Magazin: Win-win típusú éttermi promóció
A megújulni mostanra nemigen képes hagyományos borvacsora már nem vonzza a vendégeket – felismerte ezt a budaörsi Rózsakert vendéglő tulajdonosa is. A „klasszikus” stílust és étlapot modern, kreatív marketingeszközök használatával ötvöző étterem vezetője továbblépett hát. Miután a Budaörsi Borászok Egyesülete együttműködési lehetőséget ajánlott, létrejött egy új koncepció: a borvacsorát keveri a profi borbírálat elemeivel, a borértő szerepét kölcsönözve így a vendégnek.
– Borkedvelők egyfajta játékos önképzéséről van szó – hangsúlyozza Kelemen Tibor –, akik élvezik, hogy egy borász szakmai irányítása mellett vakkóstolással értékelik a borokat, bírálati lapot töltenek ki, miközben a dolog nem veszti el a játék jellegét sem, hiszen a szórakozva tanulás mellett egyfajta versengés is folyik vacsora közben. Az egyesület borászai előtesztelik a felszolgálni tervezett borokat az ország legjelentősebb borvidékeiről, amiket aztán egyikük némi „elméleti alapozás” után bemutat a vendégeknek. A részvevők a bírálati lapjukon minősítik azokat; akinek az értékelése a végén a legközelebb áll a borászokéhoz, az az étterem tiszteletbeli sommelier-jévé válik, és erről oklevelet kap, valamint egy üveg ajándék bort.
Az esemény egyelőre havonta egyszer, egy 15 fő befogadására alkalmas különteremben zajlik 19 és 21.30 között. A 6 fogásból álló kóstolómenüt a Rózsakert étterem konyhája igazítja a vakteszthez, ennek ára a borokkal együtt 8000 forint.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A HoReCába menekülnek
A vendéglátásban Németországban is hiányzik a szakképzett munkaerő, sőt, már…
Tovább olvasom >Újra a csúcson a nemzetközi turizmus
Év elején kiderült, hogy 2024 új rekordéve volt a hazai…
Tovább olvasom >A magyar bor történetei: királyok kedvencétől a bikavérig – történelmi est Egerben
2025. május 15-én különleges történelmi-gasztronómiai eseménynek ad otthont a Juhász…
Tovább olvasom >