Magazin: Kártevők ellen mesterfokon

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 04. 04. 08:04

A kellemes időjárás beköszöntével egy időben elkezdődik a rovarvadászat szezonja is. Ilyenkor mindent bevetünk és elkövetünk annak érdekében, hogy megszabaduljunk tőlük. A hatékony irtószereknek köszönhetően ma ez már nem jelent komolyabb kihívást, és segítségükkel gyorsan és hatékonyan szabadulhatunk meg a zavaró kártevőktől.

rovartirtok

A rovarirtó szerek forgalma csekély mértékben nőtt 2015-ben az előző évhez képest. A növekedés mértéke az aeroszol és csapda kategóriák esetében volt a legjelentősebb.

A piac igen összetett, különböző szegmensekre bontható mind a rovarok típusa (repülő, mászó rovarok vagy molyok ellen), mind a felhasználás módja szerint, ahol folyamatos hatású elektromos, közvetlenül bőrre alkalmazandó termékekről, aeroszolokról, csapdákról, spirálokról beszélhetünk. Az eladáshelyeket tekintve a hipermarketek és a drogériák jelentik a legnagyobb csatornákat, utóbbi súlya intenzíven nő a szezonban. Ezzel párhuzamosan a diszkontok szerepének növekedése is megfigyelhető.

Hűséges használók

A fogyasztói szokások a rovarirtók esetében nem változtak jelentősen. A termékkel kapcsolatban a legfőbb elvárás továbbra is az, hogy gyorsan és biztosan oldja meg a kártevők okozta problémákat. Megfigyelhető az a tendencia, hogy a fogyasztók egy már jól bevált terméket nem szívesen cserélnek le egy másikra. Ennek legfőbb oka, hogy napjainkban már nincsenek jelentős különbségek a különböző kártevők ellen nyújtott megoldások árai között.

A piacról elmondható, hogy nagyon erősen szezonális, hiszen a rovarok, főleg a szúnyogok jelenléte függ az adott év időjárásától, a hőmérséklettől, az eső mennyiségétől és az esetleges árvizektől. Mindemellett az állami rovarirtás mértéke is erősen befolyásolja a rovarok elterjedését. A tavalyi év nagyon meleg és aszályos időjárása nem volt túl kedvező a rovarok számára, de a nyári szezon eladásai értékben mégis nőttek a 2014-es szezonhoz képest.

Egyszerűen és biztonságosan

Annak ellenére, hogy a tavalyi év nem számított kiemelkedőnek a kártevők jelenlétét illetően, az aeroszol és csapda kategóriában piacvezető Bábolna Bio rekord méretű árbevételt könyvelhetett el rovar- és rágcsálóirtó szerek értékesítéséből. A nagy múltú cég termékfejlesztéseinek egyik kiemelkedően fontos szempontja, hogy egy termék használata, kihelyezése minél egyszerűbb és biztonságosabb legyen, ezért innovációik is errefelé mutatnak. Például rágcsálóirtó termékeiket kihelyezésre kész aromazáró fóliával látják el, hogy a fogyasztóknak ne kelljen az irtószerrel közvetlenül érintkezniük. A BioStop® irtószermentes család valamennyi tagja ezen elgondolás alapján készült. A ragasztós csapdák irtószer alkalmazása nélkül, biztonságosan, a környezet felesleges terhelése nélkül és „látható” hatékonysággal gyűjtik össze a kártevőket.

A Bábolna Bio természetesen a korábbi évekhez hasonlóan idén is jelentkezik új termékekkel. A szezonon kívüli eladás a különböző csapdák és a molyirtók időszaka, ezekben a szegmensekben található termékek eladásai is nőttek az előző évekhez képest.

– A rágcsálóirtó termékünk világújdonság lesz, mellyel egy forradalmian új megoldást kínálunk a felhasználóknak. A rágcsálóirtó szerek területén az elmúlt húsz évben nem került piacra hasonló új fejlesztésű termék – ismerteti terveiket Bajomi Gergely, a Bábolna Bio Kft. értékesítési vezetője.

Az idei év elején vezetett be a Bábolna Bio egy természetes alapanyagú bolha- és kullancsriasztó termékcsaládot is, amely sikeresen riasztja el az az élősködőket házi kedvenceinkről (kutya, macska).

Barátságos védelem

A nyári szezonban az elektromos és a bőrre kenhető, fújható termékek a legnépszerűbbek a fogyasztók közében. A Henkel által forgalmazott VAPE márka számára a „barátságos védelem” jegyében ezek a fő szegmensek, és ezekben is a legerősebbek.

– A VAPE márka számára az idei év fordulópont jelent. A Spotless Group felvásárlása után ez lesz az első szezon már Henkel termékként. A vállalat fontos stratégiai célkitűzése a portfólió optimalizálása. Emellett 2016-ban egy-két termék újrabevezetése is várható – avat be Bellér Anna, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.

A hatékonyság és biztonság a bőrre kenhető termékeknél is kiemelten fontos szempont. Elmondható, hogy ez a szegmens különösen innovatív és szerteágazó, kicsit a kozmetikumok piacához hasonló. A VAPE több különböző fogyasztói igényre is fókuszál. A széles termékkínálatának köszönhetően teljes körű védelmet biztosít fogyasztóinak a rovarok szinte minden típusa ellen. Emellett a márka kínál termékeket kifejezetten az érzékeny bőrűek számára is, vagy a sportoláshoz is nyújt megfelelő megoldást, ahol alapvető elvárás, hogy izzadás esetén, akár 6 órán át is hatékonyak legyenek.

– A tavalyi újdonságaink, a Vape Derm & Dress „láthatatlan” bőrre és ruhára fújható aeroszol termékeink nagy sikert arattak. Az elektromos szegmensekben egyik oldalon maga a készülék minősége, megbízhatósága és könnyű kezelhetősége is kiemelkedő szempont, míg az utántöltőknél különböző formátumú és illatú variánsok jelennek majd meg – mondja Bellér Anna.

A márkaismertség növelése továbbra is nagyon fontos a VAPE számára, idén új tévékampánnyal, online és BTL-aktivitásokkal is készülnek. A bolti megjelenés, a vizibilitás kulcsfontosságú szerepe miatt erre továbbra is nagy hangsúlyt fognak fektetni.

Láthatatlan szúnyogháló

A szegmensek közül még mindig a tradicionális aeroszol (főként 300–400ml kiszerelésű) szegmens a legnagyobb. Folyamatosan növekszik is, hiszen ez nyújtja az „azonnali” biztos megoldást a kártevők ellen. Az idén jelenik meg a Bábolna Bio új terméke a PROTECT® Barrier rovarirtó aeroszol, amely zárt és nyílt téren egyaránt „Barrier” alkalmazással tartja távol a repülő és mászó rovarokat. E hatás elérése érdekében a készítményt a nyílászárók határoló felületeire (ablakkeret, ajtófélfa, küszöb) kell juttatni. Kültéri alkalmazás esetén pedig a terasz, erkély, balkon és lugas határoló idomait (pl. tartóoszlopokat, szegélyeket stb.) kell bepermetezni.

– Az idei évben folytatjuk a tavalyi évben megkezdett brandépítést, emellett fokozzuk az eladáshelyi jelenlétünket, és folytatjuk sikeres cégspecifikus nyereményjátékunkat. Továbbá szeretnénk nagyobb hangsúlyt fektetni a fogyasztók oktatására a rovar- és rágcsálóirtó szerek felhasználását illetően. Fontosnak tartjuk, hogy népszerűsítsük a magyar és hazai termékek vásárlását, ezért a termékeinken hirdetjük a hazai termék védjegyet, illetve Magyar Termék közösségi aktivitásaiban is rendszeresen részt veszünk – mutatja be marketingmunkájukat Bajomi Gergely.

A Caola által gyártott és forgalmazott, a fogyasztók által már jól ismert Rovatoxx márka 2015-ben is hozta az elvárt számokat. A vállalat fontosnak tartja, hogy minél több problémára tudjanak megoldást nyújtani. Ezt a szempontot szem előtt tartva a rovarirtó port és légy- és szúnyogirtó aeroszolt két kiszerelésben (200 ml, 400 ml) is tartalmazó termékcsalád az idén újabb taggal bővült. Tavaly fejlesztették ki Rovatoxx Darázsirtó aeroszolukat, mely az év közepén került az üzletek polcaira. A kutatási tapasztalatok azt mutatják, hogy a speciális termékek esetében a kisebb kiszerelés vonzóbb a piacon. Erre az eredményre támaszkodva a darázsirtó készítményük 200 ml-es kiszerelésben került piacra.

Bio-riasztás

Nincs olyan nyári kültéri program, ahol ne találkoznánk össze szúnyogokkal, és pillanatok alatt már tele is vagyunk csípésekkel, allergiás reakciót kiváltó piros hólyagokkal. Ilyen esetekben a legfontosabb a jó minőségű, és több órás védelmet biztosító szúnyogriasztó és -irtószerek használata.

– Biorep márkánk által a rovarriasztók piacán is jelen vagyunk. Emellett a Biorep szúnyog – és kullancsriasztó pumpás aeroszol termékünknél is sikereket könyvelhetünk el, hiszen bekerült a patikahálózatokba, ezáltal új vásárlói réteget érve el. A termék összetételét még korábban módosítottuk, így egy kifejezetten kényelmes, felhasználóbarát, hosszantartó védelmet biztosító érzékeny bőrűeknek is használható szúnyog- és kullancsriasztó szert kaptunk. A kellemes citrusillatú Biorep picaridin hatóanyagának köszönhetően nem ragad, és nem hagy nyomot a ruhán. Újdonság lesz az évben, hogy a korábbi 150 ml mellett 100 ml-es kiszerelésben is elérhető lesz – tudjuk meg Kaspár Norberttől, a Caola Zrt. kereskedelmi vezetőjétől.

Mindkét márka esetében cél, hogy a korábbi évek során használt akciós újsághirdetések mellett szeretnének a tematikus lapokban való megjelenéseiken erősíteni, illetve nagyobb hangsúlyt fektetni online promóciókra és fajsúlyosabb bolti jelenlétet biztosítani.

Kapcsolódó cikkeink