Magyar Bormustra néven rendezik meg az Országos Borversenyt
Az ország legfontosabb borversenyévé kíván válni a Magyar Bormustra – korábban Országos Borverseny -, amelyet május 28-29-én, 36. alkalommal rendez meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT).
A HNT 2013 végén alakult újra, szakmaközi szervezetté válva, és ezzel párhuzamosan megújul az ország legrégebbi, mintaszámban a legnagyobb borversenye is, amelybe több másik verseny mellett a Pannon Bormíves Céh által szervezett Pannon Bormustra is integrálódik – mondta a Magyar Bormustra keddi budapesti sajtótájékoztatóján a HNT elnöke.
Tornai Tamás hozzátette: céljuk, hogy a mustra az ország legjelentősebb borversenyévé váljon, melynek eredményére a nemzetközi piac is figyel.
A szervezet elnöke az MTI kérdésére közölte, hogy a mustra nevezési határideje május 21., mostanáig azonban már csaknem 600 mintát neveztek a borkészítők.
A bíráló bizottság a kategóriagyőztest, a legeredményesebb termelőt, női borászt, 35 év alatti borászt, valamint a legjobb fajtagyőztes bort díjazza. A beérkező mintákat a 42 fős zsűri 6 bizottságba tömörülve értékeli meghatározott bírálati elvek alapján. Munkájukat többek között a bormustra két társelnöke, Horkay András, az Országos Borbíráló Bizottság elnöke és Mészáros Kálmán, a NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságának igazgatója felügyeli – számolt be.
Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte: a versenyre immár határon túli magyar borászatok tételeit is nevezni lehet, a zsűribe pedig nemzetközi szakembereket is meghívtak.
A magyar borpiac nagyobb ütemben fejlődik, mint a hazai fizetőképes kereslet, ezért az igazi növekedési tartalékok a külpiacokban rejlenek – mutatott rá, hozzáfűzve: a magyar borokat meg kell ismertetni a külpiacokkal.
Mivel a borok a kereskedőkön keresztül jutnak el a fogyasztókhoz, fontos lépés, hogy a HNT az egyik legjelentősebb hazai borkereskedő céggel, a Tescóval társult a verseny megrendezésében – mondta el Gál Péter.
Pirint János, az áruházlánc magyarországi beszerzési igazgatója emlékeztetett, az áruházlánc borbeszállítóinak háromnegyede, az értékesített borok mennyiségének pedig 97 százaléka magyar volt tavaly. A vállalat tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesített áruházaiban – számolt be. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Eredményes a védekezés a ragadós száj- és körömfájás betegség ellen
Magyarországon négy szarvasmarha telepen azonosított a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih)…
Tovább olvasom >Több, mint szórakozás
A fesztiválok régóta messzebb mutatnak egyszerű szórakozási lehetőségnél: közösségi élményt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >