Magosz: növelni kell a magyar élelmiszerek arányát
A cél az, hogy minden területen nőjön a magyar élelmiszerek felhasználásának aránya, mert így juthat versenyelőnyhöz a hazai mezőgazdaság – mondta Jakab István, a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének (Magosz) elnöke csütörtök reggel az M1 aktuális csatornán.
A műsorban arról beszéltek, hogy egyre többen választják a koronavírus-járvány alatt a magyar előállítású élelmiszereket.
Jakab István erre reagálva megjegyezte, a járvány elején felvásárlási láz kezdődött, ami pozitívan hatott a magyar gyártmányú élelmiszer forgalmára.
Rámutatott: például a közétkeztetésben, közellátásban 500 milliárd forintnyi élelmiszert fogyasztanak el évente, ebből 350 milliárdnyi importból származik.
A cél az, hogy ez az arány megváltozzon, és minden területen inkább a magyar élelmiszert használják – fűzte hozzá.
Elmondta azt is, meggyőződésük, hogy Magyarország szinte minden élelmiszerből képes önellátóvá válni – kivéve a déli gyümölcsöket, és még néhány terméket -, ezért fontos, hogy amit helyben megtermelnek, azt ott is használják fel, hogy ne a multi áruházláncok raktáraiból árasszák el a kiskereskedelmet – hangsúlyozta
Ez a gondolkodás – Jakab István szerint – új megközelítést igényel, aminek része, hogy közvetlenül össze kell kapcsolna az élelmiszer-feldolgozót és a -kereskedőt. Így a termelési lánc zárttá válik, és közvetlenül képes az élelmiszert biztosítani. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komplex támogatási program segíti a ragadós száj- és körömfájás sújtotta állattartó telepeket
Komplex támogatási program kidolgozásával segíti az Agrárminisztérium a ragadós száj-…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: csapadékra várnak a növények
Az elmúlt egy hét csapadékszegény időjárása nem tett jót a…
Tovább olvasom >Növényvédő szerek alkalmazhatósága a különböző kukorica kultúrákban
A növényvédő szerek kiválasztásakor kiemelt jelentőséggel bír, hogy az adott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >