Magazin: Szenvedély, stratégia, tartalom
Mi kell ahhoz, hogy egy néhány fős projektcég 15 évvel később a piac meghatározó szereplőjeként képes legyen akár a legnagyobb ügyfelekkel is stratégiai partnerként együtt dolgozni? A Morpho szerint szenvedély, stratégia és minőségi tartalom. Ezek jellemzik a munkát a többtucat account, valamint az elmúlt években felépített design és digitális csapat életében. Döbrögi Andrea, a Morpho boost strategy directora szerint ma már csak egy jól megalapozott stratégia mentén kialakított megfelelő tartalommal
és a piacismereten alapuló targetálással lehet valódi hatást elérni.
– Mi változott az elmúlt 15 évben, és mi maradt állandó a Morpho életében?
Döbrögi Andrea: Alaposan megváltozott a piac, így az ügynökségek is. Mi például egy egykor szigorúan PR-rel foglalkozó kis ügynökségből lettünk egy olyan, ma már 40 fős csapat, akik a stratégiai tervezésben, a márkaépítésben, a sajtókommunikációban, a kreatív ötletekben, a legkülönfélébb vizuális tartalmak tervezésében és kivitelezésében, illetve a digitális szolgáltatások területén is támogatják az ügyfeleket. 15 éve szinte kizárólag hardcore IT cégekkel dolgoztunk, ma a Tescótól, a Richteren és a Magyar Suzuki Zrt.-n át a thyssenkrupp.
Ferroglobusig egészen változatos a partnerkörünk. Ami nem változott és a következő években sem fog szerintünk, az a minőségi tartalom és az előállításához szükséges ügyfélismeret szerepe. Bár a különféle ügynökségek sok területen versenyeznek egymással, sőt a natív hirdetések megjelenése óta akár a médiával is, meggyőződésünk, hogy a tartalom előállításában még mindig mi, kommunikációs ügynökségek tudjuk a legtöbbet nyújtani az ügyfeleinknek. Nálunk van meg az az ügyfélismeret, ami mára minden korábbinál fontosabbá vált, hiszen erre alapozva tudunk minőségi, célzott tartalmakat közvetíteni.
– Miben más a Morpho, mint más ügynökségek?
Döbrögi Andrea: A Morphóban nagyon sokfélék vagyunk: bölcsészek, közgazdászok, kreatívok, grafikusok, politológusok és marketingesek. Egy dolog egyértelműen közös bennünk, a szenvedélyünk: a kommunikáció. Minden munkánk alapja az állandó lelkesedés: mi nem feladatokat hajtunk végre, hanem hatást akarunk elérni. Ezt segíti, hogy átlagosan több mint 4,5 évig tartanak együttműködéseink, így a legtöbb esetben nem alvállalkozók vagyunk: közösen gondolkodunk és partnerként dolgozunk már a stratégia szintjén.
Hevesi Nóra, a Tesco-Global Áruházak kommunikációs vezetője: Két olyan dolog is van, amiben más a Morphóval dolgozni: az egyik a közös munka hangulata, hogy mindannyian nyitottak vagyunk, bátran nyúlunk új, korábban nem használt eszközökhöz, merünk humort csempészni a folyamatokba, sőt gyakran a kommunikációba is. Apróságnak hangozhat, de ez a mindennapi munkában is fontos. Gyakran kapunk olyan javaslatokat, amelyek végül nem kerülhetnek bele az anyagokba, de megnevettetik a csapatot. Volt már példa olyanra is, hogy egy ilyen „futottak még” ötletből készült alternatív A0-ás plakát, amely most is kint van a budaörsi irodánkban. A másik pedig, amit Andi is említett, hogy partnerként tudunk egymásra tekinteni, így már a legelső lépéstől együtt dolgozunk: már akkor bevonjuk a Morpho csapatát a munkába, amikor az ötlet felmerül egy projekt kapcsán, és innentől nem a labdát dobálgatjuk egymásnak, hanem közösen gondolkodunk. Ennek köszönhető az is, hogy a közös sikereinket ők is a sajátjuknak érzik, így együtt tudunk örülni ezeknek.
