Magazin: Új formulák a szájápolásban
A szájápoláspiac legnagyobb szegmense továbbra is a fogkrém, melynek piaca értékben növekszik, viszont mennyiségben lassulás figyelhető meg az elmúlt időszakban. Továbbra is a fogfehérítő és a gyógyhatású termékek a legnépszerűbbek, emellett a gyermek-, speciális és herbáltermékek eladása növekedett.
A magyar fogkrémpiacon nagy általánosságban megfigyelhető, hogy a promócióban eladott termékek aránya nőtt, és a polci árak, ha minimálisan is, de emelkedtek. A növekedés elsősorban a minőségi, „terápiás” termékek előretörésének, illetve a nagyobb kiszerelésre váltásnak köszönhető. Mára a drogériákban történik a legtöbb fogkrémeladás mind mennyiségben, mind pedig értékben. A hipermarketekben csökkenés, míg a diszkontok esetében növekedés figyelhető meg.
Enzimek és fehérjék a baktériumok ellen
Egyre több természetes összetevőket is tartalmazó fogkrém jelenik meg, a vásárlók keresik ezeket a termékeket. A fogyasztók egyre inkább odafigyelnek az egészségükre: egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a problémák és betegségek megelőzésére, a szervezet védekezőképességének erősítésére.
Ezen fogyasztói trendet figyelembe véve vezette be az Unilever 2015-ben a Zendium márkát. A Zendium fogkrém a szájban természetesen is jelenlévő enzimeket és fehérjéket tartalmaz, melyeket a száj maga is használ a fogproblémákat okozó baktériumok ellen, így fokozva a száj természetes védekezőképességét.
A manuális fogkefék esetén a terápiás termékek eladása növekszik. Egyre több a puha és kis kefével rendelkező fogkefekínálat, így erre az irányvonalra válaszolva az Unilever is ilyen termékeket vezet be a Zendium márkával. Három különböző típusú Zendium fogkefe lesz megtalálható a polcokon, melyek fogászati szakértők segítségével fejlesztettek ki.
Fehérség és csillogás
A fehérítő fogkrémek piacán továbbra is nagy a verseny, a legtöbb piaci szereplő ebben a szegmensben jelenik meg innovációval. 2016-ban az Unilever is két újdonsággal rukkolt elő ebben a szegmensben.
– Az új Signal White Now Glossy Chic fogkrém az azonnal fehérítő összetevők mellett Ultra-Shine Crystalst is tartalmaz, mely extracsillogást biztosít a szebb mosolyért. A Zendium márkán pedig a Gentle Whitening fogkrémet vezettük be, ami olyan fehérítő összetevőket tartalmaz, melyek segítenek visszaállítani a fogak természetes fehérségét, miközben gyengédek a fogzománchoz – ismerteti Takács Linda, az Unilever Magyarország Kft. marketingmanagere (szájápolás/hajápolás kategória). – Az Unilever számára továbbra is fókuszkategória a szájápolás, így fokozottan figyelünk az ATL- és a BTL-eszközök használatára mind a Signal, mind pedig a Zendium márkáink esetében. A napi kétszeri fogmosás fontosságára felhívó Signal edukációs kampányunk folytatódik idén ősszel, és emellett a DM Mosolygó Fogacskák edukációs program fő támogatói is leszünk a Signal márkával. A program célja a 6–8 éves korú gyerekeket (és szüleiket) játékosan tájékoztatni a helyes fogápolásról és annak fontosságáról. A Zendium márka alig egy éve jelent meg a piacon, így továbbra is a márkaismertség növelése és a kipróbálás ösztönzése a fő célunk, amit intenzív ATL-támogatással és erős bolti megjelenéssel biztosítunk.
Több hatás egy formulában
A Henkel számára tavaly a cukorsav elleni védelem mutatkozott a legnépszerűbb koncepciónak, addig idén hódít a fényre aktiválódó technológia. A Vademecum 2in1 White Fresh kettős fogfehérítő termékük, mely fogkrém és szájvíz egyben, a fényre aktiválódó technológia mellett azonnali fehérítő hatással rendelkezik minden fogmosás kezdetekor. A Vademecum 2in1 termékcsalád a Vademecum fogkrémek bizonyított minőségét és a szájvíz által nyújtott antibakteriális frissességét egyesíti egyetlen egyedülálló termékben. Folyékony formulájának köszönhetően képes azokat a részeket is hatékonyan tisztítani, melyeket normál fogmosással nem érünk el, mint például a fogak közötti réseket.
– Idei bevezetésünk még a Vademecum Pro Fluoride fogkrém volt, melynek hatékony formulája csökkenti a cukorsavképződést és semlegesíti a meglévő cukorsavat, illetve segít visszaállítani a fogzománc ásványait, továbbá csökkenti a fogszuvasodás okozta veszélyeket – hangsúlyozza Baranyi Szilvia, a Henkel Magyarország Kft. trade marketing & brand managere.
A július–augusztus, azaz az iskolakezdési időszak, illetve a szeptember–októberi periódus az, amikor lényeges kiugrás tapasztalható a fogkrémek piacán. A szeptemberi szájápolási hónapban a gyártók a fogászati szakma hangadóival karöltve hívják fel a figyelmet a megelőzés fontosságára.
– Idén a „Megkönnyítjük a Sulikezdést” elnevezésű, családbarát fogyasztói promócióval készülünk, amely a www.konnyusuli.hu webcímen lesz elérhető. A promóció során fogyasztóink között naponta egy 50 000 Ft értékű Edenred beiskolázási kártyát sorsolunk ki, hogy ezzel is könnyítsünk a családi kasszán. A koncepció alapvetően a felnőtteket célozza, de mi a lurkókra is gondoltunk – nekik egy igazi grundos hangulatú, Pál utcai fiúk-nappal kedveskedünk. Az „Éljen a grund, éljen a barátság!” zenés játék 2016 novemberében kerül a Vígszínház műsorára – így egy nyertes osztály felejthetetlen élménnyel lesz majd gazdagabb. A játékon való részvételhez csak egy képet vagy videót kell feltölteni a barátságról – mutatja be terveiket Novák Rebeka, a Henkel Magyarország Kft. junior brand managere.
Terápiás szájápolás
Hidvégi Áron, a GSK – Consumer Healthcare Shopper Marketing vezetője elmondta, hogy az idei évben stabil, egy számjegyű növekedést produkáló teljes szájápolási kategória dinamikus növekedését elsősorban a szájvíz és a műfogsorápolás kategóriák húzzák. Jól látható, hogy a minőségi, „terápiás” fogkrémek egyre keresettebbek, és ezek segítik a teljes fogkrémszegmens teljesítményét.
– A vásárlók gazdaságosabban gondolkoznak, így a fogkrémek és szájvizek esetében a túltöltött, míg fogkefék esetében a duo- és triopackok népszerűsége növekedett. A fogkrém kategória legtöbb nagy bevezetése a minőségi, „terápiás” termékek körét célozza, ami érthető, hiszen ez a szegmens nő, és ez általában profitábilisabb szegmens, mint a mainstream fogkrémeké – teszi hozzá Hidvégi Áron.
A GSK mindkét vezető fogkrémmárkája, a Sensodyne és a Parodontax® is piacvezető a saját terápiás szegmensében, és a komplex fogyasztói igényeket minden tekintetben kiszolgáló portfólióval rendelkezik. A jól bevált ATL-eszközökkel ezután is erőteljesen támogatják vezető márkáikat, és különféle BTL-eszközökkel, nagyobb promóciókkal tovább erősítik a bolton belüli és polci jelenlétüket is.
Speciális igényekre kifejlesztve
Egyre több tudatos fogyasztó választ az otthoni fogfehérítési lehetőségek közül, és ebben a fehérítő fogkrémek az élen járnak. A fogyasztók előnyben részesítik a vegyszer- és tartósítószer-mentes fogápolási termékeket a fogíny védelmére.
A Target Sales Group már több mint 8 éve forgalmazza Magyarországon a 35 éves múlttal rendelkező Perlweiss fehérítő fogkrémeket, és forgalmunk évről évre növekszik.
– Eladási adataink pedig azt mutatják, a speciális igényekre kifejlesztett Perlweiss fogfehérítőgél dohányosoknak és a Perlweiss fogfehérítő krém kávé- és teafoltok ellen termékeink a legnépszerűbbek. Mindkét termék kíméletesen távolítja el a cigaretta, kávé és tea fogyasztásától keletkezett elszíneződést a fogakról, hosszan tartó friss leheletet biztosítanak, nátrium-monofluorfoszfát tartalmuk pedig segít megelőzni a fogszuvasodást. Idén is folyamatos kuponajánlatokkal és különböző árakciókkal kívánjuk tovább népszerűsíteni a Perlweiss termékeket vásárlóink körében – tájékoztat Tabár Zsuzsa, a Target Sales Group Kft. junior brand managere.
Hagyományosan tiszta minőség
A Caola felmérései szerint is növekszik a speciális problémákra vonatkozó termékek iránti kereslet, pl. fogfehérítő, fogszuvasodás elleni fogkrémek, kiegészítő termékek (szájvíz, fogselyem). Emellett a természetes hatóanyagokat tartalmazó termékek iránt is növekszik az érdeklődés. A szájápolás területén a szájvizek nagy teret nyertek maguknak utóbbi időben. Ezt a trendet követve a Caola is két termékcsaláddal van jelen a piacon.
– A termékfejlesztés során az általános igényekre figyelünk, hogy milyen ízesítésű legyen az adott termék, illetve alkohol tartalmú legyen-e vagy sem. A nyár folyamán megújult 500 ml-es Ovenall Plusz szájvizeink a jelenlegi piaci trendeket követve, gyógynövényes és alkoholmentes variációkban is megvásárolhatók a klasszikusnak mondható professzionális termékvariáció mellett. Termékeink az eukaliptuszolaj révén csökkentik a fogínyvérzés tüneteit, a kamillakivonat pedig gyulladáscsökkentő hatást fejt ki, és emellett a fogszuvasodás megelőzésében is nagy szerepet játszanak. A 80 ml kiszerelésű termékünk koncentrált összetételének köszönhetően ideális szájfrissítő, mely a női táskákban is könnyen elfér – emeli ki Kaspár Norbert, a Caola Zrt. kereskedelmi vezetője.
A gyermekfogápolásban egyre nagyobb az igény arra, hogy a fogkrém fluoridmentes legyen. Erre reagálva a Caola Ovenall Huncut gyermekfogkrém az éve elejétől már fluoridmentes változatban is elérhető. Ízesítés tekintetében pedig továbbra is a rágógumiíz a kicsik kedvence. A nyár folyamán különböző gyermekmagazinokban hirdettek, ősztől pedig kültéri hirdetésekkel és televíziós megjelenéssel is támogatják az Ovenall termékcsaládot. Emellett a Facebookon és a weboldalukon is hirdetik nagy sikerű nyereményjátékaikat. Termékeiket a kiskereskedelmi hálózatokban image-megjelenésekkel, illetve display-s kihelyezésekkel fogják támogatni az ősz folyamán.
– BTL-kommunikációt különböző tematikus rendezvényeken folytatunk. Az Ovenall Huncut termékcsaládunk termékeivel és az Ovenall nyuszival a novemberi Baba-Mama Expón is találkozhatnak az érdeklődők – teszi hozzá Kaspár Norbert. //
Vigyázz a szádra!
Az egészség a legértékesebb magántulajdon. Ahogy több figyelmet fordítunk a minőségi alapanyagokból készült ételekre, cukormentes italokra, úgy hozzuk ezzel összhangba szájápolási kultúránkat!
„Sokan azt gondolják, hogy a mostani technikai újítások révén elegendő, ha az adott problémát kezelik. Az én hitvallásom azonban másban rejlik. A szülők és felnőttek felelősségének tartom, hogy már kisgyermekkortól értékként tekintsünk a fogainkra, és ne adottságként.” (Török Judit, cégvezető)
A szájápolás során fontos, hogy olyan készítményt válasszunk, amely természetes hatóanyagokat tartalmaz, nem károsítja a fogakat és a szájnyálkahártyát. A Dr. Theiss talált egy olyan minőségi terméket, amelynek az eredeti alapja egy 1928-as szabadalomig nyúlik vissza, és Németországban ismert volt a hatékonyságáról és magas minőségéről.
A Lacalut fogápoló termékcsalád az ép, egészséges fogazat és fogíny megőrzésében, a fogágybetegségek megelőzésében nyújt segítséget. Sikerének titka a hatékonyságában rejlik, melyet magas színvonalú tudományos háttér és rendkívüli minőség jellemez. Az orvosilag igazolt hatású termékcsalád már 54 országban van jelen, Európában pedig átlagosan 25%-os piaci részesedéssel bír*. (x)
* A fogínyvédő/terápiás fogkrémek teljes piacán a Lacalut aktiv fogkrém átlagosan 25%-os piaci részesedéssel bír.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >