Magazin: Színek, szalvéták, érzelmek
A színek hatással vannak az emberek kedvére és viselkedésére. Bár egy étteremben számos olyan szempont van, amely befolyásolja a vendégek élményeit, a szín rendkívül fontos tényező.
A színekkel kapcsolatos inspiráció és gondolatébresztés szándékával az SCA és nemzetközi higiéniai márkája, a Tork az agyhullám-technológia alkalmazásával mérte fel, hogyan reagálnak a vendégek a különböző színekre. A cég kísérletek keretében vizsgálta, hogyan befolyásolják a színek a vendégek éttermi élményét – agyi aktivitásukat és pulzusukat. A cél a vendéglátóipar számára nyújtható inspiráció és gondolatébresztés volt. Az eredmények azt mutatták, hogy az egyes színek egyértelmű és ismétlődő hangulati és érzelmi mintákat váltanak ki.
A színeket emellett különböző étkezési típusokkal és a romantikus vacsorától a hivatalos üzleti ebédig terjedő, különleges éttermi élményekkel is társították – a vörös például serkenti az erős érzelmi kapcsolatokat és a kreativitást, míg a kék a nyugodt élményt mozdítja elő. A kísérletben használt színárnyalatok a Tork asztalkultúra termékválasztékának színpalettájáról származtak, és az egyszínű berendezések részeként a Tork szalvétáit is felhasználták.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >