Magazin: Mosogatni, kényelmesen, géppel

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 07. 30. 12:58

A mosogatószerek piaca innovációvezérelt, ezért ebben a kategóriában szinte állandó az újabb és újabb termék megjelenése. Az általunk megkérdezett vállalatok képviselői szerint kényelmesebbek lettünk, egyre több magyarországi háztartásban nem kézzel, hanem géppel mosogatnak. A kézi mosogatószerek tekintetében a prémiummárkák lettek a kedveltek, és egyre több hasonló terméket diszkontboltokból vásárolunk.

PT_Mosogat93_opt

Az elmúlt egy év nem hozott gyökeres változást a kézi mosogatószerek piacán, az eddig megfigyelhető fogyasztói trendek alakították a kategóriát – ismerteti Szabó Dániel, a Henkel Magyarorság Kft. brand menedzsere. A prémiumszegmens termékeit egyre többen vásárolják, míg a kiszerelések tekintetében a kis- és közepes méretek voltak a legnépszerűbbek.

Innovációvezérelt kategória

A gépi mosogatószerek piaca ezzel szemben egy innovációvezérelt kategória, ahol a folyamatos újdonságok és a promócióban értékesített termékek arányának növekedése dinamikus piacfejlődést biztosított. Szabó Dániel véleménye szerint a gépimosogatószer-piac növekedésében közrejátszott a mosogatógépek penetrációjának jelentős növekedése, ami értelemszerűen növelte a keresletet a termékkategória iránt. A fogyasztók egyre jelentősebb hányada vásárolt legalább egyszer adalékanyagot az elmúlt évben, de emellett a tabletták penetrációja is nőtt a termékformák közül.

A vevői igényeket vizsgálva elmondhatjuk, hogy felértékelődni látszik az idő és kényelem szerepe, emiatt például a gépi mosogatószerek előtérbe kerültek, növekedésnek indultak, így a teljes mosogatószer-piac közel harmadát már ezek a termékek teszik ki.

Továbbra is rugalmasan reagálnak a fogyasztók a promóciókra és különleges ajánlatokra; különösen igaz ez az állítás az olyan értékesítési csatornánál, mint a diszkontok, amelyek szerepe és súlya a mosogatószer-kategóriákban ugrásszerűen nőtt az elmúlt egy évben – zárja gondolatait a brand menedzser.

Prémiumtermékek

– A Jar 2013 nyarán több újdonságot is bevezetett – tájékoztatott a változásokról Boros Anita, a Procter&Gamble PR-menedzsere. – A meglévő kézimosogatószer-portfólió a Jar Platinum prémiumtermékeivel gazdagodott, mely a Jar legjobb formulájával készült. Az új termék használatával nem kell egész este áztatni a makacs szennyeződéseket, hanem már 10 percnyi áztatás után könnyen eltávolítható a szennyeződés az edényről.

A vállalat tavaly belépett a gépi mosogatószerek piacára, a Jar Platinum gépi kapszulák bevezetésével. A termék nemcsak az edényeket tisztítja meg, de a mosogatógép belsejét is.

Árakció és másodlagos kihelyezés

Továbbra is az árakció a legsikeresebb promóciós eszköz, mivel ezek felelnek meg leginkább a fogyasztói elvárásoknak és vásárlási szokásoknak. A másodlagos kihelyezés pedig abban segít, hogy a termékek képviselői felhívják a vásárlók figyelmét a termékújdonságokra és a kedvezményes árra.

Boros Anita nem árult el konkrét adatokat a piaci súlyukról, azt azonban elmondta, hogy a fentebb említett új termékek bevezetésével sikerült növelni a vállalat piaci részesedését, mind a kézi mosogatószerek, mind pedig a mosogatógép-tabletták piacán. A PR-menedzser szerint nem figyelhető meg jelentős átstrukturálódás a kézi mosogatószerektől a gépi mosogatószerek felé. Mindkét piac növekszik értékben: a kézi a prémiumtermékek miatt, a gépi pedig elsősorban a mosogatógépek számának növekedése miatt, melynek növekedésével a jövőben is számolni lehet.

A Procter&Gamble PR-menedzserének tájékoztatása szerint a fogyasztói elvárások folyamatosan nőnek a mosogatószerek piacán. A piacvezető márka kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a termékújítások terén is a piac élén járjon. Ennek eredményeként nyártól a Jar általános kézi mosogatószerek továbbfejlesztett változata kerül a boltok polcaira.

Vass E.

Kapcsolódó cikkeink