Magazin: megállíthatatlanul tör előre a saját márka
2011. május 24–25-én a hagyományokhoz híven Amszterdamban tartották a Private Label termékek európai seregszemléjét, a PLMA kiállítást. 3600 kiállítói stand, közel 100 ezer látogató, 32 ezer m²-t meghaladó kiállítási terület fémjelezte az esemény fontosságát.
A legfrissebb private label innovációk bemutatására vállalkozott idén is az évente Amszterdamban megrendezésre kerülő „Saját márka világa” (World of Private Label) kiállítás.
A több mint 3600 standon 70 ország 2000 gyártó vállalata állított ki. 40 nemzeti és regionális pavilon, valamint elszeparált élelmiszer- és non-food-csarnokok várták a résztvevőket. A kiállításhoz szemináriumi programok is kapcsolódtak, és nagy sikert aratott az „Újtermék-kiállítás” (New Product Expo) és az „Ötletbolt” (Idea Supermarket) is.
A vásár történetének 25 éve alatt megszokottá vált, hogy ezen a helyen találnak egymásra termékgyártók és kereskedők, megrendelők és beszállítók. Új ismeretségek és üzletek köttetnek itt, és sok innováció gazdára talál. Különös aktualitást adott a kiállításnak, hogy a világon szinte mindenhol csúcsokat dönt a saját márka részesedése. A tendencia folytatása várható, a kereskedőláncok erősödésével, nemzetközi expanziójával az általuk kizárólagosan forgalmazott termékek is egyre szélesebb vásárlóközönséget érnek el. Nem véletlen tehát, hogy egyre több kategóriában található meg a jó minőségű saját márkás termék; a friss és fagyasztott cikkek között ugyanúgy, mint a szárazáru-, ital-, kozmetika- vagy akár az autóápolási, kertészeti, barkácsáru-termékcsoportokban. A kiskereskedelmi csatornák, a hiper-, szupermarketek, diszkontok, áruházak, drogériák, nagykereskedők, importőrök és exportőrök egyaránt nagy létszámban képviseltették magukat a kiállításon. Az idei PLMA-n 90 ország beszerzői jelentek meg.
Kialakult a sajátmárka-hűség
Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen Senior Retail Industry Analystja azzal kezdte szemináriumi előadását, hogy az európai gazdasági fellendülés nem hozza meg az A márkákhoz való fogyasztói visszatérést. Sőt, az elmúlt évtized azt tanúsítja, hogy a saját márka jó és rossz időkben egyaránt megállíthatatlanul tör előre, jelentős érték és mennyiségi részesedést szerezve az egyes országok piacain. Európa 18 országában növekedett a Private Label részesedése, és ez 9 országban meghaladta a 30 százalékot.
A szakember szerint a tendencia két mozgatórugója a modern kereskedelem terjedése és a kiskereskedelem folyamatos koncentrációja. Ez a két tényező segíti hozzá a láncokat, hogy méretgazdaságos módon sikeres private label programjaikat megvalósítsák. A kutatások alapján arra is rávilágított a Nielsen elemzője, hogy a sajátmárka-törzsvásárlók, minden közhiedelemmel ellentétben, az átlag vásárlóknál jobb módúak, magasabban iskolázottak és többször, többet vásárolnak.
–A Nielsen adatok azt bizonyítják, amit a kereskedelmi márkákkal foglalkozó szakemberek már rég tudnak. A magas minőségű, innovatív kereskedelmi márkatermékek vonzzák a vásárlókat, bármilyen gazdasági szelek is fújnak – mondta Brian Sharoff, a PLMA elnöke.
Több mint egy kiállítás
Az esemény hivatalos brosúrája egy oldalon keresztül sorolja apró betűkkel azokat a kereskedelmi vállalatokat, akiknek képviselői megfordultak a PLMA csarnokaiban. A felsorolt 171 cég között megjelenik a CBA Kereskedelmi Kft. és a TESCO Global Áruházak Rt. neve is.
Az 1979-ben nonprofit szervezetként alapított PLMA családi kisvállalkozásokat, közepes, nagy és világszintű gyártó és kereskedővállalatokat fog össze. Kontinensenként szervezik gyűjtőeseményüket, így kerül sor rendszeresen májusban a holland rendezvényre, novemberben pedig a US Private Label Trade Show-t rendezik meg Chicagóban, és szponzorálják a sanghaji és a koreai Private Label Fairt is. A folyamatos kapcsolattartást PLMA Global néven szervezett online megjelenésük biztosítja, amin keresztül több mint 5000 beszerzőt érnek el. A Nielsen exkluzív piackutatási adatokkal látja el a PLMA szervezet tagjait, amit évkönyv formájában publikálnak, és több mint 20 ország és 4000 termékkategória piacrészesedési adatait tartalmazza. A vásárlási trendekről az Ipsos MORI-val együttműködve publikál jelentéseket a PLMA. A tagvállalatok vezetőinek képzésére is több tréningprogramot ajánlanak. A tevékenységek középpontjában a tagvállalatok versenyképességének növelése áll.
Jövőre, 2012. május 22–23-án is várja az érdeklődőket a PLMA World of Private Label kiállítás és vásár Amszterdamban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >