Magazin: Mit hozna nekünk a Chuck E. Cheese’s étteremlánc

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 03. 28. 19:10

A CEC az USA 100 legnagyobb étteremláncai közé tartozik: a Restaurant & Institutions – utolsó nyilvános – Top400-as listáján, 2008-ban a 84. helyen állt 440 millió dolláros étel- és italforgalommal, 541 egységgel, egységenkénti 1,633 milliós átlagforgalom mellett (utóbbi adatban jelezték a játékgépek működtetésével kapcsolatos bevételeket is, amik közel felét teszik ki a teljes forgalomnak). Azóta a lánc átlag évi 5 egységgel bővült. Üzletei között 30 működik az Államokon kívül, Európában még nincsenek jelen. 2011-ben 44 millió gyerek és 30 millió felnőtt fordult meg a CEC éttermeiben. A lánc a közeljövőben legalább 3 egység magyarországi megnyitását tervezi, ehhez keresnek tőkeerős franchise-partnereket.

A potenciális üzlettársak felkutatásában közreműködő Amerikai Nagykövetség Kereskedelmi Irodája segítségével kérdéseket juttattunk el a cég hálózatfejlesztési igazgatójának. Carlos De Leon úr válaszaiból megtudtuk, hogy terjeszkedésük célpontja Magyarország mellett Csehország, Lengyelország, Románia, Oroszország és Ukrajna, amelyek mindegyikében, az optimista forgatókönyv szerint, évi 1-2 új üzlettel szeretnék bővíteni hálózatukat. Ezeket az országokat a Coca-Cola és a Nickelodeon kutatásaiból kiindulva választották ki. Az országon belüli hálózatépítést szeretnék egyetlen vállalkozás kezében tudni, de nem zárkóznak el a szerződéskötéstől egyéni partnerekkel sem, ha azok legalább három egység üzemeltetését vállalják.

Az üzletek nyitásával és működtetésével kapcsolatos költségeket a franchise-bérlőnek kell állnia. A CEC éttermek helyigénye 1200-1400 négyzetméter, ezek átlagosan 30 fős személyzettel működnek. Egy egység elindításához De Leon úr szerint 1,8-2,5 millió dollárnyi invesztícióra van szükség, a bruttó árbevétel után pedig a bérlőnek havonta 5 százalékos royaltyt kell fizetne.

Az étterem konyhájában használatos gépeknek a szerződés szerintieknek kell lenniük, de a játékgépeket illetően is érdemes figyelembe venni a CEC javaslatát. A cég számos játékgépet tesztelt üzleteiben, partnereinek a legjobban jövedelmezőket ajánlja – ezek beszerezhetők közvetlenül a gyártóktól is, de a CEC a játéktermi gépek világszinten legnagyobb vásárlójaként komoly kedvezményekkel közvetíti ugyanezeket.

A CEC ételkínálatát a pizzák, szendvicsek határozzák meg, a kínálatban szerepel a csirkeszárny, a desszertek és a friss salátabár, az italválaszték pedig hagyományos gyorséttermi.

Kapcsolódó cikkeink