Magazin: Kézműves sör, ipari marketing
2015 a sör éve lesz a gasztrokultúrában – lelkendezett egy „közírónk” a jó sört a csúcsgasztronómiával összekötni próbáló fővárosi PIVO and More étterem megnyitásakor. Ha talán az öröm korai is, annyi bizonyos, hogy a sokak által sörforradalomnak nevezett folyamat új szakaszába lépett: a minőségi sörre vendéglátóhelyek, sőt kiskereskedelmi üzletek koncepciót építenek, és az újonnan nyíló, magasabban pozicionált éttermekben, étkezdékben is az ínyencség, a hozzáértés, a színvonal egyfajta bizonyítékának számít egy-két kézműves hazai vagy nem kommercializálódott cseh/belga sörmárka neve az itallapon.
A „legújabb kor” vívmánya az is, hogy a magyar kézműves sörfőzdék felismerték: a sikeres marketing nem egyenlő a szakmai blogokon és a sörfesztiválokon való megjelenéssel. A főzdék tulajdonosai rájöttek, hogy a világ több ezer sörversenyének több tízezer díjáért ringbe szállva érdemes nekik is nevezniük jobb tételeiket, nemcsak a megszerezhető elismerés, hanem annak jó kommunikálhatósága miatt is a hazai piacon. Az elmúlt hetekben tele volt a sajtó például azokkal a hírekkel, hogy Dublinból és Prágából összesen tíz, komoly megmérettetésen szerzett érmet hoztak haza magyar sörök – ennek az érintettek számára még akkor is nagy reklámértéke van, ha a nyertes italoknak nemhogy a nevéről, tán még a fajtájukról sem hallott az átlag magyar fogyasztó.
Az egyenesen profi üzleti megközelítésre vall, hogy a békésszentandrási Szent András Sörfőzde prágai bronzérméről már egy kommunikációs ügynökség által készített és szétküldött közlemény értesítette a sajtót. Szép eredmény – 87 érem közül csak 8 jutott a nem Csehországból nevezett főzdéknek –, ám még szebb lett, hogy a közvélemény is tudomást szerzett róla.
A Szent András marketingmunkája más miatt is példaértékű lehet a kisebb magyar főzdék számára. Imperial-pilsner típusú sört készítettek Monarchista néven; a termékfejlesztés nemcsak a prémium-alapanyagok összeválogatásából állt, de személyiséget is adtak az italnak! A már említett ügynökség egy másik anyagában azt olvastuk, hogy a Monarchista „a boldog békeidők ízeit idézi”, és „nem csupán nevében eleveníti fel hazánk egy jelentős történelmi korszakát”, mivel az „elegánsan száraz” sör valamennyi alkotóeleme az egykori monarchia területéről származik – a szöveget láthatóan értő copywriter fogalmazta. Mert, ahogy szép korunk egyik, az üzleti életben gyakran használt szlogenje állítja: nem elég tojást tojni, kotkodácsolni is kell!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >