Magazin: Színek a feketében
Partnerei megkérdezésével készített felmérést a NESCAFÉ italautomatákat forgalmazó Nestlé Professional arról, hogy a különböző profilú és kapacitású szállodák mi alapján választják és hogyan használják kávéfőző gépeiket.
A legkedvesebb pillanatokat sokszor egy csésze kávé mellett éljük meg. A tökéletes kávéélményben azonban nem csak az otthoni kávézások alkalmával lehet részünk. A kávépiac szereplőinek célja, hogy minden fogyasztó megtalálja az ízlésének megfelelő kávékészítményt bárhol és bármikor, akár egy konferencián vesz részt, vagy egyszerűen csak a hétköznapokból kiszakadva egy kellemes hétvégét tölt az általa kedvelt szállodában.
Partnereinknek fontos, hogy vendégeik ugyanolyan élvezeti értékű, finom kávét kapjanak, mint saját megszokott környezetükben – emelte ki Bálint Gergely, a Nestlé Professional üzletág magyarországi vezetője –, így mindig elégedetten térjenek vissza, akár csak egy újabb csésze felüdülésért. Mindezt olyan kávészolgáltatással és kávégépekkel lehet elérni, amelyek garantálják az állandó, magas minőséget.
A szakember szerint a kávé kultúrájának felértékelődésével és a világszerte jelen lévő kávéházak elszaporodásával a vásárlók elvárásai is megváltoztak a kávé elérhetőségét, minőségét és sokszínűségét illetően.
A Nestlé Professional nagy hangsúlyt fektet a folyamatos innovációra és a fejlesztésre mind automatái, mind a hozzájuk kapcsolódó kávészolgáltatás területén, hogy partnerei minden igényét kielégítse. Ezeknek az elveknek mentén állította össze a NESCAFÉ Alegria italautomata-portfóliót, egy olyan professzionális kávéautomata-rendszert, amely ötvözi az elegáns formát és a modern designt a minőséggel. Széles italválasztékával kreatív és megbízható partnerként jelenik meg a mindennapokban, kiváló minőségű kávét biztosítva csészéről csészére.
A NESCAFÉ Alegria kávéautomata-rendszerek a lehető legegyszerűbb módon nyújtják a tökéletes kávé élményét. A kávékészítés nem okoz fejtörést, hiszen ez az automata barista egy gombnyomásra, egy pillanat alatt állítja elő az elvárt minőségű és megjelenésű kávét. A kávégépek egyik előnye a gazdag, krémes, könnyed állagú kávéhab, amely látványával is hat fogyasztójára.
A Magyarország mellett a világ további 108 országban jelen lévő, elismert márka mind a partnerek, mind a fogyasztók igényeit megfelelően elégíti ki. Világviszonylatban is elmondható, hogy jelen van a világ egyik legnagyobb turisztikai vállalkozása, az Accor hoteljeiben, valamint az ugyancsak nemzetközileg elismert Mercure szállodákban is.
Szakmailag elismert szállodák képviselőit kérdeztük arról, hogy milyen tulajdonságokat tartanak fontosnak ők egy kávégép választása során, és milyen módon elégítik ki vendégeik különböző igényeit.
Zsitva Eszter PR manager
Aquincum Hotel Budapest
Üzleti megbeszéléseken a gyors, erős presszókávét kedvelik vendégeink. Családi vagy baráti összejöveteleken a hosszú beszélgetések leginkább egy cappuccino vagy latte társaságában zajlanak. A bárban vendégeink megkóstolják a különleges kávékreációinkat szezonális ízesítéssel. A nyár slágere a Thermal Spaban a jegeskávé és a frappé.
A Nestlé készülékek segítségével egyetlen gombnyomással készíthetünk kávékülönlegességeket. Sok esetben vendégeink nem igénylik a személyzet segítségét – maguk szeretnék elkészíteni forró italukat. Az Executive Lounge-ba érkező vendégeknek egy Nescafé Milano típusú kávéfőző gép áll rendelkezésére, amelyet előszeretettel használnak a reggelinél és napközben egyaránt.
A kávé összehozza az embereket, ez központi elem az üzleti életben, a kávészünet ezért rendezvényeinken alapvető fontosságú. Egy 5 csillagos szálloda 5 csillagos kávét kell hogy nyújtson, ezért bízunk évek óta a Nestlé készülékeiben és kávévariációiban.
Havonta átlagosan közel 80 kiló kávé fogy rendezvényeinken és a bárban. Egy ideje egyértelműen érzékeljük a fogyasztók tájékozottságát és minőségi elvárásainak növekedését. Már nem koffeinforrásként tekintenek a kávéra, hanem kulináris élvezeti cikként, nyitottak a különlegességekre és a kiemelt minőségre. Szállodánk folyamatosan lépést tart a trendekkel, amit kitűnő baristáinknak és a Nestlé alapanyagainak köszönhetünk.
Sághy Attila üzemeltetési igazgató
Hotel Azúr, Siófok
Konferenciaszálloda lévén számunkra elsődleges szempont a választáskor a nagy teljesítmény. A konferenciaszezonban a nálunk szolgáló gépeknek több száz adag kávét kell produkálniuk megbízható, állandó minőségben, percek alatt. Vendégünknek mindössze 15-20 perces kávészünet áll rendelkezésére, hogy felfrissüljön, és hozzájusson kedvenc kávékülönlegességéhez. Ebben jó partnerünk a NESCAFE Alegria család. A gazdaságosság – mint második fő szempont – mellett természetesen az esztétikus, modern és letisztult formavilág is fontos. A gépeink jól illeszkednek szinte minden modern konferenciamiliőbe, és egyszerű használatuknak köszönhetően ideálisak önkiszolgáló üzemmódban.
A nálunk szolgáló gépek 20 literes víztartállyal és zárható alátétszekrénnyel vannak felszerelve a mobilitás érdekében. Így szállodánk bármely területén – vízhálózattól függetlenül – tudunk kávészüneteket tartani. A viszonylag csendes üzem lehetővé teszi a tárgyalóteremben történő elhelyezést is.
Az espresso mint talán örök befutó mellett a tejes termékek és ízesített cappuccinók játszanak főszerepet. Mind többen keresik az ízesített kávékülönlegességeket, nyáron pedig a jegeskávék válnak mind kedveltebbé a teraszainkon.
A kávé ma már a legtöbb embernek sokkal többet jelent egy jó erős feketénél: a kávézás már inkább szertartás, társasági program vagy egy meghitt pillanat. Vannak vendégeink, akik csak a minőséget tartják szem előtt, de van olyan is, aki minden körülmények között ragaszkodik a saját megszokott márkájához.
A szálloda nagy kiterjedésének és sok értékesítőhelyének köszönhetően nálunk tízezrekben mérhető a kiszolgált kávék adagszáma – a reggeli alatt, az éttermekben a főétkezési időszakokban, a szálloda három bárjában és a kávészünetek alkalmával.
Kisebb tárgyalókban mi is használunk kávékapszulás gépeket, de úgy vélem, ez a technológia jelenleg még nem fejlett annyira, hogy tömegeket is kiszolgáljon.
Görög Rudolf üzemeltetési igazgató
Hotel Barack, Tiszakécske
Sok negatív visszajelzést hallunk a szállodai reggelihez felszolgált kávé minőségével kapcsolatban, de a svédasztalhoz illeszkedő, nem túlméretezett, de esztétikus NESCAFÉ Alegria gép az egyik legjobb minőségű reggeli kávéválasztékkal rendelkezik a piacon – a Barack Hotel beépített svédasztalos rendszeréhez a legjobb választás volt.
Praktikussága miatt – egyszerűen használható, könnyen tisztítható, és nem igényel külön vízcsatlakoztatást – a rendezvényeinken tökéletes formájú gépből frissülhetnek fel a vendégek.
A cappuccino vastag tejhabja miatt is az egyik legkedveltebb elem választékunkban, de az igazi kávésok pozitívan nyilatkoznak az espresso minőségéről is. A rendkívül könnyen kezelhető gép adagmennyiségét a szálloda kávéscsészeméretéhez állítottuk be. A szálloda átlagos vendéglétszámához jól illeszkedik a gép mérete. Szükség esetén viszont a nyári folyamatos telt házas időszakban is jól teljesít.
Fontos vendégeink számára a kávé kiegyensúlyozott minősége, és mind többen várják el a széles kínálatot is. Elsősorban reggelihez használjuk a kávét, ezért az adagszám a szálloda telítettsége függvényében változik.
A vendégvisszajelzésekben is tapasztaljuk a pozitív megerősítéseket. Szállodánk a rendezvények és a vendéglétszám miatt 3 kávéfőző gépet is használ. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >