Magazin: Több karácsonyi csomag fogyhat idén

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 12. 03. 10:30

A márkák a tavalyihoz képest több csomaggal és nagyobb mennyiségekkel készülnek az idei karácsonyi szezonra. A papír- és fémdobozokba, neszesszerekbe kedvezményes termékajánlatok vagy ötletes hozzáadott értékek, exkluzív ajándékok kerülnek. A vonzó, különleges dizájnok már az ünnep hangulatát idézik.

karácsonyi ajándék

A karácsonyi csomagok kiváló lehetőséget nyújtanak a fogyasztóknak arra, hogy mind az ajándékozott, mind saját maguk szempontjából is személyre szabott ajándékkal lephessék meg szeretteiket. A karácsonyi csomagok egy részében található olyan termék vagy ajándéktárgy, ami kizárólag így érhető el, külön kereskedelmi forgalomban nem létezik, ezért igazán egyedi és különleges ajándékcsomagok kerülhetnek a fa alá.

Tartalomhoz a forma

– A korábbi évek tapasztalatai és az Unilever saját kutatási eredményi alapján idén is nagy hangsúlyt fektettünk a csomagok megjelenésére, hiszen a fogyasztók számára ez az egyik elsődleges választási kritérium. Az elmúlt években megnőtt az igény az ajándékot tartalmazó prémium csomagok iránt is, ezért idén ezek a csomagtípusok is kiemelt szerepet kapnak portfóliónkban – kezdi a kategória áttekintését Rosta Katalin, az Unilever Magyarország Kft. junior brand managere.

A Henkel Magyarország Kft. fontosnak tartja, hogy minden árszegmensben megjelenjenek karácsonyi csomagokkal, így minden fogyasztó találjon ízlésének és pénztárcájának megfelelő ajánlatot az ünnepi választékban.

– Ráadásul minden egyes Fa terméket tartalmazó karácsonyi csomagot, beleértve a vegyeseket is, beintegráltunk a Fa Hűségprogramba – mondja a vállalat trade és brand managere, Baranyi Szilvia.

Több újítást és változtatást hajtott végre a ­NIVEA a karácsonyi csomagjain. A dizájnon például végigvonul a ­NIVEA krémtégelyt szimbolizáló körforma.

– Fáradhatatlanul tervezünk, újratervezünk és finomítunk rajta, hogy a fogyasztók és a kereskedelmi partnerek igényeit kielégítsük. Két férfi és egy női csomagba tárgyi ajándékokat tettünk, ami eddig nem volt ránk jellemző. Az ajándékok mind szigorú minőségi teszteken estek át, hogy azok is a márka sztenderdjeinek megfelelő minőségűek legyenek.

Emellett új nyomtatási technológiákat is bevetettünk a még prémiumabb hatás elérése érdekében – sorolja Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. trade marketing managere.

A fogyasztói trendeket figyelembe véve, jellemzően alacsonyabb értékű csomagokkal jelenik meg a Sarantis Hungary Kft., nagymértékű kedvezményeket nyújtva a fogyasztóknak. A csomag tartalma mellett fontosnak tartják, hogy a tartalmat a vásárlók megfelelő ár-érték arányban kapják meg.

– Szerencsére évről évre növekedést realizálhatunk a karácsonyi szettek eladott mennyiségét illetően, és idén is növekedést prognosztizáltunk a láncok visszajelzése alapján. Biztató jel, hogy a hipermarketek egy szettre jutó rendelési mennyisége nőtt idén – teszi hozzá Tóth Dorottya, a Sarantis Hungary Kft. junior brand managere.

Egyre nő hazánkban az egészségtudatos fogyasztók száma. Ők a természetes alternatívákat keresik az ajándékozás alkalmával is.

– A dr.organic bio alapanyagokra épülő arc-, test- és hajápolási termékei pontosan erre az erősödő igényre adnak választ. A természetesség iránti növekvő fogékonyság évről évre jól tükröződik az eladott dr.organic ajándékcsomagok számában is, melyek legnagyobb része drogériákban és hipermarketekben kel el – hangsúlyozza Marinova Annamária, a Presto-Pilot Kft. marketingmenedzsere.

63-féle csomag a piacvezetőtől

Az Unilever piacvezető a karácsonyi csomagok piacán, ami mind volumenben, mind a csomagtípusok számát tekintve rendkívül nagy mennyiségeket jelent. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy időben megkezdődjön a karácsonyi csomagok tervezése, ami akár több hónappal megelőzheti a csomagok polcra kerülését.

– Kiemelten készülünk az ünnepi szezonra. A hagyományos promóciók mellett számos márkánk termékei elérhetőek lesznek karácsonyi csomagként is, vonzó csomagolásban, különleges ajándékokkal kiegészítve, minden árkategóriában. Így kozmetikai kínálatunk 63 variánsa között gazdaságos, középkategóriás és prémium csomagok is találhatóak – mutatja be a választékstruktúrát Rosta Katalin.

A 2013-as karácsonyi portfólióban az Axe, a Dove, a Rexona és a Baba termékei mellett teacsomagok is szerepelnek.

– Lipton és Saga karácsonyi csomagok széles választéka lesz elérhető ebben a szezonban, különböző árpontokon, hogy minden fogyasztói igényt kielégítsenek. Termékeink lefedik az olcsóbb és a drágább árpontokat egyaránt – folytatja a bemutatást Homoki Regina, az Unilever Magyarország Kft. junior brand managere.

A Saga ajándékcsomag 2012-ben szinte pillanatok alatt elfogyott, ezért idén ezt a csomagot újra megismétlik, hogy azok is hozzájussanak, akik tavaly lemaradtak róla. Ugyanakkor több új csomagot is készítettek, összességében idén növekedett a karácsonyi teacsomagok száma az Unilever kínála­tában.

– A teapiacon a bögrék és fémdobozok az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is sikeresek, így a mi csomagjainkban is megtalálhatóak lesznek ezek az ajándékok, de természetesen más meglepetéssel is készülünk. A Lipton csomagokhoz például egyedi tervezésű, igényes bögréket készítettünk, a teljes kollekciót többféle csomag vásárlásával lehet összegyűjteni, akár a család számára is – magyarázza a koncepciót Homoki Regina.

A kozmetikai csomagok tartalmának kiválasztásánál figyelembe vették a fogyasztói igényeket és a piaci adatokat, ezért a legsikeresebb termékeiket válogatták össze minden márkából. Az Unilever számára fontos tényező még, hogy a karácsonyi csomagok segítségével megismertesse a fogyasztókkal az egyes márkák újdonságait, illetve ösztönözze a különböző termékkategóriák együttes használatát is. A csomagok minden elemének tükröznie kell az adott márka értékeit és külső jegyeit, mert ez a következetesség biztonságot ad a fogyasztónak, hogy az általa kedvelt prémiummárka karácsonyi csomagjával szeretteinek is örömet okozhat, és igazán hasznos ajándékkal lepheti meg őket.

– A csomagolási formák alapvetően nem változtak a tavalyiakhoz képest, idén is jellemzően papírdobozos csomagok, illetve kistáskák és neszesszerek alkotják a portfóliót. Továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a csomagok minősége és megjelenése a lehető legmagasabb legyen, ezért kizárólag olyan csomagolási technológiákat alkalmazunk, melyek megfelelnek a magas elvárásainknak – összegzi az elhangzottakat Rosta Katalin.

A szépség időtlen ajándék

A Henkel Magyarország összesen 12 férfi, 37 női és 2 gyermekcsomaggal készült az alábbi márkák bevonásával: Fa, Fa Men Xtreme, Schauma, Gliss Kur, Syoss, Taft és Vademecum. A könnyebb áttekinthetőség érdekében „A szépség időtlen ajándék” című katalógusban is összefoglalták a főbb tudnivalókat a választék egyes variánsairól.

– Követve a hagyományokat és figyelembe véve a fogyasztói igényeket, idén is a karton és a kistáska mellett döntöttünk, illetve limitált kiadásban kínálunk fémdobozos összecsomagolásokat is. Ezekből külön kapható hajápolási és testápolási összeállítás is. Az ünnepi szezonban fontosnak tartjuk az ajándékcsomagot vásárló fogyasztókat is jutalmazni, ezért is vontuk be a csomagokat a Fa megújult hűségprogramjába – jelenti ki Baranyi Szilvia.

A Hűségprogram Béres Alexandra fitneszvilágbajnok ajánlásával fut, és már közel 5000 tagja van. A gyűjtött pontokat garantált ajándékokra – például fürdőköntösre, sporteszközre, bérletekre vagy vásárlási utalványokra – válthatják be. Ezt az aktivitást népszerűsítik a női magazinokban, illetve az Őszi-téli szépségkalauzban is.

Körbe zárt gondoskodás

Az országos és láncspecifikus változatokat is figyelembe véve 11 férfi és 16 női NIVEA csomag került a Beiersdorf Kft. Karácsonyi katalógusába.

A NIVEA neszesszerekbe a kényeztető termékek közé például olyan újdonság került, mint a Supreme Touch krémtusfürdő, mely shea vajjal, macadamiaolajjal ápolja a bőrt, és magnóliaillattal kényeztet. A téli piperetáskában előkelő helyet kaptak a krémek is, amelyek közül az Express Hidratálás testápoló és a klasszikus kék tégelyes krém is megtalálható. Az ajkak védelmét a Labello klasszikusa garantálja, a szilveszteri frizurát pedig a Diamond Gloss gyémántfény sampon teheti ellenállhatatlanná. A hölgyek számára kifejezetten arcápoló csomagot is készítettek.

A ­NIVEA Men csomagokba igazi klasszikusok kerültek, mint a megújult NIVEA Men Originals hidratáló borotvahab és bőrtápláló after shave balzsam vagy a pezsdítő ­NIVEA Men Cool Kick tusfürdő és az Invisible ­Black&White Power golyós dezodor.

– A termékek mellett két férfi csomag esetén öltönyzsák, egy női csomag esetén pedig ékszerdobozka került a csomagokba – árulja el a fent még csak sejtetett ajándékokat Jáger Melinda.

Jól bevált szettek

2013-ban a Sarantis kínálatát tekintve alapvetően maradt a jól bevált, előző években is sikeresen teljesítő szetteknél. A STR8 férfi márka idén 3-féle csomagot kínál a fogyasztóknak, míg a tinilányokat megcélzó BU 2-félét.

– Csomagjainkat úgy állítottuk össze, hogy a fogyasztók számára vonzó termékkombinációkat tartalmazzanak, elérhető áron, ami a legtöbb esetben azt jelenti, hogy az egyik termékhez 50 százalékos kedvezménnyel juthatnak hozzá. Idén a STR8 csomagokban kedvezményes élményautózásra jogosító kupont kínálunk a fogyasztóknak. Több különleges versenyautó vezetésére nyílik így kedvezményesen lehetőség a márka jóvoltából – emeli ki a részleteket Tóth Dorottya.

A csomagok tartalmát tekintve is elsősorban az előző évek tapasztalataira támaszkodnak. Mindkét márka esetében kínálnak Tusfürdő és Deo spray, illetve Tusfürdő és Deo natural spray szetteket, így a fogyasztó egész nap élvezheti kedvenc illatát magán. A STR8 esetében magasabb árkategóriában egy After Shave Lotion + Deo Spray szettet is összeállítottak, szintén az előző évek sikereire hagyatkozva.

Mindkét márka esetén az idei új illatok is elérhetőek lesznek szettben is, STR8-en az On the Edge, BU-n pedig a Fancy Cinderella variánsok.

Minden évben nagy hangsúlyt fektetnek a szép, trendi design mellett az igényes, jó minőségű csomagolóanyagokra is.

Feltörekvő biokozmetikumok

A bio és natúr vonal egyre népszerűbb, hiszen ezek a termékek tisztán, káros anyagok nélkül nyújtják ugyanazt a hatást, mint a konvencionális termékek.

– A dr.organic bőr- és hajápolási csomagjait igazán jó szívvel adhatjuk ajándékba. A benne lévő termékek nemcsak természetes összetételükkel tűnnek ki, hanem rendkívüli hatékonyságukkal is. Ez két oknak köszönhető. Az egyik az egyedülállóan kíméletes feldolgozási eljárás, ami által összetevői maximálisan megőrzik természet adta jótékony hatásukat. A másik az a mód, mellyel ezeket a bioaktív összetevőket úgy válogatják össze, hogy egymás hatását szinergikusan erősítsék az adott cél érdekében – magyarázza a trend hátterét Marinova Annamária.

A Presto-Pilot által forgalma­zott dr.organic csomagok megvásárlásával két termék áráért a vásárló nemcsak egy ajándék mini terméket, hanem egy mutatós ajándékdobozt is kap, melyet később felhasználhat.

A 6 ajándékcsomagot a legnépszerűbb dr.organic termékcsoportokból válogatták össze. A testápolási csomagok hidratáló bio Aloe vera, regeneráló bio manuka mézes, fiatalságmegőrző bio gránátalmás, illetve gyógyító természetes Holt-tengeri testápoló termékeket foglalnak magukban. Az idei év slágere, a tápláló és hidratáló bio argánolajos ajándékcsomag hajápoló termékeket tartalmaz. Kihasználva a gránátalma öregedésgátló tulajdonságait, egy külön arcápolási ajándékcsomaggal is kedveskednek a hölgyeknek.

A csomagokon nem jelenik meg kifejezetten karácsonyi motívum, hiszen ezek olyan ajándékok, melyek például Valentin-nap alkalmából, vagy akár anyák napjára is adhatók. Hasonlóan a tavalyihoz, idén is női magazinok, kupon, másodlagos kihelyezés, POS-anyag támogatja a Presto-Pilot csomagjainak eladását.

Kátai I.

Kapcsolódó cikkeink