Magazin: Kíváncsiság kontra sommelier

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 18. 11:19

Lapunk februári számában a 2013-ban valószínűsíthető italtrendekkel foglalkoztunk, ezúttal az éttermek forgalmában a legnagyobb hányadot kitevő borral kapcsolatos várakozásokat bontjuk ki részletesebben. Csak a több szakember által is megfogalmazott előrejelzéseket emeltük ki – aligha kell mondanunk: ezek csak nagyon közvetve vonatkoznak Magyarországra.

  • A fogyasztó keresi az általa még nem ismert vidékekről származó borokat;
  • Szűkül az éttermek borlapja;
  • Csökken a sommelier-k és a borkritikusok munkájának elismertsége;
  • A fogyasztót jobban meg lehet győzni a természetes, autentikus, valódi jelzőkkel, mint az ízek ígéretével;
  • A bor kevert italok alapanyagává is válik, és sok vendéglátóhelyen csapra kerül;
  • Kedveltebbek az édes borok; divatos a sherry, a vermut, a moscato;
  • Népszerűbbek lesznek a nyers pezsgők, akárcsak a jó minőségű asztali borok;
  • Az borlapok számos helyen digitális hordozóra kerülnek, a tableteken monitoron megjelennek a különféleképpen csoportosított információk.

Kapcsolódó cikkeink