Magyar alapanyagból készítenek biodízelt Horvátországban
Már több mint 300 millió forint (1 millió euró) értékben exportált repceolajat idén a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) közvetítésével egy magyar cég Horvátországba. A növényi olajból biodízel készül. A horvát partner részéről a kereslet folyamatos, év végéig további 800 millió forintnyi szállítás tervezett.
A magyar cégek számára kiemelkedő jelentőségű exportpiacot jelent a Nyugat-Balkán, a régióba irányuló hazai kivitel évről-évre emelkedik. Ennek megfelelően a Magyar Nemzeti Kereskedőház is stratégiai hangsúlyt fektet a magyar kis- és középvállalkozások nyugat-balkáni cégekkel fennálló kereskedelmi kapcsolatainak erősítésére.
A Kereskedőház tevékenységének köszönhetően egy magyar repceolaj-gyártó nagy exportsikert ért el, hiszen az idei évben már 300 millió forint értékben adott el repceolajat egy horvát finomító partnernek. Az olajból biodízel készül Horvátországban. A partner részéről folyamatos az igény, így az idei évben havi 4-500 tonna olaj szállítása van tervben.
Elsősorban a magyar agrár- és élelmiszeripari termékek iránt van kereslet
A régióban a Magyar Nemzeti Kereskedőház öt országban is közvetlen helyi képviselettel van jelen: Horvátországban, Macedóniában, Montenegróban, Szlovéniában és Szerbiában. Elsősorban a magyar agrár- és élelmiszeripari termékekre, ezen belül is húskészítményekre és gabonafélékre van kereslet, de igény van szállítóeszközökre és a magyar szakértelem exportjára is. A Kereskedőház folyamatos szerepvállalásának köszönhetően a közeljövőben több együttműködés is létrejöhet az építőipar, a területrendezés, a gépipar, a gyógyszeripar, a textilipar és a hulladék- és szennyvízkezelés, valamint az energetikai befektetések területén.
„A Nyugat-Balkán a régió közelsége miatt kiemelkedően fontos exportpiaca hazánknak. A Magyar Nemzeti Kereskedőház egyrészt a Déli nyitás keretében, másrészt a Kárpát-medencei Gazdasági Régió programjának részeként kiemelt erőforrásokat biztosít a magyar cégek exportfejlesztése érdekében. A Kereskedőház olyan adatbázist és kapcsolatrendszert épít a határon túl, amely közvetlen, naprakész információval látja el a hazai vállalkozásokat” – hívta fel a figyelmet Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház már számos üzleti fórumot rendezett a térségben, melyek keretében üzletember találkozókra is sor került. Ezeken a magyar vállalkozások képviselői a résztvevő balkáni cégekkel konkrét üzleti tárgyalásokat folytattak. A Kereskedőház továbbá többek között közreműködik a Törley pezsgő exportjában Montenegró és Macedónia piacára, illetve a Zwack Unicum montenegrói értékesítésében is.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >