Magosz: növelni kell a magyar élelmiszerek arányát
A cél az, hogy minden területen nőjön a magyar élelmiszerek felhasználásának aránya, mert így juthat versenyelőnyhöz a hazai mezőgazdaság – mondta Jakab István, a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének (Magosz) elnöke csütörtök reggel az M1 aktuális csatornán.
A műsorban arról beszéltek, hogy egyre többen választják a koronavírus-járvány alatt a magyar előállítású élelmiszereket.
Jakab István erre reagálva megjegyezte, a járvány elején felvásárlási láz kezdődött, ami pozitívan hatott a magyar gyártmányú élelmiszer forgalmára.
Rámutatott: például a közétkeztetésben, közellátásban 500 milliárd forintnyi élelmiszert fogyasztanak el évente, ebből 350 milliárdnyi importból származik.
A cél az, hogy ez az arány megváltozzon, és minden területen inkább a magyar élelmiszert használják – fűzte hozzá.
Elmondta azt is, meggyőződésük, hogy Magyarország szinte minden élelmiszerből képes önellátóvá válni – kivéve a déli gyümölcsöket, és még néhány terméket -, ezért fontos, hogy amit helyben megtermelnek, azt ott is használják fel, hogy ne a multi áruházláncok raktáraiból árasszák el a kiskereskedelmet – hangsúlyozta
Ez a gondolkodás – Jakab István szerint – új megközelítést igényel, aminek része, hogy közvetlenül össze kell kapcsolna az élelmiszer-feldolgozót és a -kereskedőt. Így a termelési lánc zárttá válik, és közvetlenül képes az élelmiszert biztosítani. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >