Magazin: Német precizitással

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 05. 14. 11:42

Gyors ütemben terjeszkedik a német Kochhaus „étteremlánc”. Nevezhetnénk a kochhausokat valamiféle delikátüzletnek is, de elsősorban gasztronómiáról van szó, és mindennapos a szakácsok jelenléte, a bemutató, a közös főzés – maradjunk hát a vendéglátóhelynél.

Az elgondolás nem forradalmian új: adtunk már hírt ázsiai éttermekről, amelyek dolgozóik holtidejét fogásaik alapanyagának előkészítésével töltötték ki, amit aztán házhoz szállítottak a kevesebb idővel rendelkező, de főzni azért szerető ügyfélkörüknek. A Kochhaus működésének koncepciója azonban teljes egészében arra az elvre épül, hogy a vendég/partner/vevő főz. Ami ezekben az üzletekben megvásárolható, az a tiszta, pontosan a megfelelő mennyiségben előkészített alapanyag és a know how, azaz recept (asztalon is bemutatva), a hozzá tartozó illusztrált leírások, és a segítség a bármikor készséges személyzettől.

Innovatív ötlet és imponáló lehetőség arra, hogy a vevő megmutathassa a benne rejlő gasztronómiai képességeket, anélkül, hogy neki kellene elvégeznie a főzéssel járó munka nehezebb részét, miközben jelentősen csökken a konyhai hibalehetőségek száma.

A Kochhausba betérő vendég mindig húsz fogás közül választhat – ezek közül kettő cserélődik hetente. A legdrágább fogás sem kerül 10 eurónál többe adagonként, egyik étel elkészítése sem bonyolultabb 12 lépésnél. A legtöbb recept a cég szakácsaitól származik, és az alapanyagok külön is megvásárolhatóak az üzletben, akárcsak a főzőedények és a fogásokhoz ajánlott borok. A termékeket igény szerint házhoz is viszik. A felhasznált élelmiszerek jelentős hányada helyi, illetve bio, emellett számos árucikk egy megváltozott munkaképességűek termékeit árusító berlini áruházból származik. A Kochhaushoz franchise-rendszerben lehet csatlakozni. Ki van találva, nem?

Kapcsolódó cikkeink