Magazin: Mire hajaznak a vásárlók?
A hajápolási és hajformázási piac egyre szélesebb választékot kínál a fogyasztók számára. Az igények a divathullámokkal és a világtrendek terjedésével is változnak. Új szegmensek jelennek meg, és egyre több természetes megoldást kínáló termék tűnik fel a polcokon.
A fogyasztók a hajukat, frizurájukat személyiségük kifejező eszközeként használják, így a hajápolás-kategória a funkcionalitás mellett erős emocionális töltetet hordoz magában – kezdi a hajkategória ismertetését Gábos Anna, az Unilever Magyarország Kft. Hajápolás és Szájápolás Category Managere.Kevés árucsoportban található ilyen sokféle alcsoport, mint a hajhoz kapcsolódóban.
– A hajápolás-kategória egyre szélesebb spektrumot kínál: a klasszikus szegmenseken túl – mint például a sampon, balzsam – a piaci igények diktálta tempót követve az utóbbi években már a legtöbb márkánál megjelentek a hajvégápoló szérumok, pakolások – hangsúlyozza Fóris Ágnes, a Target Sales Group Brand Managere.
Az ismert márkák mellett újak, más irányzatot képviselők is feltűnnek a polcokon.
– Jó hír a natúrkozmetikumot kedvelők számára, hogy ez a kategória véglegesen megvetette lábát a hagyományos kereskedelemben és hatalmas a választék a natúr hajápolás, hajformázás kategóriájában – jelenti ki Marinova Annamária, a Presto Pilot Kft. fogyasztói marketing vezetője.
Szegmensek közti összefüggések
A szegmentációban rejlő lehetőségeket felismerve az Unilever hajápolási portfóliója egyre szélesebb palettát kínál a hazai piacon.
– A Baba samponok megbízható, jó minőségű termékek az alacsonyabb árkategóriában. A Dove Hair a hajápolás szakértőjeként a gyönyörű, ápolt hajat helyezi fókuszba, míg TONI&GUY márkánk a trendek által ihletett prémium hajformázásra helyezi a hangsúlyt – sorolja a márkacsoportok jellemzőit Gábos Anna.
Az Unilever csapata a 2014-es évben is a trendekhez illeszkedő portfólió kialakítására törekszik, a tavalyi évben nagy sikert aratott Dove Száraz sampon és Toni&Guy limitált szériás variánsok bevezetésének nyomvonalán haladva.
Innovatív határtermékek
A Target Sales Group által forgalmazott Gerovital Plant Tratament (GPT) hajápoló márka a Farmec 45 éves kutatói és fejlesztői munkájának eredményeiből táplálkozik, és széles skálát kínál a haj minőségének és mennyiségének megőrzésére. A kutatások eredményeinek folyamatos termékesítése jellemző a kínált cikkekre.
– A GPT márkához tartozó termékeink a kozmetikai és a gyógyszerészeti termékek határán helyezkednek el: gyógynövény hatóanyagokat tartalmazó samponjaink például hatékonyan szüntetik meg a hajhullást, korpásodást. Az iparágra jellemző, hogy a még felfedezetlen egzotikus növényekért „folyik a harc”, hiszen ezek eddig kiaknázatlan pozitív hatását hatékonyabb fegyverként vethetjük be a hajproblémák megelőzése vagy leküzdése érdekében – fűzi az elhangzottakhoz Fóris Ágnes.
Bio hajdoktorok
A hagyományos és natúr hajápolók közt három különbség van. A natúr samponokban kizárólag természetes összetevők találhatók, kíméletes növényi tenzidekkel érik el a tisztító hatást. Nem tartalmaznak mesterséges színezőket, tartósítószereket, kőolajszármazékokat. Ez utóbbi anyagok ugyenis bevonatot képeznek a hajszálakon, ezáltal a különböző hajápoló szerek nehezebben tudják kifejteni hatásukat.
A natúrkozmetikai gyártók folyamatosan keresik a természetes eredetű összetevőket, melyek alkalmasak lehetnek a haj ápolására és szépségének megőrzésére. Szortimentjüket úgy bővítik, hogy a vásárló megtalálja a hagyományos kozmetikumokban fellelhető termékek természetes alternatíváját.
Az egészségtudatos vevő, vagy akinek érzékennyé válik a fejbőre, eljut a natúr készítményekhez.
– A vásárlók vagy a különböző hajproblémákra keresnek maguknak hajápoló készítményt, vagy hatóanyagot választanak. Lényeg, hogy természetes legyen, káros összetevők nélkül. Így lehet toptermék a Logona bio borókasamponja korpásodás ellen, vagy a Dr. Organic bioaktív argánolajos samponja – emeli ki a természetesség húzóerejét Marinova Annamária. (folytatjuk)
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >