Magazin: Okos hűtők és mosógépek a virtuális valóságban

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 03. 22. 08:34

A technológia szerelmeseinek minden év elején Las Vegasba kell zarándokolniuk, hogy megismerjék a legújabb szórakoztató-elektronikai megoldásokat. A csalódott beszámolók szerint azonban ezentúl elég két vagy három évente megjelenni az eseményen.

DIG_CES_oculus_opt

Egy csomó új termékről puffogtatnak érdekes és világmegváltó jelzőket a világ legnagyobb szórakoztató elektronikai kiállításán, az év elején megrendezett Las Vegas-i CES-en, ám érdemi változások, világmegváltó ötleteket elég ritkán lehet látni. A The New York Times riportere egyenesen furcsa tinédzsernek nevezte az eseményt, mondván, hogy csupán felfújt bejelentések sora hangzik el a semmiről.

Eljött a virtuális valóság

A helyszínen lévő tudósítók pesszimizmusa ellenére találtunk egy-két területet, technológiát, melyet a kőkemény profitelvárások vezérelte valóságban dolgozóknak is érdemes szem előtt tartaniuk. Ilyen a sokat várt virtuális valóság és az őket elhozó headsetek: a játékosok számára most már elérhető az Oculus Rift – és hozzá egy kiegészítő, mely a virtuális valóságba helyezi át kezünket is. Ha mindezt a minket körülvevő hanghatásokkal együtt figyelembe vesszük, egy magába szippantó alternatív valóság jön létre. Az eszköz nem olcsó, 599 dollárért lehet megvenni (amihez legalább egy 900 dolláros számítógép is kell, vagyis közel félmillió forintos beruházásnál tartunk), cserébe viszont ott a kompromisszum nélküli VR élmény.

A HTC Vive szemüvegének tervezésénél arra is gondoltak, hogy az ember valóságos akadályokba ütközhet, miközben a szemüveggel a fején sétál a szobában – ennek kiküszöbölésére tettek egy kis látó kamerát elejére. A Sony PlayStation VR eszköze pedig a meglévő 36 milliós PS4 tulajdonosra épít, így nekik szinte mindegy, mennyit kérnek érte. Ha valaki nem szeretne százezreket kiadni ahhoz, hogy megtapasztalja, és kis ízelítőt kapjon a virtuális valóságból, annak ott a Google Cardboard. A kartonból készül szemüveg ezer forintért szerezhető be az interneten, igaz kiegészítőként kell hozzá egy okostelefon is.

UV tapasz és médiahűtő

A viselhető technológiának számos alkalmazását vitték ki a kiállításra, a L’Oreal azonban végre egy gyakorlati kütyüt talált ki, egy viselhető ideiglenes tapaszt. A szívecske alakú, bőrre ragasztandó érzékelőnek funkciója a bőr UV sugárzás-kitettségének mérése. Egy tapaszt öt napig lehet viselni, majd az okostelefonnal leolvasva az alkalmazás megmondja, hogy milyen UV értéket mért, illetve mi a teendő, ha túl magas ez az érték.

Az okos mosógépek és hűtőszekrények sem maradtak le a rendezvényről. A Samsung idén a Mastercardot is bevonta a fejlesztésbe, és ketten együtt alkottak egy igazi médiaközpont hűtőszekrényt. A félajtónyi érintőképernyős kijelzővel felszerelt Samsung Family Hub hűtőszekrény tévé, médiacenter és bevásárlóközpont is egyben – két online amerikai áruházból már lehet a hűtő ajtójáról rendelni. Az igazi áttörést a mobilos alkalmazás jelenti, melynek segítségével a valós áruházban való vásárlás közben benézhetünk a hűtőbe, hogy ellenőrizzük, mi hiányzik, mit kell még vásárolni. A rivális LG Signature hűtője kopogásra átlátszóvá válik, így anélkül tudunk belenézni, hogy kinyissuk az ajtót.

De szóljunk pár szót az okos mosógépekről is: a két dél-koreai elektronikai óriás mutatványos, dizájnos gépeket mutatott be, melyeket okostelefonról vagy érintőképernyőről tudunk irányítani. Az LG mosógépe egyszerre két adag ruhát tud mosni külön hőfokon, és különböző paraméterekkel – két külön rekesze van a mosógépnek. A Samsung gépét pedig bármikor leállíthatjuk és bedobhatjuk az ágy alatt felejtett zoknit – és mindezt úgy, hogy nem folyik ki belőle szanaszét a víz.

Kapcsolódó cikkeink