Magazin: Tisztítunk és védünk
A mosogatás különböző területein, a kézi mosogatószerek, súrolószerek, valamint a szivacsok, dörzsik, kellékek körében is több újdonsággal léptek idén piacra a gyártók. A grillszezonra megerősített variációkat ajánlanak. A gépi mosogatószerek és kiegészítőik forgalma nő, hiszen egyre több háztartás rendelkezik mosogatógéppel.
A fő trendek a mosogatás kategóriájában lokális és globális téren is megegyeznek.
– Alapvetően elmondható, hogy mind az európai, mind a hazai piacon csökken a kézi mosogatószerek eladása, mely a mosogatógépek és gépi mosogatószerek térnyerésének köszönhető. Ugyanakkor, a piaci adatok alapján, a minőségi, prémium kézi mosogatószerekre továbbra is igény van – kezdi a makrotrendek ismertetését Boros Anita, a Procter&Gamble PR managere.
A világon mindenhol jellemző az is, hogy a vásárlók szeretnék a legjobb minőségű termékeket kapni a pénzükért, ezért az ár-érték arány maximalizálására törekszenek.
– Olyan termékek keresettek, melyek kitűnő minőséget és megbízhatóságot nyújtanak. A kézi mosogatószerek területén a teljesítmény kiemelt fontosságú. Emellett egyre inkább keresik a többfunkciós gépi mosogatószereket, annak érdekében, hogy a gépi mosogatás is minél praktikusabb legyen számukra – folytatja az általános fogyasztói szempontok bemutatását Turóczi Bálint, a Henkel brand managere.
Az eszközök fejlesztése terén sincs megállás, ebben a kategóriában is szorgosak a kutatók, a laboratóriumok.
– Mivel a német Vileda piacvezető nemzetközi prémium márka, így kötelességünk évről évre megújulni, fiatalosságot, innovációt mutatni a piacon. Rengeteg energiát fordítunk kutatásra és fejlesztésre, idén nyáron a boltok polcaira kerül egy speciális, Vileda kutatói által kifejlesztett (és levédett) anyaggal bevont termék, melyhez fogható nincs a boltok polcain – ígéri Oláh Edit, a Freudenberg Bt. marketing managere.
– A Domet speciális anyag összetétellel, innovatív kialakításokkal törekszik a még hatékonyabb tisztítás, a praktikusság és a könnyen kezelhetőség biztosítására, így a háziasszonyok mindennapjainak megkönnyítésére – teszi hozzá Tóth Katalin, a Sarantis Hungary Marketing Asszisztense.
– A Bonus Premium márka évről évre új szabadalmakkal lép a magyar és a nemzetközi piacra. Tapasztalataink szerint a fogyasztók nyitottak és fogékonyak az újdonságokra. A termékfejlesztések alkalmával igyekszünk valódi újdonságokat átadni a vásárlóink számára – fűzi tovább a gondolatot Botos Andrej, a Bonus Kft. marketing menedzsere.
Kézvédő mosogatás
A Procter&Gamble termékportfóliójába tartozik a piac vezető márkája, a Jar, mely egyedüliként kínál kézi- és gépi mosogatószereket is a kategóriában.
A kézi mosogatószer-portfólióban megtalálhatóak az általános (citrom, alma, narancs, gránátalma illatokban), a Sensitive (kamillás és teafa illatban), Dermaprotect (Silk&Orchid, Aloevera&Coconut) és a Jar Platinum prémium termékek is (Lemon&Lime, Arctic Fresh).
A Jar Platinum termékek, a Jar minden eddiginél hatékonyabb teljesítményét nyújtják a mosogatásban, összetevőinek és formulájának köszönhetően élenjáróként egy újfajta minőséget képviselnek az edények tisztítása terén.
– A Jar termékeket évszaktól és szezontól függetlenül ajánljuk azoknak, akik hatékony mosogatószert és kiváló minőséget keresnek edényeik tisztántartásához. A grillek, rácsok takarításához a Jar Platinumot javasoljuk, különleges zsíroldó formulája miatt – hangsúlyozza Boros Anita.
A Henkel kézi mosogatás kategóriában több Pur variánst is kínál.
A Pur Balzsam termékcsalád mindhárom – Aloe Vera, Kamilla és Hands & Nails – változatának dermatológiailag tesztelt formuláját úgy alakították ki, hogy a jó zsíroldó hatás mellett gyengédek legyenek az emberi bőrhöz.
A vásárlók sok esetben az erősebb zsíroldó hatást keresik, ilyenkor a Power alapvariánsok közül választanak. A Pur Duo Power már nemcsak a makacs zsíros szennyeződések, hanem aktív hatóanyagainak köszönhetően a rászáradt keményítőfoltokat, mint például a rizs, tészta és krumpli maradékokat is könnyedén eltávolítják.
A Pur Gold még a legzsírosabb, legmakacsabb szennyeződéseket is eltűnteti a kétszer koncentrált, sűrű formulája miatt. Sőt, a Pur Gold előáztató hatásának köszönhetően a legmakacsabb keményítő- lerakódásokat is a rövid idő alatt, minimális erőfeszítéssel távolíthatja el.
– A Pur esetében kiemelt figyelmet fordítunk a folyamatos innovációra, ezáltal a közeljövőben is kedveskedünk fogyasztóinknak újdonságokkal – ígéri Turóczi Bálint.
Marketing szempontból a Pur márkánál POS anyagok és média aktivitások a legelterjedtebbek.
Nagy a potenciál a gépi szerekben
A Procter&Gamble gépi mosogatószer kínálatában megtalálhatóak a Jar All-in-one (általános) és Jar Platinum (prémium) termékek is: a minél hatékonyabb tisztítás érdekében a mosogatószer-kapszulák a por állag mellett gél állagú tisztítószert is tartalmaznak, és alkalmasak a rövidebb mosogatási programokhoz is.
– A Jar Platinum egyedülálló formulája segítségével nagyobb tisztaságot garantál edényeink számára. A hármas hatású tisztítószer az edények hatékony tisztítása közben a mosogatógép rejtett zugaiban lévő zsírt is eltávolítja, tisztaságot és frissességet hagyva maga után – sorolja a termékelőnyöket Boros Anita.
A gépi mosogatószerek piacára kiemelten jellemző, hogy a vásárlók a promóciók alapján döntik el a vásárlás helyszínét. A kedvelt kiszerelések csatornánként eltérőek, a drogériákban a kisebb, a hipermarketekben a nagyobb kiszerelést keresik.
A Henkel elemzései szerint a gépi mosogatószerek hazai penetrációja folyamatosan nő, bár a régiót tekintve még mindig alacsony, így még sok a növekedési potenciál.
A Henkel a Somat márkán belül többféle megoldást nyújt a fogyasztók számára a tisztítószerek és az adalékanyagok körében.
A Somat újdonságait alapvetően a teljesítményorientált innovációk jellemzik. A márka legújabb termékcsaládja a Somat Gold, mely tabletta és gél formában is megnövelt eredményt nyújt.
– Az adalékanyagok használata rendkívül fontos, hogy a mosogatógép élettartamát és hatékonyságát minél tovább megőrizzük, és hogy a használata kellemes legyen a mindennapok során – emeli ki a hosszú távú figyelem fontosságát Benczúr Dóra, a Henkel brand managere.
Mivel hazánkban általánosságban kemény a víz, ezért a vízlágyító só és az öblítőszer rendszeres használata javasolt. A Somat géptisztító segít eltávolítani a lerakódott zsírt és vízkövet a mosogatógép fontos részeiről, a mosogatógép-illatosító pedig segít semlegesíteni a szagokat és kellemes illatúvá teszi a mosogatógépet.
A Somat márkát alapvetően eladáshelyi, valamint folyamatos TV kommunikációval támogatják. A média megjelenésekben fontos szerepet játszik a fogyasztók edukációja, melynek köszönhetően megismerhetik a helyes felhasználási módokat.
Színes, tartós és különleges változatok
A Vileda egyik legkedveltebb mosogatószivacsa az úgynevezett Vileda Pur Active, melynek különlegessége, hogy teflon felületen is használható anélkül, hogy károsítaná azt.
– Legújabb fejlesztésünk a Color Pur Active szivacs, mely egyedi, színes dörzsi réteggel rendelkezik, a szivárvány különböző színeiben kapható. 3+1-es kiszerelésben áruljuk, hogy még az ára is kedvező legyen! – mutatja be a látványra is izgalmas újdonságot Oláh Edit.
