Magazin: Még simább bőr nyárra (1. rész)
A meleg hónapok, libbenő szoknyák, bikiniszezon nagyon kedvez a szőrtelenítési kategória termékeinek, legyen szó krémekről, habokról, gyantákról, borotvákról vagy elektromos készülékekről. A gyártók a májustól augusztusig tartó szezonra időzítik újdonságaik bevezetését és a promóciókat is.
A nők életében forradalmi változást hozott az otthon is végezhető szőrtelenítés.
A borotválás, mint a leggyorsabb szőrtelenítési módszer a kezdetektől tartja magát. Az utóbbi 10-20 évben már nem a férjek, apák, hanem kifejezetten a nők számára kifejlesztett borotvák közül választhatnak a hölgyek.
– A 80-as években a szőrtelenítő krémekkel kezdődött, majd a melegíthető, hagyományos gyantával folytatódott ez az önállósodási folyamat. Az utóbbi években nagy népszerűségnek örvendenek a hideggyanta-csíkok. A mostani szezonban azonban már az otthoni meleggyantázási módszerek közül a leginkább felhasználóbarát változat is megjelent a piacon: a villámgyorsan felmelegíthető görgőfejes patronos gyanta textilcsíkkal, amelyhez nincs szükség külön gyantázókészülékre, csak egy mikrohullámú sütőre vagy egy tűzhelyre – sorolja a kategória történeti mérföldköveit Fóris Ágnes, a Target Sales Group Kft. brand managere.
A prémium felé mozdul a borotva
A borotvát és a hozzá tartozó kiegészítőket elsősorban drogériákban és hipermarketekben vásárolják, a termékkínálat szélessége miatt. Az eldobható borotvák forgalma a legnagyobb, a piac már inkább a prémium, két- és hárompengés eldobható borotvák felé tolódik el.
– Az eldobható kategóriában a női borotvák aránya folyamatosan, dinamikusan növekszik, ez köszönhető a női kategóriaválaszték növekedésének és a merchandising eszközök folyamatos fejlődésének – hangsúlyozza Scsavinszki Dóra, az Energizer Magyarország Kft. trade marketing managere.
Az Alveola tapasztalata szerint egyre több hölgy évszaktól függetlenül a jólápoltság alapkövetelményének tartja a sima bőrt. Ők általában a magas minőségű és megfelelő ár-érték arányú szőrtelenítő termékeket keresik.
– A mi márkánk egy magyar márka, hazai fejlesztésű termékcsalád. Ehhez a címhez hűen igyekszünk a magyar nők igényeinek megfelelni. Portfóliónkból a legkedveltebb termékek az otthoni gyantázószettek, a használatra kész gyantázócsíkok és a női borotvák – folytatja a kategória áttekintését Morvai Dóra, az Alveola Kft. marketingvezetője.
A Reckitt Benckiser szakértője fontosnak tartja kiemelni, hogy a teljes szőrtelenítési kategória – kémiai szőrtelenítés és borotvák együtt – szignifikánsan emelkedik a nyári időszakban, értékben majdnem duplájára nő a május–augusztus időszakban a téli hónapokhoz képest.
Szalonokból a boltokba
– A nyári szezon növekedése túlnyomórészt a krémeknek, gyantáknak köszönhető. Egyrészt a melegebb időszakban a hölgyek a tartósabb megoldásokat keresik, másrészt mennyiségben is többet szőrtelenítenek, hiszen előkerülnek a szoknyák és a shortok, és ami elfért télen a nadrág alatt, az bizony nyáron a figyelem középpontjába kerül – mutat rá a fogyasztók motivációira Khan-Gonda Bernadett, a Reckitt Benckiser regionális brand managere.
Napjainkban egyre keresettebbek a tartós szőrtelenítési módszerek. Ezeket a több hónapig tartó szőrmentes állapotot ígérő eljárásokat – ez idáig – csak kozmetikai szalonokban vehették igénybe az érdeklődők. Az elektromos női szőrtelenítő termékek közül továbbra is az epilátorok jelentik a legnépszerűbb szőrtelenítési formát.
– Egyre inkább teret nyer az IPL (intenzív villanófényes) technológián alapuló, otthon is végezhető, tartós szőrtelenítési eljárás. Külön örömünkre szolgál, hogy ebben a kategóriában a Remington úttörőnek számít. 2011 tavaszán vezettük be a magyar piacra az első IPL-készülékünket, ami rendkívül kedvező fogadtatásban részesült – mondja Komjáti Anita, a Spectrumbrands trade marketing managere.
Működik a kémia
A VEET széles portfóliója alkalomtól és helyzettől függően számos kémiai szőrtelenítési módszert kínál. A nyári időszakban a VEET piacvezető a teljes szőrtelenítési kategóriában, míg a kémiai szőrtelenítés piacán folyamatos piacvezető szerepet tölt be.
– Az időjárás, a napsütéses órák száma erőteljesen befolyásolja a szezon alakulását. Általában már áprilisban, az első napsütés hatására elindul a vásárlók részéről az érdeklődés és a „felkészülés”. Ennek a folyamatnak a kedvező jeleit látjuk idén is, és reméljük, ez így is marad – fogalmazza meg a bizakodó kilátások okát Khan-Gonda Bernadett.
Magyar márka mindenkinek
Az X-Epil termékcsalád palettájában szőrtelenítőkrém, hideggyanta, meleggyanta, eldobható borotva és a különböző gyantázó-rendszerek tartoznak, így az egyik legszélesebb vásárlói réteget képes kiszolgálni, melynek köszönhetően évről évre nő a piaci részesedése.
– Elsősorban választékunk és a jó ár-érték arány miatt mondhatjuk el, hogy az X-Epil márka évről évre egyre sikeresebb. Termékeink közül egyre kedveltebbek a használatra kész gyantacsíkok hipoallergén változatai és a gyantázógépek. Amióta eldobható női borotvákkal is szélesítettük portfóliónkat, tapasztaljuk, hogy milyen népszerű ez a legegyszerűbb szőrtelenítési eljárás is – állapítja meg Morvai Dóra.
Gyümölcsös kényeztetés
A Target Sales Group Kft. által forgalmazott Depilan szőrtelenítő termékcsalád gyantázókészülék nélkül használatos, villámgyorsan felmelegíthető görgőfejes meleggyantát, továbbá szőrtelenítő krémeket, valamint hideggyantacsíkokat is felvonultat a sima bőr érdekében.
– Manapság már nemcsak a látható, hanem az intim részeket is szokássá vált gyantázni vagy borotválni. Van, aki ezt a műveletet is házilag végzi. Van olyan termék, amit a nyári csúcsszezonon kívül szinte kizárólag a karácsonyi időszak előtt vásárolnak – mutat rá a részletekre Fóris Ágnes.
Prémium pengeváltás
A Wilkinson eldobható borotvákat és különböző típusú borotvakészülékeket kínál széles választékban.
– A vásárlók nagyon kedvelik a volumencsomagokat, például a Wilkinson Extra2 10+5 db eldobható borotvát és a hárompengés Extra 3 4+2 db eldobható borotvát. A Wilkinson Xtreme3 hárompengés, prémium eldobható borotvája egyedülálló, rugalmas pengékkel rendelkezik, melyek követik az arc vagy a test vonalát. Egy cserélhető fejes borotva teljesítményét nyújtja, az eldobható borotvák kényelmével, higiéniájával és árával – magyarázza a termékspecifikációt Scsavinszki Dóra.
Akár 12 hónap simaság
A Remington elsőként mutatta be hazánkban forradalmi innovációját, az otthoni használatra tervezett IPL szőrtelenítő készülékét. Azóta tovább bővült szortimentjük, immár három készüléket kínálnak: a negyedéves, a féléves és az akár 12 hónapos szőrtelen állapot elérésére.
Ezek az eszközök minden korábbi házilagos megoldástól eltérően nem fizikai eltávolítással, hanem villanófényes (IPL) technológiával működnek.
– Epilátor, női borotva és többfunkciós női szőrtelenítő portfóliónk mellett nagyon büszkék vagyunk IPL-készülékeinkre. A technológia lényege: a kézi készülék rövid ideig tartó, kalibrált, intenzív fényimpulzust bocsát ki, a besugárzást elnyeli a szőrtüszőben levő sötét pigment (melanin), itt hőenergiává átalakulva roncsolja a szőrtüszőt, meggátolja a szőr növekedését – avat be a működés részleteibe Komjáti Anita.
Csak néhány villanás
Az Alveola Kft. forgalmazásában egy másik IPL technológia is kapható az üzletekben. A BaByliss IPL-Quartz tartós szőrtelenítő arcra és testre, otthoni használatú villanófényes tartós szőrtelenítő kíméletesen és fájdalommentesen távolítja el a nemkívánatos szőrzetet ahhoz, hogy tartósan sima és bársonyos bőrfelületet biztosítson.
– Ez a készülék kivételesen gyors, 36 villanás/perces sebességével rekordidő alatt elvégezhető a kezelés. Klinikailag bizonyított eredmények: akár 90 százalékkal kevesebb szőrszál, 5-féle intenzitásállítási lehetőség illeszkedik az 5-féle bőrtípushoz – emeli ki Morvai Dóra. (Folytatjuk)K.I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >