Magazin: Kíváncsiság kontra sommelier
Lapunk februári számában a 2013-ban valószínűsíthető italtrendekkel foglalkoztunk, ezúttal az éttermek forgalmában a legnagyobb hányadot kitevő borral kapcsolatos várakozásokat bontjuk ki részletesebben. Csak a több szakember által is megfogalmazott előrejelzéseket emeltük ki – aligha kell mondanunk: ezek csak nagyon közvetve vonatkoznak Magyarországra.
- A fogyasztó keresi az általa még nem ismert vidékekről származó borokat;
- Szűkül az éttermek borlapja;
- Csökken a sommelier-k és a borkritikusok munkájának elismertsége;
- A fogyasztót jobban meg lehet győzni a természetes, autentikus, valódi jelzőkkel, mint az ízek ígéretével;
- A bor kevert italok alapanyagává is válik, és sok vendéglátóhelyen csapra kerül;
- Kedveltebbek az édes borok; divatos a sherry, a vermut, a moscato;
- Népszerűbbek lesznek a nyers pezsgők, akárcsak a jó minőségű asztali borok;
- Az borlapok számos helyen digitális hordozóra kerülnek, a tableteken monitoron megjelennek a különféleképpen csoportosított információk.
Kapcsolódó cikkeink
Még több cikk hasonló témában >
További cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >