Magazin: Lájk is life!
6-8 évvel ezelőtt kezdett terjedni a világban a divat, hogy az önjelölt étteremkritikus-gasztrobloggerek fotózni kezdték az éttermekben a rendelt fogásokat, és töltötték föl a képeket és értékelésüket blogjukra. Némi ellenérzés után a vendéglátósok hamar rájöttek a dolog reklámértékére, és kaliforniai éttermekben már kezdték is kialakítani a világos sarkokat, ahol a bloggerek a legjobb képeket el tudták készíteni. Azóta a fotómegosztás módja óriásit változott, az okostelefonok megjelenésével pedig a „dokumentálás” is jóval egyszerűbb lett. Már régen nem csak a bloggerek fényképeznek az éttermekben.
Ebben a közegben jelent meg az Instagram, a fényképekre épülő közösségi hálózat, ami az okostelefonon történő fényképmegosztáson alapul, és a mobil felületre lett kitalálva (néhány hete azonban már kivezették az internetre is). A telefonra telepíthető alkalmazás lényege, hogy különféle, egyszerűen használható effektekkel készítője akár különlegessé, „művészivé” teheti képét.
A vendégek nemcsak a Facebookra teszik fel a képeket, hanem egyre többen az Instagramra is, ahol mindenki, vagy csak az általuk meghatározott kör (mint a követők a Twitteren) láthatja azokat. Ezt a lehetőséget az éttermek kommunikációs célokra is felhasználják, legalábbis számos amerikai példáról olvastunk az interneten. A Cupcake Royale cukrászdalánc például a lefényképezett kedvenc termékük fotójával szavazóknak süteményt vagy fagylaltot ad ajándékba, a legjobb képeket pedig megjelenteti Facebook-oldalán. A Sherlock’s and Baker St. Pub & Grill-lánc az egységeiben készült legjobb bulifotókat várja az Instagramon, és utazást sorsol ki a részvevők között. Legolcsóbban a New York-i Comodo étterem csinál magának reklámot: felfigyelve a mind több, ételeit instagramozó vendégre, a fotómegosztón saját címkét vezettek be, a #ComodoMenu-t, és kérték vendégeiket, hogy a képeiket így tageljék, rövid kommentet is írva hozzá. A #ComodoMenu tagjainak a száma folyamatosan nő; a vendégek nemcsak szeretik az ötletet, de inspirációt is kapnak egymástól, mit is egyenek legközelebb a Comodóban. n
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >