Magyar bor nyert nagyaranyérmet az Eurázsiai Bor- és Párlatversenyen
Nagyaranyérmet nyert a Moszkvában megrendezett Eurázsiai Bor- és Párlatversenyen (EAWSC) a mádi Demetervin Pincészet dűlőszelektált, 2013-as évjáratú Király furmint aszúja.
A versenyt a Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Szervezet (OIV) együttműködésével és szabályrendszere szerint rendezték meg a moszkvai Összorosz Kiállítási Központban (VDNH) április 13. és 15. között. A zsűri elismert nemzetközi szakértőkből állt, akik 100 pontos rendszerben, vakkóstolással bíráltak. A versenyre nevezett borok mindössze 30 százaléka kaphatott díjat, és csupán nagyaranyérmet osztottak ki, ezek egyikét a mádi pincészet tokaji aszúja nyerte el – közölte az MTI-vel kedden a Demetervin Pincészet.
A sikerrel a települési eredetvédelmi egyesület, a Mádi Kör törekvése is visszaigazolást nyert, amely szerint az egyedi geológiával rendelkező, 1730 óta klasszifikált szőlőterületeket érdemes kompromisszummentes, komoly borokkal bemutatni, ezzel a világörökségi hagyományainkat fenntartani – idézi a közlemény Demeter Endre szőlész-borászt.
A pincészet hangsúlyozta: csak a kiemelkedő évjáratokban készíti el a csúcsborának számító, dűlős aszút a mádi Király-hegyen található 3 hektárnyi, fél kilogrammos tőketerhelésű furmint ültetvényeiről. Ez 2013-ban egy 1376 palackos tételt jelentett, 200 gramm feletti természetes maradékcukor-tartalommal, amelyet a 8 grammos savtartalom, valamint az andezites, riolitos ásványosság tart feszes, elegáns egyensúlyban – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot változtak a borfogyasztási szokások: ma már a könnyedebb, gyümölcsös vörösborokat vásároljuk szívesen
Az ünnepi asztalról nem hiányozhat egy palack kiváló vörösbor, amely…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >