Magazin: Távol-Kelet nálunk is kopogtat
A „nemzetközi konyha”, vagyis az ethnic food lassan, de biztosan teszi színesebbé a magyar gasztronómiai kultúrát is. A kiskereskedelemben is egyre nagyobb részt kér ez az árucsoport, amelynek egyik meghatározó ága a Távol-Keletről érkező élelmiszerspecialitásoké. A kategória építése csak megfontoltan, lépésről lépésre, szoros együttműködésben lehetséges forgalmazó és kereskedő között.
A Maresi Foodbroker Kft. egyik ilyen termékcsaládja a Shan’shi. Termékválasztéka széles – hiszen a forgalmazó a keleti fogások sokszínűségét szeretné reprezentálni –, ezen belül vannak kiemelkedően népszerű kategóriák: a tésztaspecialitások, a kókusztej, a sambal oelek (indonéz chilikrém) és a chilimártás.
– A Shan’shi termékcsalád tudatosan fedi le a teljes távol-keleti szortimentet Kínától Indiáig. A koncepció lényege, hogy egy-két hozzávásárolt alapanyag (hús, tenger gyümölcsei stb.) segítségével nagyon egyszerűen és gyorsan készíthetők el a keleti fogások Shan’shi termékek felhasználásával – mutatja be a termékcsaládot Habuda-Salyámosi Rita, a Maresi Foodbroker Kft. marketingvezetője. – Ezeket a specialitásokat az arra fogékony, kísérletező kedvű fiatalabb és idősebb ínyencek vásárolják. A válság nem érintette a forgalmunkat, hiszen nem tömegtermékekről van szó. Ráadásul (részben a beszerzések bonyolultsága miatt) a versenytársak kínálata is hullámzó, így a folyamatos szállítás előnyt jelent nekünk a piacon.A kategória fejlődése kívánja, hogy folyamatosan bővítsék a választékot. Az aktuális újdonságok: Himalája-só, rizsspecialitások: wok-rizs és sushi-rizs, valamint különféle konyhakész mártások: japán teriyaki, thai chili és édes kínai.
– Fontos, hogy a Shan’shi termékek egy blokkban jelenjenek meg az üzletekben, így biztosítható, hogy néhány mozdulattal összeválogathatóak legyenek a gyors, egzotikus étkezés kellékei – hívja fel a figyelmet a marketingvezető. – Javasoljuk ezért a displaymegjelenést, amit külön ismertető és receptfüzettel támogatunk. Fontos, hogy megtanítsuk a főzni kedvelőket a termékek használatára. Ehhez kommunikációnkban elsősorban tájékoztató- és receptfüzetet, a www.shan-shi.hu internetoldalt, újságokban receptszponzorációt és hirdetést, valamint nyakcímkét, displayeket használunk.
A távol-keleti élelmiszerek közül a fogyasztók körében a szójaszósz a legismertebb és legkedveltebb. A szójaszószok piaca a pár évvel ezelőtt kezdődő gazdasági válság hatására jelentősen visszaesett Magyarországon, de a Kikkoman értékesítése 2010-től folyamatosan növekedett.
A Kikkoman szójaszószok természetes erjesztéssel, természetes alapanyagokból készülnek több száz éves recept és japán tradíció alapján. Fontos, hogy nincs felgyorsítva az erjesztés mesterségesen, és a Kikkoman nem tartalmaz génkezelt szóját és mesterséges adalékanyagokat. A Kikkoman szójaszószok prémium termékek, amelyek a legmagasabb minőséget képviselik.
– A Kikkoman szójaszószokat már évek óta áruházi kóstoltatások során ismertetjük meg a fogyasztókkal – mondja Takács Rita, a Maresi Foodbroker Kft. brand menedzsere. – Fontosnak tartjuk a személyes információátadást és tájékoztatást, amely során a kollégáink részletesen elmagyarázzák, milyen ételekhez használható a szójaszósz. A stratégia a termék megismertetése a háziasszonyokkal, hogy a mindennapi főzések alkalmával is tudják és merjék használni. Emellett nagyon fontosnak tartjuk elmondani a különbséget a gyengébb és olcsóbb minőségű szójaszósz és a Kikkoman között, hiszen a Kikkoman a legmagasabb minőséget képviseli, japán tradíció alapján!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >