Magyar bor- és a fürdőturizmust bemutató expót rendeznek Pozsonyban
A magyar bor- és fürdőkultúrát, valamint az ezekre épülő turizmust bemutató mini expót tartanak Pozsonyban március 19-én; a „Spa and Wine” című rendezvényt az idén első alkalommal, hagyományteremtő céllal valósítják meg a társszervezők: Magyarország pozsonyi nagykövetsége, a Magyar Turizmus Zrt. valamint a WineArt társaság.
A rendezvényen 15, főként észak-magyarországi fürdő és welness központ képviselteti magát, a magyar borkultúrához pedig 30 neves borászat bemutatói és közel másfélszáz minőségi bora által kerülhetnek közelebb az érdeklődők – ismertette Harmati Zsolt, Magyarország pozsonyi nagykövetségének ideiglenes ügyvivője az expót beharangozó sajtótájékoztatón csütörtökön.
A mini expó megrendezése része annak a tavaly a pozsonyi külképviselet segítségével elindított folyamatnak, amelynek elsődleges céljai közé tartozik a Magyarországra irányuló idegenforgalom élénkítése és a magyar kis- és középvállalkozások számára a külföldi kapcsolatok kialakításának megkönnyítése. E folyamat első állomása volt a tavaly ugyancsak első alkalommal megrendezett „Több mint szomszéd” – Magyar Kulturális Hét Pozsonyban című rendezvénysorozat, és a külképviselet üzleti központjának megnyitója is, amelyre októberben került sor.
A Magyar Turizmus Zrt. aktuális adatai szerint az utóbbi időszakban a magyar idegenforgalom számára érezhetően nőtt a szlovák piac jelentősége. A Szlovákiából Magyarországra látogató turisták száma tavaly elérte a 154 ezret, ez éves szinten 17,9 százalékos növekedést jelentett. A vendégéjszakák száma 17,1 százalékkal nőtt, a szlovákiai turisták 2014-ben csaknem 339 ezer vendégéjszakát töltöttek el Magyarországon, ez négyszerese volt a tíz évvel ezelőttinek. (Starovic Tibor, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A turisták is felelősek a Balaton sorsáért
Európa több országában már szigorú szabályokat hoztak a tavak megóvásáért:…
Tovább olvasom >Visit Hungary: a Szent István-napi programsorozat 23 százalékkal több vendéget vonzott Budapestre
A Szent István-napi programsorozat 23 százalékkal több vendéget vonzott Budapestre…
Tovább olvasom >Ötállomásos koncertsorozatot tartanak a parajdi Sóvidéken a térség turizmusának fellendítésére
Ötállomásos koncertsorozatot tartanak szeptemberben és októberben neves magyar és román…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárlók bevonásával készült az ALDI Kasszasztori reklámkampányának folytatása
Újabb részekkel folytatódik az ALDI Kasszasztori reklámkampánya. A 2021-ben indult…
Tovább olvasom >Végleg bezárta magyarországi üzleteit az eMag – az online piactérre összpontosít a cég
Augusztus 22-én lehúzta a rolót az eMag utolsó magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Több mint 80 ezer gyermek jut ingyenes tanszercsomaghoz a kormány támogatásával
A 2025/2026-os tanév kezdetére a kormány támogatásával 81 ezer diák…
Tovább olvasom >