Magazin: Távol-Kelet nálunk is kopogtat

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 07. 10. 12:19

A „nemzetközi konyha”, vagyis az ethnic food lassan, de biztosan teszi színesebbé a magyar gasztronómiai kultúrát is. A kiskereskedelemben is egyre nagyobb részt kér ez az árucsoport, amelynek egyik meghatározó ága a Távol-Keletről érkező élelmiszerspecialitásoké. A kategória építése csak megfontoltan, lépésről lépésre, szoros együttműködésben lehetséges forgalmazó és kereskedő között.

A Maresi Foodbroker Kft. egyik ilyen termékcsaládja a Shan’shi. Termékválasztéka széles – hiszen a forgalmazó a keleti fogások sokszínűségét szeretné reprezentálni –, ezen belül vannak kiemelkedően népszerű kategóriák: a tésztaspecialitások, a kókusztej, a sambal oelek (indonéz chilikrém) és a chilimártás.

Szponzorált illusztráció

– A Shan’shi termékcsalád tudatosan fedi le a teljes távol-keleti szortimentet Kínától Indiáig. A koncepció lényege, hogy egy-két hozzávásárolt alapanyag (hús, tenger gyümölcsei stb.) segítségével nagyon egyszerűen és gyorsan készíthetők el a keleti fogások Shan’shi termékek felhasználásával – mutatja be a termékcsaládot Habuda-Salyámosi Rita, a Maresi Foodbroker Kft. marketingvezetője. – Ezeket a specialitásokat az arra fogékony, kísérletező kedvű fiatalabb és idősebb ínyencek vásárolják. A válság nem érintette a forgalmunkat, hiszen nem tömegtermékekről van szó. Ráadásul (részben a beszerzések bonyolultsága miatt) a versenytársak kínálata is hullámzó, így a folyamatos szállítás előnyt jelent nekünk a piacon.

A kategória fejlődése kívánja, hogy folyamatosan bővítsék a választékot. Az aktuális újdonságok: Himalája-só, rizsspecialitások: wok-rizs és sushi-rizs, valamint különféle konyhakész mártások: japán teriyaki, thai chili és édes kínai.

– Fontos, hogy a Shan’shi termékek egy blokkban jelenjenek meg az üzletekben, így biztosítható, hogy néhány mozdulattal összeválogathatóak legyenek a gyors, egzotikus étkezés kellékei – hívja fel a figyelmet a marketingvezető. – Javasoljuk ezért a displaymegjelenést, amit külön ismertető és receptfüzettel támogatunk. Fontos, hogy megtanítsuk a főzni kedvelőket a termékek használatára. Ehhez kommunikációnkban elsősorban tájékoztató- és receptfüzetet, a www.shan-shi.hu internetoldalt, újságokban receptszponzorációt és hirdetést, valamint nyakcímkét, displayeket használunk.

A távol-keleti élelmiszerek közül a fogyasztók körében a szójaszósz a legismertebb és legkedveltebb. A szójaszószok piaca a pár évvel ezelőtt kezdődő gazdasági válság hatására jelentősen visszaesett Magyarországon, de a Kikkoman értékesítése 2010-től folyamatosan növekedett.

A Kikkoman szójaszószok természetes erjesztéssel, természetes alapanyagokból készülnek több száz éves recept és japán tradíció alapján. Fontos, hogy nincs felgyorsítva az erjesztés mesterségesen, és a Kikkoman nem tartalmaz génkezelt szóját és mesterséges adalékanyagokat. A Kikkoman szójaszószok prémium termékek, amelyek a legmagasabb minőséget képviselik.

– A Kikkoman szójaszószokat már évek óta áruházi kóstoltatások során ismertetjük meg a fogyasztókkal – mondja Takács Rita, a Maresi Foodbroker Kft. brand menedzsere. – Fontosnak tartjuk a személyes információátadást és tájékoztatást, amely során a kollégáink részletesen elmagyarázzák, milyen ételekhez használható a szójaszósz. A stratégia a termék megismertetése a háziasszonyokkal, hogy a mindennapi főzések alkalmával is tudják és merjék használni. Emellett nagyon fontosnak tartjuk elmondani a különbséget a gyengébb és olcsóbb minőségű szójaszósz és a Kikkoman között, hiszen a Kikkoman a legmagasabb minőséget képviseli, japán tradíció alapján!

Kapcsolódó cikkeink