A grillszezon ideje alatt különösen kapósak a Vileda Inox fémsúroló, illetve a tavalyi év újdonsága a Vileda Glitzi Power Inox fémsúroló, mely ötször tovább tart, mint a hagyományos változatok. Belül egy szivacsréteg található, ezáltal sokáig magában tartja a mosogatószert, kívül pedig egy rendkívül tartós inox réteg, mely a makacs szennyeződéseket is eltávolítja. Ugyancsak a grillszezon tartozéka a különleges bélésű Vileda Robuste gumikesztyű, mely kifejezetten a grilledények kezeléséhez, mosogatásához ajánlott.
A vállalat 2015-ös évi legnagyobb fejlesztése a Vileda Actifibre nevű törlőkendő. Speciális bevonata gumiszerű tapintást kölcsönöz a törlőkendőnek, ezáltal egyetlen törléssel csíkmentes ragyogást biztosít, eltávolítva a legmakacsabb szennyeződéseket is. Ugyanakkor rendkívüli nedvszívó képességgel rendelkezik.
A Vileda szivacsok és törlőkendők területén speciális displaykihelyezéseket alkalmaz. Tapasztalatuk alapján a 2+1 és az olyan hasonló on-pack promóciókat kedvelik a vásárlók, amikor ajándékba kapnak egy terméket.
Újjászülető márka
A Domet márka 2011-es akvirálása óta részletes portfólió-elemzésen és racionalizáláson ment keresztül. Ennek az aprólékos folyamatnak következő lépéseként a brand teljesen újjászületett, és modern, barátságos designt, figyelemfelkeltő, informatív csomagolást és karakteresebb logót kapott.
A mosogatás kategóriába tartozó termékeket alap- és specifikus kategóriákba sorolják. Az előbbibe tartoznak az alapvető elvárásokat kielégítő, kiváló nedvszívó képességű, gazdaságos kiszerelésben kapható és univerzálisan használható termékek, mint például a 10 db-os Mosogató Szivacs.
– Speciális kategóriába soroljuk az olyan prémium termékeinket, melyek speciális felületek tisztításához kiválóan alkalmasak, mint például az érzékeny felületekhez szánt Cellulóz Szivacs, illetve a Rozsdamentes Acél Spirál Dörzsi, melynek segítségével a konyhai eszközökről a makacs szennyeződések sérülésmentesen eltávolíthatóak – emeli ki Tóth Katalin.
A grillszezonra a Domet a rácsok és edények makacs szennyeződéseinek eltávolítására a hosszú élettartamú Súroló Dörzsilapot, és a Szappanos Párnát ajánlja.
2015-ben újdonság az 5 db-os prémium minőségű Konyhai Szivacs, amely megnövelt nedvszívó képességű, hatékony méretű és erős anyagból készült. Az új, 2 db-os Prémium Flexi Szivacs kényelmes fogást biztosít, magas cellulóz tartalma még több habot hoz létre a mosogatás során, ezen felül speciális anyagbevonata megakadályozza a baktériumok megjelenését a szivacson.
A Domet termékcsaládban jellemző az árpromóció, a 2+1 és egyéb mennyiségi ajánlatok, valamint a szezonális csomagok. Idén nagyfokú instore aktivitást terveznek számos másodkihelyezéssel, karton és fém displayekkel, és más figyelemfelkeltő POS anyagokkal.
Karcmentes réteg minden szivacson
A Bonus prémium dörzsijeinek, a szabadalmaztatott MPS és MPPS súrolóknak az értékesítési mennyisége évről évre dinamikusan növekszik, míg a fém, műanyag, és spirál súrolók és rozsdamentes szappanos párnák termékköre enyhébb növekedést mutat. A Bonus a piacon egyedülálló módon az összes szivacsát szürke, karcmentes dörzsi réteggel látja el, amit a vásárlók pozitívan fogadnak.
– A tavaly megkezdett egyedi gyártású termékeink exportjából szerzett tapasztalatainkat a hazai piacon is kamatoztatni fogjuk az idei év második felében – mondja Botos Andrej.
Piaci megfigyeléseikből kiderült, hogy télen a disznóvágások, nyáron pedig a grillezés miatt az erősebb, durva súrolók iránti kereslet megnövekszik.
Eladási számaikból úgy látják, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak, és keresik a jó ár-érték arányt vásárlásaik alkalmával. A közeljövőben árakciókkal, összecsomagolásokkal jelennek meg a boltokban, az év második felében pedig termékbevezetéshez kapcsolódóan terveznek ATL kampányt.
K. I
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >