Magazin: Tour de grill III. – Tűz, jöjj velem!
A catering vállalkozások számára mindig sokat ígér a nyári grillszezon, különösen, ha alkalmazkodnak a szegmensben tapasztalható gyors változásokhoz, és kreatívan alkalmazzák az újdonságokat. Az idei trendekről kérdeztük a terület egyik szakértőjét, Kalas Lászlót, a Budapest Party Service executive séfjét.
2017-től a látványgrillezés egy jóval színesebben értelmezhető tevékenység lesz, ennek köszönhetően a vendégek is egyre szélesebb kínálati palettáról válogathatnak. Többek között ezzel is magyarázható az, hogy az utóbbi időben sokkal divatosabbak lettek a kültéri rendezvények. A piac nyitott arra, hogy az események szervezői a szabadban, kötetlenebb formában találkozzanak vendégeikkel. Egyaránt jellemző üzleti eseményeken és esküvőkön is ilyen típusú cateringet választani, amennyiben a rendezvényhelyszín rendelkezik az erre alkalmas helyi adottságokkal.
A Budapest Party Service nyári rendezvényeinek több mint 50 százalékában például grilltípusú menük kerülnek értékesítésre. Bár az élőmunka-igénye sokkal magasabb, és ebből adódóan drágább is, ennek ellenére a számok évről évre növekvő tendenciát mutatnak. Úgy gondolom, a grillezés elterjedése a személyes jelenlétben, az interaktív kiszolgálásban és a frissen, a vendég előtt elkészített ételek varázsában rejlik.
Az eszközparkot tekintve számos, grillezésre szabott újdonság áll a rendelkezésünkre, például a Big Green Egg, amely egy régi japán kamado hagyományokra alapozva kifejlesztett sütő. Az elmúlt években a NASA által kifejlesztett speciális kerámiával helyettesítették a korábban használt agyagot. Az eszköz hőmegtartó képességének köszönhetően kiváló minőségű grillezett húsok, sült halak, pirított kagyló, párolt zöldségek, sőt, desszertek elkészítését is lehetővé teszi.
Hasonló újításokat látok a grilltálalásnál is. Úgy látom, hogy a világban tendencia az egyszínű fehér tálalóeszközök izgalmasabb színesekre cserélése. Mi is követjük ezt a stílust, akárcsak egy másik trendet: porcelánedények helyett is egyre inkább új generációs eszközöket, melaminborítású tálalóedényeket használunk.
Ételválasztékban a mediterrán ízvilág kerül előtérbe az idei évben. A házi készítésű húsok, bresaola, kolbászok, a sajt- és olívaválogatás, vagy a vendég ízlése alapján, a helyszínen kikeverhető friss saláták színesítik a kínálatot. A modern technológiának köszönhetően a nagyobb, egyben sült húsokat is bátrabban használjuk a menüajánlatokban, amelyeket a vendég szeme láttára, egy látványszeletelést követően helyezünk a tányérra. Népszerűek az újhullámos nyári desszertek, mint például az olasz semi-freddo, de úgy látom, a nyári italvariációk is kiemelt szerepet kapnak majd az év legmelegebb hónapjaiban. A rendezvényeinken egyre népszerűbbnek tűnik fröccsbár és limonádébár, és feljövőben vannak a hazai kézműves sörök.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MTÜ: ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek
December 4-ig pályázhatnak egymillió forintos támogatásra azok a vidéki éttermek,…
Tovább olvasom >Rekord számú vendégmegkeresést kezeltek a Tourinform irodák az idei év első három negyedévében
A Tourinform irodák idén szeptemberig több mint 1,5 millió vendégmegkeresést…
Tovább olvasom >Csillagos csiga
Leveles tésztába göngyölt, karamellizált fahéjjal és almával készített csigájával egy…
Tovább olvasom >