Magazin: Lesz végre sikeres magyar vendéglátós franchise?
A tavalyi év első negyedében magyar konyhai koncepciókra kíváncsi dán szakácsok teszteltek 8-10 budapesti éttermet, hogy kiválasszák, milyen magyar eredetű vendéglátóhely lehetne sikerre esélyes fővárosukban. A végeredményt már ismerjük: rövid próbaüzemelés után október közepén Bock bisztró néven nyithatott étterem Koppenhágában.
Nem is lepett meg senkit, hogy a dániai üzlet franchise-rendszerben kezdett működni – az üzemeltetés feltételeit a magyar tulajdonosok szerződésben rögzítették.
A koppenhágai bisztró ma másfélszeres telt házzal működik, és az első pozitív kritikák már decemberben megjelentek. Az éttermek éves toplistáit készítő helyi szervezet a helyet bisztrókategóriában beválasztotta a legjobb 9 közé, ahol olyan vetélytársakkal kell megküzdenie, mint például a Noma étteremhez tartozó Radio Bistro; eredményhirdetés ősszel lesz!
A második Bock bisztró, a budapestihez hasonlóan, jó alapanyagokból készít viszonylag egyszerű ételeket fine dining-hoz kapcsolható technológiákkal, magyaros ízvilággal, a dánok ízlésének megfelelően a nálunk megszokottnál kicsit több zöldséggel és mártással. Az állandó étlapon mindössze 10-12 fogás szerepel, mellettük választható még 2 egyéb, hetente változó fogás.
A szakember szerint a koppenhágai étterem a jövőben jó referenciául is szolgálhat a franchise terjesztéséhez. A koncepció szerint a személyzet betanítását a hazai étterem szakácsai végzik, a „Bock sztenderdek” betartását pedig negyedévente ellenőrzik. A szerződés szerint az ételek minimum 70 százaléka az „anyaüzlet” előírásai alapján készül (bár Bíró Lajos a többi étel receptjét is ellenőrzi), a kínált boroknak pedig minimum 60 százaléka Bock József pincéjéből kerül ki.
A franchise-együttműködés kialakítása a szlovák partnerrel már az étterem belsőépítészeti tervezésének stádiumánál tart, emellett újabb potenciális partnerek érdeklődnek Stockholmból, Malmőből és Győrből, és van realitása annak is, hogy Koppenhágától 150-200 kilométernyire egy második dániai Bock bisztró nyíljék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >