Magro.hu: spekulatív termékké váltak a gabonafélék
A korábbi magas árak miatt spekulatív termékké váltak a gabonafélék, különösen a kukorica a Magro.hu online mezőgazdasági piactér szerint.
A világ gabonatermésének csaknem 70 százalékát a búza és a kukorica teszi ki az idén. Magyarországon még koncentráltabb a piac, 83 százalék ez az arány – közölte a Magro.hu hétfőn.
Az árakban 2012 őszén volt egy lokális csúcs, de azóta mintegy 40 százalékkal lettek olcsóbbak a gabonafélék a világ tőzsdéin. Magyarországon ennél kisebb, 30 százalékos volt a visszaesés.
A korábbi magas árak láttán nőtt a kukorica vetésterülete a világban, és épültek a bioetanol gyárak. A kőolajárak azonban ötéves mélyponton vannak, így jelentősen csökkent a kereslet a bioetanol iránt, ezért a kukorica raktárkészletek egyre halmozódnak. Az idei gazdasági évre az elmúlt 50 év legmagasabb zárókészletét prognosztizálják a Magro.hu szerint.
Magyarországon jelenleg kevés az eladó kukorica, mert a hazai gazdák kivárnak az értékesítéssel. Sok évre visszamenő tendencia, hogy a betakarítás után az új évben kezd el drágulni a termény.
Jelenleg 42 844 forintos átlagáron lehet kukoricát venni a Magro.hu fizikai piacán. Az árak itt januárban voltak a legmagasabbak, ezután már egész éven át tartó lassú árcsökkenés következett. Most is ez valószínűsíthető, ezért az árak nyomon követése és az adásvétel jó időzítése kulcsfontosságú – hangsúlyozta közleményében a Magro.hu. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kukorica ára 22 százalékkal magasabb, mint egy éve
A Tallage tájékoztatása szerint az USA-ban megtermelt kukorica azonnali kiviteli…
Tovább olvasom >Ami rossz a kukoricának, az jó a napraforgónak
Az idei évben akár a 750 ezer hektárt is elérheti…
Tovább olvasom >A kukoricatermesztés jövedelmezősége a hibridek és a csávázás kiválasztásán is múlik
A magyar kukoricatermesztők sikeressége nagymértékben függ a terméshozam mennyiségétől és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >Nemcsak nyári sláger: jegestea egész évben
A jegestea szegmens korábban jellemző szezonális jellege mára komoly átalakuláson…
Tovább olvasom >300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >