Magyar bor- és a fürdőturizmust bemutató expót rendeznek Pozsonyban
A magyar bor- és fürdőkultúrát, valamint az ezekre épülő turizmust bemutató mini expót tartanak Pozsonyban március 19-én; a „Spa and Wine” című rendezvényt az idén első alkalommal, hagyományteremtő céllal valósítják meg a társszervezők: Magyarország pozsonyi nagykövetsége, a Magyar Turizmus Zrt. valamint a WineArt társaság.
A rendezvényen 15, főként észak-magyarországi fürdő és welness központ képviselteti magát, a magyar borkultúrához pedig 30 neves borászat bemutatói és közel másfélszáz minőségi bora által kerülhetnek közelebb az érdeklődők – ismertette Harmati Zsolt, Magyarország pozsonyi nagykövetségének ideiglenes ügyvivője az expót beharangozó sajtótájékoztatón csütörtökön.
A mini expó megrendezése része annak a tavaly a pozsonyi külképviselet segítségével elindított folyamatnak, amelynek elsődleges céljai közé tartozik a Magyarországra irányuló idegenforgalom élénkítése és a magyar kis- és középvállalkozások számára a külföldi kapcsolatok kialakításának megkönnyítése. E folyamat első állomása volt a tavaly ugyancsak első alkalommal megrendezett „Több mint szomszéd” – Magyar Kulturális Hét Pozsonyban című rendezvénysorozat, és a külképviselet üzleti központjának megnyitója is, amelyre októberben került sor.
A Magyar Turizmus Zrt. aktuális adatai szerint az utóbbi időszakban a magyar idegenforgalom számára érezhetően nőtt a szlovák piac jelentősége. A Szlovákiából Magyarországra látogató turisták száma tavaly elérte a 154 ezret, ez éves szinten 17,9 százalékos növekedést jelentett. A vendégéjszakák száma 17,1 százalékkal nőtt, a szlovákiai turisták 2014-ben csaknem 339 ezer vendégéjszakát töltöttek el Magyarországon, ez négyszerese volt a tíz évvel ezelőttinek. (Starovic Tibor, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >