Magazin: Nice to mix you
Nem véletlenek egybeesése, kétségkívül trendről van szó: egyre több tradicionális alkoholos ital íze jelenik meg az élelmiszerekben. Évezredek óta része a recepteknek a bor, a konyak és a többiek, de a jelenlegi tendencia már jóval túlmutat a megszokott határokon. A termékfejlesztők múzsája nyilvánvalóan a társadalom számára mindinkább felértékelődő szakács- és cukrászművészet.
Számtalan újdonság jelenik meg a piacon, többnyire még a gasztronómia és az élelmiszeripar találkozási pontján, azaz a delikáttermékek szegmensében, de ki tudja, meddig fogjuk őket a különlegességek kategóriájába sorolni! Megszoktuk a likőrös csokoládékat, tavalyi lemez már a boros sörbet is, holnap viszont szemünk sem rebben a merlot-ízű tengeri só, a gin-tonic ízű pattogatott kukorica, a pezsgőízű jégkrém, a vodkás-vaníliás citromlekvár, de valószínűleg még a Pina Coladá-s curryleves láttán sem, a román fehérboros sóskeksz meg talán meg is jelenik valamelyik itthoni kisboltban.
Az „alkoholos” tendencia végül is szükségszerű folyamat eredménye, hiszen az iparág minden területén érvényes makrotrend az ízek, halmazállapotok, elsőre össze nem illőnek tűnő alapanyagok keverése – a hibridek világából miért pont az alkoholok maradnának ki?
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az év elején tovább erősödött a turizmus – ágazati kitekintő
2025 januárjában egymillió vendég érkezett a turisztikai szálláshelyekre, ahol közel…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a főváros mellett Eger, Szeged és Pécs vonzotta a legtöbb vendéget télen
A főváros mellett Eger, Szeged és Pécs vonzotta a legtöbb…
Tovább olvasom >NGM: a 2024-es rekordévet követően 2025-ben is hasít a turizmus, januárban 18 százalékkal több vendég érkezett a hazai szálláshelyekre
A hazai turizmus lendületesen kezdte az évet: 2025 januárjában országszerte…
Tovább olvasom >