– Mire a legbüszkébbek az együttműködés kapcsán?
Hevesi Nóra: Általánosságban a Tesco közösségi kommunikációjára, valamint arra, hogy több olyan projektünk is volt, aminek a közép-európai szintű kommunikációját közösen vittük, vagyis a teljes régiós kommunikáció alapját együtt raktuk le. Az együttműködésünk elején egyfajta újrapozicionálás volt a cél, hogy tudjunk másként megjelenni – kicsit elcsépelt, de love branddé válni. Ennek érdekében kezdtük az életmód-kommunikációt többek között infografika-sorozattal, amellyel olyan helyeken is sikerült megjelennünk, ahol korábban ritkábban, vagy egyáltalán nem.
Döbrögi Andrea: Mindenképp érdemes kiemelni a 2015-ös OMÉK standot. Mivel itt a Tesco, mint a legnagyobb magyar borkereskedő kívánt megjelenni, kézenfekvő volt, hogy a stand arculata a korábban ebben a témában készült infografikáinkra épüljön. A visszajelzések szerint ez be is vált, a célközönség nagyon szerette, és mi magunk is büszkék vagyunk rá.
Hevesi Nóra: Az én személyes kedvencem az egyik legfrissebb közös projektünk, a Perfectly Imperfect kampány. Nagyon hálás téma a nem szép, de fogyasztható zöldségek és gyümölcsök megjelenése az áruházakban, amiből azt hiszem, együtt kihoztuk a maximumot. Nem is a szép megjelenéseket emelném ki, hanem azt a háttérbeszélgetést, ahol a számunkra a témában fontos újságírókkal fogyasztottunk el egy rendkívül finom ebédet a kampányban kommunikált alapanyagokból készült ételekből. Itt ugyanis mindkét oldalról meg volt az igény arra, hogy a projekt minden részletét bemutassuk, a megszokottnál sokkal mélyebben és hosszabban. Ezen részt vett stratégiai partnerünk az Élelmiszerbank is, és olyan újságírók jelentek meg, akik egyébként ritkán vesznek részt sajtóeseményeken.
– Merre tart most a kommunikációs piac, mik a következő trendek a Morpho szerint?
Döbrögi Andrea: Ha nagy trendekről beszélünk, a tudatosság egyre fontosabb a kampányalkotás és az eszközhasználat tekintetében: a klasszikus kommunikációs stratégia mellett többször keresnek meg minket branding, corporate branding, sőt, az utóbbi időben employer branding kapcsán is. A hazai piaci szereplők közül is egyre többen ismerik fel, hogy mekkora érték rejlik abban, ha a munkatársak márkanagykövetté válnak. Ez nemcsak a HR-piacon érezteti hatását, hanem az értékesítésben is. A véleményvezér-vonal a PR és a kommunikáció szerves részévé vált, ma már ők is önálló médiaként működnek, viszont megvan az az előnyük, hogy hiteles és sokkal célzottabb formában gyakorolnak hatást a követőikre. Ez is egy olyan terület, amellyel idén még hangsúlyosabban foglalkozunk, az elmúlt években kiépített kapcsolati hálónkra és a megszerzett tapasztalatokra építve. Ez a csatorna csak egy, ami azt mutatja, hogy ma már a hagyományosnak vett PR-ben sem működik a célzás nélküli kommunikáció: ha valakit el akarunk érni, akkor direkt neki készült üzenettel kell megtalálnunk, ott és akkor, ahol és amikor nyitott annak befogadására. Ami az izgalmas eszközöket illeti, azzal büszkélkedhetünk, hogy a napokban egy ügyfelünk bemutatta az általunk készített 360 fokos, munkáltatói márkaépítő videóját, ami itthon még ritkaság.
Hevesi Nóra: Pontosan ezért szeretünk a Morphóval dolgozni: mindig naprakészek, folyamatosan képben vannak a legújabb eszközökkel, amit nekünk is rendszeresen bemutatnak, de mindig csak arra tesznek javaslatot, amiről elhiszik, hogy támogatni tudják a közös céljainkat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >