Magazin: Szurkoltunk Stockholmban I. – Kovács László

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 07. 01. 10:36

Az MVI több képviselője is tagja volt a Bocuse d’Or európai döntőjére Molnár Gábort elkísérő lelkes szurkoló csapatnak. A neves szakemberek közül hármat is megkérdeztünk arról, mit profitál a hazai szakma a versenyen való részvételből és a remek eredményből. Sorozatunk első részében Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke beszél a tálcán adódó lehetőségekről.

Magazin Szurkoltunk Stockholmban I. - Kovacs LaszloAmellett, hogy egy ilyen szakmai program, a közös szurkolás a versenyen, jó nevű helyi éttermek felkeresése önmagában is feledhetetlen élmény az utazás részvevőinek, a stockholmi út tanulságos is volt mindannyiunk számára. Önkéntelenül is összehasonlítottuk magunkat a házigazdákkal, éttermeiket, felkészültségüket a miénkkel – jó esetben megfelelő konzekvenciákat vonhatunk le, ötleteket gyűjthetünk, felkészülhetünk saját jövőbeni megmérettetésünkre.

A versenyen elképesztő volt a skandináv országok tudásbeli fölénye, ami érdekes módon nem volt mindig összhangban a városban szerzett szakmai élményekkel, a magas árak ellenére bizony belefutottunk felejthető vacsorákba, ebédekbe is. Ezzel együtt érdemes lenne elemezni, hogyan jutott a régió gasztronómiája ilyen magas szintre, mekkora szerepe volt a vendéglátás eurómilliókkal való állami támogatásának.

Maga a verseny jól szervezett esemény volt: követendő példa számunkra 2016-ban. A következő európai döntő rendezési jogának megszerzésével fantasztikus alkalmat kaptunk, hogy bemutatkozzunk a kontinensnek, hogy hazai pályán mutassuk be legjobb termékeinket. És itt természetesen nemcsak a versenyen kötelezően használt magyar alapanyagokra gondolok – meggyőződésem, hogy komoly kóstoltatások sorát kell szervezni a külföldi vendégeknek, legalább a csapatvezetőknek és a mértékadó gasztronómiai szakembereknek, válogatott szakújságíróknak, esetleg már előzetesen meg is hívni őket Magyarországra.

Ki kell használni a lehetőséget, hogy tálcán kapjuk azokat véleményformáló személyeket, akiknek a figyelmét más esetben csak jóval nagyobb befektetéssel tudnánk magunkra vonni. Ebben nyilvánvalóan feladatot kell vállalnia a Magyar Turizmus Zrt.-nek és az AMC-nek is. Érdemes az eseményt előre kommunikálni, és felkészülni arra, hogy az érkezőket valódi értékeink, azaz a legjobb éttermeink felé orientáljuk; az efféle ajánlások összeállításában feltehetően az MGE-nek lesz fontos szerepe. Bízom benne, hogy a kormányzat optimálisan ki fogja használni az adódó lehetőségeket!

Előtte azonban ott lesz még a jövő évi Lyoni döntő, az sem mindegy, azon hogyan szereplünk. AZ MVI nevében mindenkit a helyszínen való szurkolásra buzdítok; ennek általunk ismert lehetőségeiről ezeken a lapokon is hírt fogunk adni.

Kapcsolódó cikkeink