Magazin: Olajok és oxigén is dúsítja a hajápolási termékeket

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 07. 24. 07:19

Sokszereplős, sok cikkelemes kategória a hajápolás, ahol a hagyományos sampon és balzsam mellett újabb szegmensek, így a hajvégápoló, a szérum vagy a száraz sampon megjelenése és erősödése jellemző. A természetes összetevők közül idén az olajak jelentősége növekedett. A közép-európai régióban, így hazánkban is különösen kedveltek a dús hatást elősegítő készítmények. Az általános szépségápolási világtrendek a hajápolás kategóriáját is befolyásolják.

haj sampon

– Gyártói szempontból jellemző a prémiumizáció, vagyis annak az elterjedése, hogy az eddig kevésbé szegmentált, tömegeket célzó márkák is behoztak a portfóliójukba prémium kategóriába tartozó termékeket – kezdi az uralkodó tendenciák áttekintését Blaumann Debóra, az Unilever Junior Brand Managere.

Fogyasztói oldalról vizsgálva a témát leszögezhető, hogy a hajkorona a megjelenés része, így ápoltsága, szépsége a jó közérzet egyik fontos tényezője.

– Az egészséges és gyönyörű hajkorona önbizalmat ad a mindennapokban, jó érzéssel tölt el bennünket, öröm megérinteni. A hajat nem elég csak belülről táplálni, az sem mindegy, hogy milyen kozmetikai termékekkel ápoljuk – mutat rá a holisztikus szemlélet szükségességére Papp Szilvia, a Target Sales Group brand menedzsere.

Puha, fényes, dús frizura

A fent említett trendre jó példa az Unilever Dove hajápolási termékcsalád prémium platformja, a Dove Advanced Hair Series termékei, amelyek tavaly óta már Magyarországon is kaphatóak. Ehhez hasonló, több kategóriát átjáró trend a különböző olajok iránti töretlen lelkesedés.

– Erre a fogyasztói keresletre válaszul a mi portfóliónkban több termék is olajjal gazdagított formulációval rendelkezik, például a Dove Advanced Hair Series Pure Care Dry Oil sampon, balzsam és hajápoló olaj is makadámia olajat tartalmaz, segít táplálni a fakó, száraz hajat, hogy az újra puha és fényes legyen – mondja Blaumann Debóra.

A hajápolás kategória specifikus trendjeit tekintve a közép-európai régiónkra különösen igaz, hogy a fogyasztók előszeretettel vásárolnak hajvolumen-növelő termékeket. A térségben élő nők többségének vékonyszálú haja van, ezért keresik az olyan hajápolási szereket, amik nem nehezítik el a hajukat, és dúsabbnak mutatják a frizurát. Erre a fogyasztói igényre válaszul készült el a Dove Oxygen & Moisture termékcsalád, aminek oxigénnel kombinált hidratáló hatóanyagai a különleges Oxyfusion technológiának köszönhetően nem nehezítik el a hajtincseket.

A globális trendek közül még a felgyorsult életformát támogató száraz samponok fellendülése figyelemre méltó. Használatukkal pár perc alatt felfrissíthető a frizura. A szegmensen beül is különlegesnek számítanak az újraformázásra fókuszáló termékek, amilyen a Toni&Guy Sky High Volume és Express Reboost száraz samponjai, amelyek felfrissítik a hajat és könnyen újraformázható textúrát biztosítanak. A száraz samponok elterjedését az Unilever azért is támogatja, mivel így a fogyasztó megalkuvás nélkül tud tenni a környezetért azáltal, hogy csökkenti a vízfogyasztását.

Márkák és célcsoportok

A hajápolási kategóriában a magyar piacon három márkával van jelen az Unilever: a Baba, Dove, és a Toni&Guy termékcsaládokkal. Ezek a márkák mérvadóan eltérő célcsoportokkal rendelkeznek.

A Baba samponok a család valamennyi tagja számára nyújtanak megoldást elérhető áron. A Dove termékek olyan hölgyeknek készültek, akiknek fontos a hidratált, egészséges haj, és a Dove segít nekik abban, hogy használatukkal a különböző problémáik ellenére (mint például a durva tapintás vagy fakóság) újra szépnek érezhessék magukat. Mindezek mellett a Toni&Guy pedig olyan fogyasztókat céloz meg, akiknek a hajuk az önkifejezés eszköze, és bátran kipróbálnak új trendeket és frizurákat is.

Természetes ápolás

A Target Sales Group Kft. a naturális szegmensen belül kínál megoldást a hajápolásra. Az Inecto NATURALS Coconut és Argan termékei legalább 90 százalékban organikus forrásból származó alapanyagokat, illetve tiszta kókusz- és argánolajat tartalmaznak. E két fő összetevő már hosszú idők óta áll a szépségápolás szolgálatában. Előnyös tulajdonságaik miatt a hajápoló kozmetikumokban is mind gyakrabban fordulnak elő.

– Első lépésben az Inecto NATURALS kókuszolajas kategória kerül az üzletekbe, fokozatosan váltja fel a korábbi termékeket. A portfólióban megtalálható hajápolási készítmények (sampon, balzsam, szérum és hajvégápoló olaj) használatával a haj újra hidratálttá válik, visszanyeri egészséges és gyönyörű küllemét – sorolja az előnyöket Papp Szilvia.

Folyamatos fejlesztés

Az Unilever idei évi újdonsága a Dove Advanced Hair Series Youthful Vitality termékcsaládja, ami kifejezetten az idősödő haj igényeire ad választ.

Sok nő a kor előrehaladtával a saját haján érzi, hogy a haj is öregszik, idővel szárazabb, sérülékenyebb lesz, elvékonyodik. A lipidekben és természetes olajokban gazdag Youthful Vitality termékcsalád segít az idő múlásával elveszített tápanyagokkal feltölteni a hajat a sampon, hajbalzsam és BB hajápoló krém együttes használatával, hogy az dús és fiatalabbnak látszó legyen.

A Target Sales Group Kft legújabb hajápolási márkája a ProVoke Touch of Silver sampon és balzsam. Egy szűkebb szegmenst céloztak meg ezzel a készítménnyel, hiszen kifejezetten a szőke, platinaszőke hajszínű vásárlók részére kifejlesztett termék. Speciális lila pigmentjeinek köszönhetően a szőke árnyalat nem kap vöröses-rezes tónust. Extra csillogást kölcsönöz a festett és természetes szőke árnyalatnak. A Touch of Silver fényesítő sampon és kondicionáló már elérhető a DM kiemelt üzleteiben.

A Henkel Beauty Care legújabb siker­sztorija a korábban már említett Ultime termékcsalád, mely egy teljesen új koncepcióval robbant be a piacra, miszerint Claudia Schiffer nem csak az arcát, de 25 éves szakmai tapasztalatát is az újdonság mögé állította. Ezzel is garantálva a maximális teljesítményt, hogy a haj ápoltságával szemben felállított legmagasabb elvárásoknak is megfeleljen. Ezzel a márkával a legfőbb fogyasztói szegmenseket kívánják koncentráltan lefedni: festett haj, dús haj, sérült és gyenge haj, valamint a szőke haj, hiszen Claudia Schiffer ikonikus szőke és ápolt haja a termék innováció tökéletes nagykövetévé tett őt.

Hogy őt idézzük:

– Modellként a hajam nagyon igénybevett, órák hosszát ülök a fodrásznál, hogy hajamat ápolja, fesse és formázza. A hajam különösen értékes számomra, mindig is igyekeztem a lehető legjobban ápolni. A divatvilágban és szépségiparban eltöltött éveim alatt megtanultam, mi a minőség. A Schwarzkopf valóban a minőséget
képviseli.

Kátai I

Kapcsolódó cikkeink