Magazin: Tiszta forrásból

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 17. 12:41

Az elvitelre csapolás intézményesített formáit nemigen ismerik a magyar sörisszák –utazók találkozhattak vele az orosz vagy ázsiai nagyvárosokban. A „kalandos” értékesítési forma a közelmúltban nálunk is megjelent, nagyon 21. századi koncepciója ugyancsak Oroszországból származik.A júniusi újpesti után szeptember végén megnyílt a beszédes nevű Csapház második egysége a Bartók Béla úton. A magyar kézműves sörök forgalmazására specializálódó üzlet – egy gyorsan fejleszteni tervezett hálózat első budai egysége –csak csapolt italokat kínál, kizárólag elvitelre.

Csapház 1_opt

Nemcsak az ötlet, maguk a különleges sörcsapok is Oroszországból érkeztek; ezek végére kell felcsavarni a Csapháznak gyártott egyedi egy- és kétliteres PET-palackokat. Ennek megfelelően a kóstoláshoz is csavaros végű, 1 decis csövek készültek; ha az eladó pohárba akarja tölteni az italt, akkor a csapot át kell állítania erre a műveletre. Helyben fogyasztásra tehát nincs lehetőség, már csak a helyiség apró mérete miatt sem, ám ez nem jelenti azt, hogy sör nem iható akár azonnal is. A falon elhelyezett csapsorból ugyanis frissen, szénsavasan, habmentesen lehet csapolni, és persze hidegen – ezt nem valami különleges hűtőrendszer biztosítja, hanem az egyszerű, kézenfekvő megoldás: a sör a fal másik oldalán lévő hűtőszobában álló hordókból érkezik.

A palackok egyszer használatosak, a tulajdonosok ezzel kizárják a csapok visszafertőzésének lehetőségét.

15 csapról lehet sört választani 490–1490 Ft közötti literárban (az utóbbi az év kézműves sörének választott, Róth Zoltán-féle amerikai IPA, a Távoli Galaxis), többek között a Rizmayer, a Hámori, az Ogre, a Zámolyi Sörfőzde kínálatából, de „meghívottként” néhány hétig az állandóan jelen nem lévő főzdék is rendszeresen helyet kapnak.

A sikergyanús koncepció sok szempontból hasonlít a nagy ütemben terjeszkedő Borháló üzletlánc megközelítésére: a jó minőségű magyar termék kerüljön direkt csatornákon, minél egyszerűbben és olcsóbban a fogyasztóhoz. Ha eddig voltak félelmeink, hogy a nem kis túlzással sörforradalomnak nevezett folyamat nagy áttörése a horeca vonalnál elakad, most úgy gondoljuk, az italért a sörök sokféleségének kihangsúlyozásával küzdők az új típusú értékesítés megjelenésével komoly erősítést kaptak.

Csapház 2_opt

Csapház 3_opt

Kapcsolódó cikkeink