áruházlánc magyarországi beszerzési igazgatója emlékeztetett, az áruházlánc borbeszállítóinak háromnegyede, az értékesített borok mennyiségének pedig 97 százaléka magyar volt tavaly. A vállalat tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesített áruházaiban – számolt be. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: fémdarabok találhatók a Coca-Cola HBC Austria GmbH által gyártott egyes üdítőitalokban
Az osztrák hatóság az EU élelmiszer- és takarmánybiztonsági riasztási rendszerén…
Tovább olvasom >Kertészeti szaporítóanyagok a fókuszban: Nébih ellenőrzés három helyszínen
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a vármegyei kormányhivatalok és a…
Tovább olvasom >Nébih: kolbászt hívott vissza a forgalomból a Kifli.hu
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt mangalica kolbászt hívott vissza a forgalomból…
Tovább olvasom >További cikkeink
A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >