Magazin: Olajok és oxigén is dúsítja a hajápolási termékeket
Sokszereplős, sok cikkelemes kategória a hajápolás, ahol a hagyományos sampon és balzsam mellett újabb szegmensek, így a hajvégápoló, a szérum vagy a száraz sampon megjelenése és erősödése jellemző. A természetes összetevők közül idén az olajak jelentősége növekedett. A közép-európai régióban, így hazánkban is különösen kedveltek a dús hatást elősegítő készítmények. Az általános szépségápolási világtrendek a hajápolás kategóriáját is befolyásolják.
– Gyártói szempontból jellemző a prémiumizáció, vagyis annak az elterjedése, hogy az eddig kevésbé szegmentált, tömegeket célzó márkák is behoztak a portfóliójukba prémium kategóriába tartozó termékeket – kezdi az uralkodó tendenciák áttekintését Blaumann Debóra, az Unilever Junior Brand Managere.
Fogyasztói oldalról vizsgálva a témát leszögezhető, hogy a hajkorona a megjelenés része, így ápoltsága, szépsége a jó közérzet egyik fontos tényezője.
– Az egészséges és gyönyörű hajkorona önbizalmat ad a mindennapokban, jó érzéssel tölt el bennünket, öröm megérinteni. A hajat nem elég csak belülről táplálni, az sem mindegy, hogy milyen kozmetikai termékekkel ápoljuk – mutat rá a holisztikus szemlélet szükségességére Papp Szilvia, a Target Sales Group brand menedzsere.
Puha, fényes, dús frizura
A fent említett trendre jó példa az Unilever Dove hajápolási termékcsalád prémium platformja, a Dove Advanced Hair Series termékei, amelyek tavaly óta már Magyarországon is kaphatóak. Ehhez hasonló, több kategóriát átjáró trend a különböző olajok iránti töretlen lelkesedés.
– Erre a fogyasztói keresletre válaszul a mi portfóliónkban több termék is olajjal gazdagított formulációval rendelkezik, például a Dove Advanced Hair Series Pure Care Dry Oil sampon, balzsam és hajápoló olaj is makadámia olajat tartalmaz, segít táplálni a fakó, száraz hajat, hogy az újra puha és fényes legyen – mondja Blaumann Debóra.
A hajápolás kategória specifikus trendjeit tekintve a közép-európai régiónkra különösen igaz, hogy a fogyasztók előszeretettel vásárolnak hajvolumen-növelő termékeket. A térségben élő nők többségének vékonyszálú haja van, ezért keresik az olyan hajápolási szereket, amik nem nehezítik el a hajukat, és dúsabbnak mutatják a frizurát. Erre a fogyasztói igényre válaszul készült el a Dove Oxygen & Moisture termékcsalád, aminek oxigénnel kombinált hidratáló hatóanyagai a különleges Oxyfusion technológiának köszönhetően nem nehezítik el a hajtincseket.
A globális trendek közül még a felgyorsult életformát támogató száraz samponok fellendülése figyelemre méltó. Használatukkal pár perc alatt felfrissíthető a frizura. A szegmensen beül is különlegesnek számítanak az újraformázásra fókuszáló termékek, amilyen a Toni&Guy Sky High Volume és Express Reboost száraz samponjai, amelyek felfrissítik a hajat és könnyen újraformázható textúrát biztosítanak. A száraz samponok elterjedését az Unilever azért is támogatja, mivel így a fogyasztó megalkuvás nélkül tud tenni a környezetért azáltal, hogy csökkenti a vízfogyasztását.
Márkák és célcsoportok
A hajápolási kategóriában a magyar piacon három márkával van jelen az Unilever: a Baba, Dove, és a Toni&Guy termékcsaládokkal. Ezek a márkák mérvadóan eltérő célcsoportokkal rendelkeznek.
A Baba samponok a család valamennyi tagja számára nyújtanak megoldást elérhető áron. A Dove termékek olyan hölgyeknek készültek, akiknek fontos a hidratált, egészséges haj, és a Dove segít nekik abban, hogy használatukkal a különböző problémáik ellenére (mint például a durva tapintás vagy fakóság) újra szépnek érezhessék magukat. Mindezek mellett a Toni&Guy pedig olyan fogyasztókat céloz meg, akiknek a hajuk az önkifejezés eszköze, és bátran kipróbálnak új trendeket és frizurákat is.
Természetes ápolás
A Target Sales Group Kft. a naturális szegmensen belül kínál megoldást a hajápolásra. Az Inecto NATURALS Coconut és Argan termékei legalább 90 százalékban organikus forrásból származó alapanyagokat, illetve tiszta kókusz- és argánolajat tartalmaznak. E két fő összetevő már hosszú idők óta áll a szépségápolás szolgálatában. Előnyös tulajdonságaik miatt a hajápoló kozmetikumokban is mind gyakrabban fordulnak elő.
– Első lépésben az Inecto NATURALS kókuszolajas kategória kerül az üzletekbe, fokozatosan váltja fel a korábbi termékeket. A portfólióban megtalálható hajápolási készítmények (sampon, balzsam, szérum és hajvégápoló olaj) használatával a haj újra hidratálttá válik, visszanyeri egészséges és gyönyörű küllemét – sorolja az előnyöket Papp Szilvia.
Folyamatos fejlesztés
Az Unilever idei évi újdonsága a Dove Advanced Hair Series Youthful Vitality termékcsaládja, ami kifejezetten az idősödő haj igényeire ad választ.
Sok nő a kor előrehaladtával a saját haján érzi, hogy a haj is öregszik, idővel szárazabb, sérülékenyebb lesz, elvékonyodik. A lipidekben és természetes olajokban gazdag Youthful Vitality termékcsalád segít az idő múlásával elveszített tápanyagokkal feltölteni a hajat a sampon, hajbalzsam és BB hajápoló krém együttes használatával, hogy az dús és fiatalabbnak látszó legyen.
A Target Sales Group Kft legújabb hajápolási márkája a ProVoke Touch of Silver sampon és balzsam. Egy szűkebb szegmenst céloztak meg ezzel a készítménnyel, hiszen kifejezetten a szőke, platinaszőke hajszínű vásárlók részére kifejlesztett termék. Speciális lila pigmentjeinek köszönhetően a szőke árnyalat nem kap vöröses-rezes tónust. Extra csillogást kölcsönöz a festett és természetes szőke árnyalatnak. A Touch of Silver fényesítő sampon és kondicionáló már elérhető a DM kiemelt üzleteiben.
A Henkel Beauty Care legújabb sikersztorija a korábban már említett Ultime termékcsalád, mely egy teljesen új koncepcióval robbant be a piacra, miszerint Claudia Schiffer nem csak az arcát, de 25 éves szakmai tapasztalatát is az újdonság mögé állította. Ezzel is garantálva a maximális teljesítményt, hogy a haj ápoltságával szemben felállított legmagasabb elvárásoknak is megfeleljen. Ezzel a márkával a legfőbb fogyasztói szegmenseket kívánják koncentráltan lefedni: festett haj, dús haj, sérült és gyenge haj, valamint a szőke haj, hiszen Claudia Schiffer ikonikus szőke és ápolt haja a termék innováció tökéletes nagykövetévé tett őt.
Hogy őt idézzük:
– Modellként a hajam nagyon igénybevett, órák hosszát ülök a fodrásznál, hogy hajamat ápolja, fesse és formázza. A hajam különösen értékes számomra, mindig is igyekeztem a lehető legjobban ápolni. A divatvilágban és szépségiparban eltöltött éveim alatt megtanultam, mi a minőség. A Schwarzkopf valóban a minőséget
képviseli.
Kátai I
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >