Magazin: Magyar Termék Nagydíj: 2016 a változások éve
2016-ban 19. alkalommal hirdették ki a Magyar Termék Nagydíj pályázat győzteseit, amely hazánk legrangosabb minősítő rendszerévé vált. Szeptember 6-án a Parlament Felsőházi Termében összesen 60 cég 66 terméke vehette át a Tanúsító Védjegy használati jogát, amelyet egy éven át használhatnak díjmentesen.
A Magyar Termék Nagydíj pályázat kitüntetettjei azon vállalkozások és személyek, akik tevékenysége vagy megvalósított produktuma magas hozzáadott értéket képvisel kereskedelmi és társadalmi tartalmában egyaránt, hozzájárulva egy erősebb gazdaság megvalósulásához. Ez az egyetlen nem szakmaspecifikus tanúsító elismerés, melyre a gazdaság egész területéről, önkéntes, nyilvános pályázat útján lehet jelentkezni. A védjegy használata az elnyerés évében díjmentes, ezután csak utóellenőrzéssel lehetséges viselni és díjkötelessé válik.
Környezettudatosság és jövőbe mutató megoldások
A védjegy használati jogát független szakértői testület javaslata alapján a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Kiírói Tanácsa ítéli oda, melyet magyar és angol nyelvű Díszoklevél tanúsít, és a Hollóházán működő Magyar Porcelánmanufaktúra Kft. alkotógárdája által készített, egyedi iparművészeti trófea jelképez. A kitüntetéseket dr. Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke, Potápi Árpád János nemzetpolitikáért felelős államtitkár, Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár, valamint Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár adta át.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázati Rendszer célja, hogy hozzájáruljon a pályázaton minősítést szerzett termékek gyártóinak piaci munkájához és exporttevékenységük fejlesztéséhez, valamint segítséget nyújtson a fogyasztók minőségtudatos választásához. Kiemelten támogatja a magas hozzáadott értékű, tudásalapú termékek megjelenését, szellemitulajdon-intenzív iparágakban tevékenykedő vállalkozások érvényesülését.
A pályázatok elbírálása idén is többfordulós értékeléssel történt, a zsűri fokozottan figyelembe vette többek között az energiatakarékos, környezetbarát megoldások alkalmazását, a fogyasztóknak kínált előnyöket, valamint a kreatív ötleteket, szokatlan és újító, jövőbe mutató megoldásokat is.
Átalakult a Kiírók Tanácsa
Fontos mérföldkő, hogy idén a külhoni vállalkozások első ízben mérettették meg magukat, nem kevesebb sikerrel, mint hazai vetélytársaik. Ennek eredményeként ez évtől már néhány erdélyi vállalkozás termékén is látható lesz a védjegy.
Ezen kívül 2016-tól olyan új témákban is indulhattak a cégek, ahol kiemelt fontossággal bírnak az energiahatékonyság, a helyi értékek megőrzését és fenntartását szolgáló tevékenységek, a különleges táplálkozási igényeket kielégítő élelmiszerek, a szabadidő kulturált eltöltését segítő szolgáltatások vagy a kulturális rendezvények.
– Idén átalakítottuk a Kiírók Tanácsát, amely a Magyar Termék Nagydíj pályázati rendszerét működteti, szakmailag és anyagilag is segíti a pályázatot – tájékoztatja a Trade magazint Kiss Károlyné Ildikó, a Magyar Termék Nagydíj Pályázati Iroda ügyvivő igazgatója. Hozzáteszi:
– Az elmúlt évek tapasztalatai alapján úgy gondoltuk, a pályázóknak számára előnyös lenne, ha olyan kiíró is tagja lenne a tanácsnak, aki egykor maga is pályázó volt, végigjárta azt az utat, amely előtt a jelenlegi díjazottak állnak, és ennek köszönhetően hasznos tanácsokkal tudja támogatni őket.
Egyre bővül a pályázati területek köre
Idén a meghirdetett 38 pályázati főcsoport 58%-ában hirdettek győzteseket. A díjazottak között megtalálható nemzetközi nagyvállalat és mikrovállalkozás egyaránt. A Magyar Termék Nagydíj 19 éves működése során megítélt nagydíjak száma az ideivel együtt 609-re emelkedett. A Kiírók Tanácsa a bírált pályázatok 92%-át ítélte méltónak a Tanúsító Védjegy viselésére. A nyertesek 33%-a budapesti, 63%-a pedig vidéki székhellyel rendelkezik, az ország 16 megyéjéből. A díjazottak 4%-a érkezett határainkon túlról. Az idei kitüntetettek 30%-ának más termékein, szolgáltatásain jelenleg is látható a Magyar Termék Nagydíj embléma.
Tizenkilenc esztendő védjegyhasználóinak 96,5%-a döntött úgy, hogy tovább kívánja használni a védjegyet. Az étkezéshez kötődő pályázatok továbbra is a legnépesebb csoportot képviselik. Pozitív elmozdulás tapasztalható az építőipart képviselők táborában, amelyben új potenciálok mutatkoztak meg. A kozmetikai termékek témakörben benyújtott pályázatok száma és színvonala továbbra is stabil pályázói kört jelent. További kiemelkedő pályázatok érkeztek az informatika, a járműgyártás, az orvosi eszközök, kulturális rendezvények és az elektromos alkatrészek területéről is.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >