Magazin: Újabb amerikai gyorsétteremláncok jönnének hozzánk, de ezúttal nem hamburgerrel

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 11. 07. 13:08

Újabb, globális mércével mérve közepes nagyságú, 330 üzletével 8 országban jelen lévő, vendéglátós franchise-értékesítésben érdekelt amerikai cég, a Villa Enterprises keres üzleti partnert Magyarországon. Méghozzá nagyon, mert 9 márkájukból mind a négy gyorséttermit értékesíteni próbálják: Villa Italian Kitchen (pizza és olasz konyha), Green Leaf’s (salátabár és szendvicsező), Bananas (gyümölcsturmixok és frozen yogurt) és a South Philly Steak and Fries (steak).

Ujabb amerikai gyorsetteremlanc jonne hozzank, de ezuttal nem hamburgerrel 2

Mi elsősorban az első kettőben látjuk a siker lehetőségét, de a frozen yogurtok idén nyári nagy budapesti áttörése után a Bananas is jó esélyekkel indul. A South Philly Steak and Fries ismeretlen terület számunkra, hiszen a hazai plázák food courtjaiban nemigen találkozhatunk steakekkel. Ahogy a legtöbb hasonló próbálkozó, a Villa Enterprises is elsősorban a forgalmas üzletközpontokban, sport- és szórakoztatólétesítményekben szeretne megjelenni.

A főként a Villa Italian Kitchen és a Green Leaf’s láncokkal kapcsolatos részleteket firtató kérdéseinkre – az Amerikai Nagykövetség Kereskedelmi Irodájának közvetítésével – Seamus MacTreinfhir, a cég alelnöke adott válaszokat; ezeket foglaljuk össze az alábbiakban.

Ujabb amerikai gyorsetteremlanc jonne hozzank, de ezuttal nem hamburgerrel 3– A Villa Italian Kitchen tradicionális receptek alapján készített olasz ételeket: pizzát, tésztákat, strombolit és autentikus előételeket kínál, méghozzá látványosan (a kemence az üzlet középpontjában áll), a Green Leafs pedig a gyorséttermi étkezés egészségvonalát képviseli, itt a vásárló előtt összeállított salátákból és wrapekből, grillezett panini szendvicsekből és tartalmas levesekből áll össze az étlap. Mindkét étteremtípus koncepciója „a vendégek a szemükkel vásárolnak” gondolatra épül.

Előzetes piacfelmérést nem végeztünk, a legmeggyőzőbb számunkra a budapesti bevásárlóközpontok nagy száma. Érdeklődésünk középpontjában a főváros áll, itt szeretnénk, ha egyetlen partner foglalkozna márkáinkkal. Megfelelő erejű jelenlét kiépítése után aztán jöhetnek a vidéki városok.

A négy márka franchise-jogait együtt, de akár külön-külön is készek vagyunk értékesíteni. Ezek fejlesztési lehetőségeit illetően reálisan gondolkodunk! A know-how átadása mellett a franchise-bérlőnek segítünk az üzleti tervek és a design kialakításában, a berendezések beszerzésében és beüzemelésében, de szívesen működünk közre az étlap, a forgalom, vagy akár a beszállítói kapcsolatok analizálásában is. A márka bevezetésének költségeit természetesen az átvevőnek kell állnia.

Az üzletek kialakítási költségeit azok mérete is meghatározza, akárcsak az, hogy hol készülnek a berendezés elemei. Többféle opciót kínálunk franchise-szabályzatunkban; az USA-ban egy új egység nyitása a franchise-átvevőnek általában 275-300 ezer dollárjába kerül. Az egységek ideális mérete minimum 50 négyzetméter, az üzletek átlagosan 11 alkalmazottal dolgoznak.

A magyar piactól növekedést várunk, és reméljük, hogy mind a négy brand megveti majd a lábát Budapesten.

Ujabb amerikai gyorsetteremlanc jonne hozzank, de ezuttal nem hamburgerrel 2

Kapcsolódó cikkeink