Magazin: Trendek, 2012. első félév
Az amerikai Restaurant News augusztus elején tette közzé a Datassential piackutató cég felmérésének eredményeit 2012 első felének jellemző éttermi trendjeit illetően. Külön is hangsúlyozták az étteremláncokra vonatkozó információkat. Az anyag 4 jellemzőt emel ki:
1. Különleges alapanyagok alkalmazása. Ennek nem feltétlenül gasztronómiai, inkább marketing-okai vannak. A gyorséttermekben mind hangsúlyosabbá válnak például a prémium minőségű bordaételek, a speciális marhahús (például az ír Angus marha). A fast-casual étteremtípusban is megjelennek a különleges pékáruk.
2. Hódítanak az „etnikai” ízek – ázsiai, latin és mediterrán –, nem egyes „ikonikus” fogások a jellemzők, hanem az új ízek, fűszerek, módszerek alkalmazása.
3. Visszafordíthatatlanul hódítanak az egészségtrendek, az alacsony zsírtartalom ígéretével pedig szinte egyenértékű a „helyi termék” hívószó. A gyorséttermekben előtérbe kerülnek a zöldségek és a gyümölcsök.
4. Teret nyernek a – legalábbis az amerikaiak számára – kevésbé ismert zöldségfélék: kínai kel, zeller, kelbimbó, arugula, cékla, a mustár és a fokhagyma zöldje.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >