Magazin: Ma vásárlás – holnap asztalfoglalás
Minden üzletre, ahol az emberek kiadhatják azt a pénzt, amit nálam is elkölthetnének, konkurenciaként tekintek – mondta egyszer egy jó üzleti érzékű szentendrei vendéglátós. És minthogy az egyedülállók és a fiatalok nem ritkán menet közben döntik el, beugranak-e munka után valami vacsora-alapanyagért, valamilyen italért az élelmiszerüzletbe, vagy egy vendéglátóhelyen oltják éhüket-szomjukat, minden bizonnyal sok függ a potenciális vendéget érő impulzusoktól.
Úgy tűnik, a Tesco dél-koreai üzletlánca a vevőért folyó harcok során „előretolta állásait”. A metróállomásokon sokszor látható óriásplakátok helyét virtuális üzletek vették át: élelmiszerboltok polcait ábrázolják hátulról átvilágított fotók. Az utasok okostelefonjaikkal szkennelik a megkívánt termékeket, azokat kódjaik elküldésével tudják megrendelni, és hazaérkezve átvenni a szállítótól. A Cannes-i Arany Oroszlán reklámfesztiválon díjnyertes értékesítési ötlet első, júniusi kampánya tízezernél is több vásárlót mozgatott meg, és 130 százalékkal növelte az áruházlánc online forgalmát.
Ezek után el tudjuk képzelni a közeljövő egy hasonló elven épülő éttermi promócióját: az étteremtől nem messze, egy forgalmas ponton elhelyezett interaktív reklámeszközön étvágygerjesztő képek váltják egymást, az üzletvezető pedig az aktuális forgalomtól függően álltja be az azokban a percekben érvényes ajánlatot. Az arra járó okostelefonjával (vagy más kütyüvel) asztalt foglal, esetleg előre fizet a neki tetsző engedményért cserébe. Mindenki jól jár!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >