Magazin: Új formátumok, kezdeményezések Chicagóból
A GlobalShop kiállításhoz kapcsolódóan 2013. április 16–18-án tartotta éves vezetői ülését és világtalálkozóját a POPAI Global. Az eseményhez két bolttúra is kapcsolódott Chicagóban és környékén, hogy a valóságban is megtekinthessék a kereskedelem válaszait a válság utáni fogyasztói igényekre a nemzetközi delegáció tagjai. Tudósítónk a helyszínről jelenti.
Chicagóban, a legendás Sax Hotelben tartotta éves vezetői értekezletét a POPAI Global. Az eseményen előadást tartott a 2014-es EuroShop kiállítás kapcsán a Messe Düsseldorf képviseletében Elke Moebius igazgatónő és Ulrich Spann, az Európai Kereskedelmi Intézet alelnöke. Elmondták, hogy jövőre is központi helyet kap a POPAI Village, amelynek tervezését, megszervezését, lebonyolítását a POPAI DACH szervezet koordinálásával a nemzetközi POPAI munkacsoport végzi. 2014. február 16–20-án tehát ismét találkozni fog a Marketing at Retail szektor az elismerten legnagyobb, valóban minden földrészt felvonultató EuroShop szakkiállításon. Itt lesz a POPAI Global következő világtalálkozója és a Global POPAI Awards nemzetközi POP verseny eredményhirdetése is.
Az esemény iránti érdeklődést jellemzi, hogy lapzártánk után futott be a hír, hogy a regisztráció májusban elérte az eddig novemberre megszokott telítettséget, így új pavilonokat vonnak be a már így is több mint 100 000 m²-re tervezett kiállítótérbe.
POPAI a nagyvilágban
Az értekezleten a továbbiakban a POPAI globális stratégiáját taglalták Bob Zanotti alelnök vezetésével, majd a chicagói POPAI központ megújult szervezete, új munkatársai mutatkoztak be Richard Winter elnök konferálásában. Az európai helyzetet Massimo Volpe, a POPAI európai fejlesztési vezetője mutatta be. Fejlesztendő POPAI-országként a lengyel, portugál, spanyol, orosz és török szervezeteket említette.
A POPAI Global Awards POP-verseny alakulásáról és az ázsiai változásokról Tom Harris fejlesztési igazgató számolt be. Örömmel jelentette be a POPAI Asia Ltd. megalakulását és célját, hogy ebben a fejlődő térségben megerősítse a POPAI jelenlétét. Első aktivitásuk egy kétnapos POPAI konferencia megszervezése Szingapúrban.
State Street-i bolttúra
Chicago egyik emblematikus, jellegzetes, neonfényes feliratoktól hemzsegő bevásárlóutcája a State Street, ahol a legjobb, legcsillogóbb és persze legdrágább üzletek találhatók a városban.
Itt van a Walgreens (eredetileg) drogérialánc egyik városi zászlóshajóboltja, amely mára humidorral (professzionális szivartároló), kívánságra elkészített smoothies, sushi és juice bárral kiegészült, igazi urbánus legenda lett. A merész koncepciót nagyon jól fogadták az amerikai vásárlók, és mára a Walgreens egy egyedülálló, besorolásra váró patika-drogéria-kényelmi-trendi-egészséges kombinációjú, gyakorlati kereskedelmi kísérlet és működő mindennapi valóság, ami a dinamikus belvárosi életet élő vásárlóközönségnek nagyon bejött.
A Walgreen külvárosi boltjainál pedig a gyorsétteremláncoktól kölcsönzött „drive tru”-megoldást valósították meg. Az üzlet oldalánál az autósok csak bemondják a rendelésüket, amit az ablaknál át is vehetnek, fizetnek és hajthatnak tovább. A Marshall Fields Macy’s a világ második legnagyobb áruháza. A Nemzeti, Történelmi Műemlékvédelem alá tartozó 20 emeletes épület az üzletek, étkezési lehetőségek kiismerhetetlen arzenálja, a chicagóiak generációi nőttek itt fel, ragaszkodnak hozzá. A virágkor klasszikus hollywoodi filmekből ismert nyüzsgése elevenedik itt meg, menthetetlenül „shoppingoljunk” üzemmódba állítva még az ártatlan bámészkodót is.
Itt a State Streeten nyílt meg a világ első City Target üzlete. A Target hagyományosan külvárosi, nagyparkolós, hatalmas eladótérrel és áruválasztékkal működő láncolat. Chicago szívében azonban egy teljesen új koncepcióval és szortimenttel állt elő, bátran vállalva a kisebb alapterület és belvárosira alakított dizájn és választék kihívásait. Az újítás olyan jól sikerült, hogy még ebben az évben City Target üzletek nyílnak olyan metropoliszok központjában, mint Los Angeles, Seattle és San Francisco.
Bevásárlási láz a Magnificent Mile-on
Chicago másik bevásárló-sugárútja a Michigan Avenue, amelynek központi szakaszát Magnificent Mile-nak (Pompás Mérföldnek) nevezik, pont a boltok tömkelege miatt.
Az All Saints Spitalfields például hatalmas üveg portáljával és két falat betöltő antik Singer varrógépeket bemutató bejáratával ragadja meg a figyelmet. Az üzlet klasszikus, minőségi készülékeket és kiegészítőket kínál gigantikus területen és választékban.
American Girl Space – a bolt, ami csak Amerikában lehet. A gyengébb nem bármely képviselője eltöltheti itt az idejét, sőt mindenki ugyanolyan ruhába öltözhet: a kedvenc baba, a kislány, az anyuka, sőt a nagymama is, de lehet a barátnőkkel játszani, fodrászkodni, színházi előadást nézni, cukrászdázni vagy a könyvesboltban válogatni, olvasgatni.
Korra, nemre való tekintet nélkül ellenállhatatlan vonzáspont a Magnificent Mile-on a Disney márkabolt. Az eredeti Disney márkás cikkek elképesztő választéka kapható itt. A boltban időről időre Disney eseményeket szerveznek, amiről a honlapon és a Facebookon is tájékozódhatnak a rajongók. Nem csoda, hogy a Disney Store Facebook-oldalának több mint 1 millió lájkolója van.
Természetesen a boltok többsége a felnőttekre pozicionált. Itt található a Burberry építészetileg is ikonikus üzlete, amit a londoni Regent Street-i zászlóshajóhoz hasonlóan nemrég óriás digitális képernyőkkel szereltek fel, a márka modernizációs törekvéseit erősítendő.
A Nike sportfelszerelés- és kiegészítő-gigaüzlete is itt található. Az eladók egytől egyig gyönyörű testű atléták. A törzsvásárlók saját NikeiD-val jelentkezhetnek be. A bolt külön érdekessége, hogy több mint 40 helyi közép- és felsőoktatási, valamint profi klub csapatának logójával és chicagói sporteseményeket megjelenítő fotókkal díszítik a falakat.
Bár nem ez a jellemző itt, azért élelmiszerbolt is akad különleges. A pazar, friss árujáról méltán híres Mariano’s Fresh Market a bolttúra záróakkordja. A tulajdonos Roundy’s Inc. idén tavasszal a Kiskereskedelmi Kiválóság Nagydíjat is megkapta. Az üzletben a minőség, a kihelyezés, a figyelmes és kedves kiszolgálás és a jó árak együttesen garantálják a feledhetetlen vásárlói élményt. A letisztult, tág, átlátható elrendezés és a tudatosan megkomponált világítás és termékmegvilágítás is hozzájárul a vevők komfortérzetéhez. Mozgólépcső vagy lift visz az első emeletre, ahol a nagy kosaraké, általános termékeké a főszerep. Étel- és italregálok, fagyasztott szekció, hűtött áru, nemzetek ételei és egy hatalmas bor- és alkoholosital-részleg, borkóstoló kioszkkal várja a bevásárlókat. A második emeleten van a zöldség-gyümölcs és frissáru-részleg, biotermékekkel, szemet gyönyörködtető hordós és kosaras kihelyezésekkel, a sorok végén vágott virágokat is kínálnak. A frissen sült pékáru illata csábít a kenyerek, péksütemények közé, de van itt hentes- és csemegepult, és egy óriási körpulton sajtok, saláták, desszertek sorakoznak. A vásárlás fáradalmait pedig az üzlet kávézóteraszán pihenhetjük ki, ahonnan fenséges látvány nyílik Chicago belvárosára. Itt tényleg nyilvánvalóvá válik, mit is értünk a kiváló vásárlói élményszerzés fogalmán.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >