Magazin: Trendek, 2012. első félév

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 08. 30. 10:29

Az amerikai Restaurant News augusztus elején tette közzé a Datassential piackutató cég felmérésének eredményeit 2012 első felének jellemző éttermi trendjeit illetően. Külön is hangsúlyozták az étteremláncokra vonatkozó információkat. Az anyag 4 jellemzőt emel ki:

1. Különleges alapanyagok alkalmazása. Ennek nem feltétlenül gasztronómiai, inkább marketing-okai vannak. A gyorséttermekben mind hangsúlyosabbá válnak például a prémium minőségű bordaételek, a speciális marhahús (például az ír Angus marha). A fast-casual étteremtípusban is megjelennek a különleges pékáruk.

2. Hódítanak az „etnikai” ízek – ázsiai, latin és mediterrán –, nem egyes „ikonikus” fogások a jellemzők, hanem az új ízek, fűszerek, módszerek alkalmazása.

3. Visszafordíthatatlanul hódítanak az egészségtrendek, az alacsony zsírtartalom ígéretével pedig szinte egyenértékű a „helyi termék” hívószó. A gyorséttermekben előtérbe kerülnek a zöldségek és a gyümölcsök.

4. Teret nyernek a – legalábbis az amerikaiak számára – kevésbé ismert zöldségfélék: kínai kel, zeller, kelbimbó, arugula, cékla, a mustár és a fokhagyma zöldje.

Kapcsolódó cikkeink