Magazin: Újabb amerikai gyorsétteremláncok jönnének hozzánk, de ezúttal nem hamburgerrel
Újabb, globális mércével mérve közepes nagyságú, 330 üzletével 8 országban jelen lévő, vendéglátós franchise-értékesítésben érdekelt amerikai cég, a Villa Enterprises keres üzleti partnert Magyarországon. Méghozzá nagyon, mert 9 márkájukból mind a négy gyorséttermit értékesíteni próbálják: Villa Italian Kitchen (pizza és olasz konyha), Green Leaf’s (salátabár és szendvicsező), Bananas (gyümölcsturmixok és frozen yogurt) és a South Philly Steak and Fries (steak).
Mi elsősorban az első kettőben látjuk a siker lehetőségét, de a frozen yogurtok idén nyári nagy budapesti áttörése után a Bananas is jó esélyekkel indul. A South Philly Steak and Fries ismeretlen terület számunkra, hiszen a hazai plázák food courtjaiban nemigen találkozhatunk steakekkel. Ahogy a legtöbb hasonló próbálkozó, a Villa Enterprises is elsősorban a forgalmas üzletközpontokban, sport- és szórakoztatólétesítményekben szeretne megjelenni.
A főként a Villa Italian Kitchen és a Green Leaf’s láncokkal kapcsolatos részleteket firtató kérdéseinkre – az Amerikai Nagykövetség Kereskedelmi Irodájának közvetítésével – Seamus MacTreinfhir, a cég alelnöke adott válaszokat; ezeket foglaljuk össze az alábbiakban.
– A Villa Italian Kitchen tradicionális receptek alapján készített olasz ételeket: pizzát, tésztákat, strombolit és autentikus előételeket kínál, méghozzá látványosan (a kemence az üzlet középpontjában áll), a Green Leafs pedig a gyorséttermi étkezés egészségvonalát képviseli, itt a vásárló előtt összeállított salátákból és wrapekből, grillezett panini szendvicsekből és tartalmas levesekből áll össze az étlap. Mindkét étteremtípus koncepciója „a vendégek a szemükkel vásárolnak” gondolatra épül.
Előzetes piacfelmérést nem végeztünk, a legmeggyőzőbb számunkra a budapesti bevásárlóközpontok nagy száma. Érdeklődésünk középpontjában a főváros áll, itt szeretnénk, ha egyetlen partner foglalkozna márkáinkkal. Megfelelő erejű jelenlét kiépítése után aztán jöhetnek a vidéki városok.
A négy márka franchise-jogait együtt, de akár külön-külön is készek vagyunk értékesíteni. Ezek fejlesztési lehetőségeit illetően reálisan gondolkodunk! A know-how átadása mellett a franchise-bérlőnek segítünk az üzleti tervek és a design kialakításában, a berendezések beszerzésében és beüzemelésében, de szívesen működünk közre az étlap, a forgalom, vagy akár a beszállítói kapcsolatok analizálásában is. A márka bevezetésének költségeit természetesen az átvevőnek kell állnia.
Az üzletek kialakítási költségeit azok mérete is meghatározza, akárcsak az, hogy hol készülnek a berendezés elemei. Többféle opciót kínálunk franchise-szabályzatunkban; az USA-ban egy új egység nyitása a franchise-átvevőnek általában 275-300 ezer dollárjába kerül. Az egységek ideális mérete minimum 50 négyzetméter, az üzletek átlagosan 11 alkalmazottal dolgoznak.
A magyar piactól növekedést várunk, és reméljük, hogy mind a négy brand megveti majd a lábát Budapesten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >