Magazin: Karcsúbb túrók között hízik a sovány
A túró alaptejtermékeink egyike. Egy olyan mágnestermék, amelynél egy-egy árakció kiemelkedő értékesítésnövekedést hozhat.
Az árverseny egy másik terepe a méretek variálása. Másfelől viszont az egészségtudatos táplálkozás és a kényelmi szempontok előretörése helyzetbe hozza a hozzáadott értéket felmutatni tudó túrókat is.
A túró nem kimondott szezontermék, bár a decemberi sütés-főzés érzékelhetően megemeli forgalmát. A piacon erősek a kereskedelmi márkák, és az eladásokban egyre nagyobb a diszkont csatorna szerepe.
– Piackutatási adatok szerint a túró eladásai stagnáltak az elmúlt időszakban. A forgalom csak olyan időszakokban mutat növekedést, amikor a nyerstej ára nagyon alacsony, és egyes gyártók ezt kihasználva nagyon olcsó túróárakkal tudnak a piacon megjelenni – mondja Szentesi Sándor, a Sole-Mizo Zrt. kereskedelmi igazgatója.
– Ilyen volt a tavalyi év, amikor a tej felvásárlási ára szinte soha nem látott mélypontot ért el – folytatja a gondolatot Volosinovszki János, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetője. – Ez a túró árán is meglátszott, a 250 g-os túró akciós ára jóval 200 Ft alá süllyedt, így mintegy 10%-kal volt alacsonyabban az átlagár az előző évinél.
Tégelyekbe költözve
A piac szerkezete a túró esetében is igazodik a fogyasztási trendekhez.
– A korábban nagyon népszerű 250 g-os, úgynevezett kasírozott fóliás téglalap alakú túró forgalma csökken, és helyét egyre inkább a 250 g-os, tégelybe csomagolt túró veszi át – mond egy konkrét példát erre Szentesi Sándor.
Másik ilyen lassú változás a méretvariánsok között zajlik. Megvetették a lábukat a piacon a kisebb kiszerelésű termékek, így találhatunk a polcokon 450, 200, sőt, 180 g-os túrót is. E mögött azonban kevésbé a fogyasztói igények állnak, sokkal inkább a piaci árharc.
Ami viszont egyértelműen a táplálkozási szokások lassú változását jelzi, az a zsírszegény vagy sovány túró forgalmi részarányának növekedése.
– Azok a fogyasztók, akik nagy hangsúlyt fektetnek az étkezésükre és rendszeresen sportolnak, előszeretettel választják ezeket a túrókat az étrendjükbe – jelzi a Sole-Mizo Zrt. kereskedelmi igazgatója. – A nem tehéntejből készült túrókra is van igény a piacon, de forgalmuk még mindig nem tekinthető jelentősnek a tehéntúró mellett.
Az egészségtudatosság növekedését a Nádudvari Élelmiszer Kft.-nél is tapasztalják, mivel a zsírszegény túrójuk aránya növekszik az összforgalmon belül.
– Ízesített túrókészítményünk, a piacvezető Nádudvari körözött forgalma is nőtt a tavalyi évben, ami alátámasztja az évek óta tartó trendet: a fogyasztók előnyben részesítik a magas hozzáadott értéket képviselő kényelmi termékeket – teszi hozzá Volosinovszki János. – A Nádudvari körözött 150 g-os kiszerelésben kapható, visszazárható kupakkal, ami praktikus az 1-2 fős háztartásoknak is, ráadásul a mai kor egészségtudatos elvárásainak is megfelelő, mivel E-mentes, azaz kizárólag természetes összetevőkből készül.
Talpasok Szegedről
A Sole-Mizo legfontosabb innovációja a túrópiacon egy beruházás: új, zárt technológiás túrógyártó üzemet alakítottak ki szegedi gyárukban.
– A beruházás eredményeként jelentősen javult az általunk gyártott túró minősége, és növelni tudtuk a termék fogyaszthatósági idejét – ismerteti a legfontosabb pozitívumokat Szentesi Sándor. – A beruházás részeként üzembe helyeztünk egy új csomagológépet is, amely „talpas” tasakba csomagolja a túrót. Így a boltokban álló pozícióban lehet kihelyezni a terméket a hűtőpultokra, ezáltal sokkal látványosabban lehet kínálni a fogyasztóknak. Termékeink jó minőségének és az egyedi csomagolásnak köszönhetően ebben az évben további beruházást tervezünk túróvonalunkon, mivel szükségünk van kapacitásaink bővítésére. Új, túróalapú termék piaci bevezetését csak az év második felére tervezzük.
A cég jelentősebb marketingaktivitást kimondottan a túró kategóriában nem tervez, azonban természetesen ez a termékkör is élvezi a Mizo ernyőmárka támogatásából fakadó előnyöket, tudjuk meg a kereskedelmi igazgatótól.
Nádudvari „arany” rögök
A Nádudvari túró forgalma nőtt a tavalyi évben. Ez nem meglepő, hiszen a cég zászlóshajója a Nádudvari rögös túró, amely régóta jól ismert és közkedvelt a fogyasztók körében országszerte, és amelynek minőségét a kiváló minőségű alapanyag és a nádudvari túrómesterek szaktudása garantálja évek óta.
– A Nádudvari túró egyedi gyártástechnológiával készül, így meg tudja őrizni a túró a rögös állományát, az egyedi csomagolásnak köszönhetően pedig a piacon ma is egyedülálló, 30 napos eltarthatósági idővel rendelkezik – avatja be lapunkat a siker néhány összetevőjébe Volosinovszki János. – Marketingkampányainkban évek óta nagy hangsúlyt kap a Nádudvari túró, image-hirdetésekkel, receptszponzorációkkal, receptversennyel támogattuk eddig is, mind print, TV-, kültéri és online megjelenésekkel. Az idei évben pedig egy nyereményjátékba is bevonjuk. Azt gondoljuk, hogy a Nádudvari rögös túró olyan prémium termék, melyet érdemes önállóan is a fókuszba helyezni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >