Magyar agrárvállalatok tettek lépéseket Afrika irányába
Három magyar agrárvállalat, melyek hús és tej, állati takarmány valamint tojástermékek előállítására specializálódtak, több helyszínen is bemutatkozhattak Afrikában. Ugyanis a Magyarország Accrai Nagykövetsége és Nairobi Nagykövetsége közös szervezésében megvalósuló „Beyond Food Safety: Agrár Roadshow Szenegálban és Kenyában” című projektjében vehettek részt.
A két vásáron történő megjelenés mellett Ghána fővárosába, Accrába is ellátogathattak a cégek képviselői, ahol a helyi nagykövetségen számos érdeklődő, helyi üzletember és szervezeti képviselő előtt beszélhettek termékeikről, szolgáltatásaikról, technológiájukról és arról, milyen elképzeléseik vannak Afrika piacain. – Afrika egy gazdaságilag dinamikusan, népesség tekintetében még elképesztőbb módon növekvő piac. Csak abban a három országban, ahol jártunk, érdemes megnézni, hogy a lakosság száma az elmúlt tíz-tizenöt évben mennyit nőtt. Mára Szenegálban a 17 milliót, Ghánában a 30 milliót, Kenyában pedig az 50 milliót is meghaladta a népességszám. Ráadásul például Szenegál egy kisebb országot is körülölel, ugyanis Gambia egy kis óceáni szakaszt leszámítva csak vele határos, így az ő közel 3 milliós piaca is szinte egységesen kezelhető szomszédjáéval – osztotta meg gondolatait Dr. Németh Csaba, élelmiszer-mérnök, c. egyetemi tanár, aki szintén része volt a magyar delegációnak.
Új piacra léphetnek a magyar agrárvállalatok
Tehát a mostani rendezvény sorozat, amelynek fő célja, hogy exportképes magyar cégek kiállítóként jelenhessenek meg a dakari Senefood Expo és a nairobi DLP Expo Africa vásárokon 2024. június 6-14. között, az érintett országokon jóval túl is mutató lehetőségeket biztosíthat a résztvevők számára. Főként, ha figyelembe vesszük, hogy Szenegál és Ghána, ahol a cégek bemutatkozhattak a Nyugat-Afrikai Államok Gazdasági Közösségének is a tagjai. Ez a szervezet, melynek fő célja a térség államai közötti gazdasági együttműködés fejlesztése, a gazdasági fejlődés és stabilitás előmozdítása, vámunió és közös piac létrehozása és a tagok gazdasági potenciáljának növelése, egy sok szempontból egységes piacnak tekinthető. A tagállamok (Benin, Burkina Faso, Elefántcsontpart, Gambia, Ghána, Guinea, Guinea-Bissau, Libéria, Mali, Mauritánia, Niger, Nigéria, Szenegál, Sierra Leone, Togo, Zöld-foki-szigetek) összlakossága pedig meghaladja a 400 millió főt. – A számok sok szempontból közelíthetőek meg. Afrika középső részén hatalmas a népesség száma, de a vásárlóerő sokkal kisebb, mint az akár Európa elmaradottabb részeiben is tapasztalható. Az igazán prémium termékekkel csak egy szűk kör célozható meg. Ugyanakkor a fejlődés reményeink szerint már éveken belül sokkal szélesebb rétegeknek elérhetővé teszi például a tejtermékek vásárlását és fogyasztását, és mivel a helyi lakosságban is vannak tejfehérje-allergiások, a laktózérzékenyek száma pedig a 70%-ot is meghaladhatja, ez igényt támaszthat a tojásfehérje-alapú tejtermék-helyettesítőkre is – folytatta gondolatait Dr. Németh Csaba, aki a magyar fejlesztésű ToTu tejtermék-helyettesítő termékcsaládot mutatta be Afrikában a helyi szakemberek, üzletemberek számára.
A helyi pénznemekről is érdemes említést tenni
Bár a látogatás során érintett három ország (Szenegál, Ghána, Kenya) mindegyike más fizetőeszközt használ, a Szenegálban használt Nyugat-afrikai Valutaközösségi Frank több, a régióban található országnak is a hivatalospénzneme. Az említett ország mellett ezt az árfolyamában Euróhoz kötött valutát használja Benin, Bissau-Guinea, Burkina Faso, Elefántcsontpart, Mali, Niger, Togo is. Tehát egy hatalmas és nagyon érdekes piacon jelenhet meg a remények szerint egyre több magyar agrártermék.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >A sportolók nagy kedvence lett a ToTu termékcsalád
Egyre több ember számára ismert, hogy mennyire fontos egészégünk megőrzése…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >