Magazin: Jegeskávé, a nyári slágerital
A jegeskávépiacot erős szezonalitás jellemzi, azon belül a heti és hétvégi időjárás is nagyban befolyásolja
a fogyasztói hajlandóságot.
A Nestlé Professional jegeskávé-eladásai az utóbbi években stagnálást mutattak, míg az idei szezon igencsak biztatóan indul egy új csatorna belépése eredményeképpen.
– A Nestlé Professional partnereinek hidegital-automatáihoz optimális 1 kg-os poralapú kiszerelésben egy citromos Nestea és egy Nescafé Frappé ízt kínál – avat be Tóth Boglárka, a Nestlé Professional channel brand managere.
A termékkategória szezonalitásának ellenére a Tutti Kft. sikerként értékeli, hogy termékük az őszi–téli szezonban is folyamatosan a polcokon maradhat az áruházláncokban.
– A Tutti jegeskávé 2002 óta létezik, 300 g-os tasakos kiszerelésben az első jegeskávétermék volt a magyar kiskereskedelemben. Öt évvel ezelőtt vett lendületet a termék forgalma, amikor áttértünk a 10×18 g egyadagos csomagolási egységre, ezzel évről évre sikerült a piaci jelenlétet és az eladásokat is növelni – tájékoztat Németh Ferenc, a vállalat kereskedelmi igazgatója.
Igazi áttörést a tavaly, Brüsszelben elnyert Superior Taste Award háromcsillagos díj hozott a vállalat számára, amelyhez kapcsolódó kampány eredményeként 2015-ben 45%-kal nőtt az értékesítésük.
– Meglátásunk szerint a jelenlegi stick egyadagos csomagolási forma megfelel a mai kor követelményeinek, ez a modern termék a legmegfelelőbb kiszerelésben található a piacon. „Egy bontás – egy keverés – egy fogyasztás” – osztja meg tapasztalatát Németh Ferenc.
– Mivel kényelmi desszerttermékről van szó, a csomagolásnál is nagy hangsúlyt fektettünk a praktikusságra. Ezért döntöttünk a félliteres, visszazárható kupakos UHT kiszerelés mellett – mondja Péter Katalin, a Naszálytej Zrt. kereskedelmi és marketingmenedzsere.
Automatizálódó jegeskávészegmens
Az utóbbi években a piaci igények a jegeskávészegmens automatizálása felé tolódik, amire a Nestlé Professional kínál optimális megoldást jelenlegi és potenciális partnereinek: kifejezetten jegeskávé és hideg italok elkészítésére kifejlesztett berendezéseket.
– Az automaták minimalizálják a jegeskávé elkészítésének élőmunka-igényét, továbbá standard minőséget biztosítanak, egyszerűsítik az elkészítés folyamatát, és könnyebben elszámolhatóvá teszik az értékesítést – fejti ki Tóth Boglárka.
A Nestlé Professional által kínált hidegitalok esetében mind a Nestea, mind a Nescafé márkák igen aktívak retail és OOH területen egyaránt. Mindkét márka erős márkaismertséggel és aktív marketingtámogatással működik, amelyek a Nestlé Professional csatornáira is erőteljes hatással vannak.
– A NESCAFÉ Dolce Gusto portfóliójában egy jegeskávévariáns található meg Ice Cappuccino néven. A termék a www.dolce-gusto.hu webshopon elérhető, retail csatornában nem forgalmazzuk – tudjuk meg Batta Krisztinától, a NESCAFÉ Dolce Gusto brand managerétől.
Az Ice Cappuccino eladásában megfigyelhető a szezonalitás, hiszen a tavaszi, nyári hónapokban ugrásszerűen megemelkedik a fogyasztók érdeklődése, olyannyira, hogy az 5–6. legkeresettebb helyre ugrik a webshopeladások alapján, míg a kevésbé meleg, őszi, téli hónapokban a 25 kapszulát tartalmazó portfólió sereghajtói között tartják számon.
– A termék kommunikációjában ezt a szezonalitást tartjuk szem előtt, éppen ezért a tavaszi időszakban lévő kóstoltatások nélkülözhetetlen eleme. Az év legnagyobb részében az Ice Cappuccinót együtt hirdetjük a NESCAFÉ Dolce Gusto kapszula portfólió többi tagjával, hiszen ez a variáns is oszlopos tagja a multi-beverage rendszernek, ami a NESCAFÉ Dolce Gusto márka egyik legnagyobb termékelőnye – egészíti ki a brand manager.
A multi-beverage rendszer segítségének köszönhetően a NESCAFÉ Dolce Gusto kávéfőző gépekkel és sokszínű kapszulaskálával többféle ital készíthető el, így mindenki megtalálhatja hangulatának és ízlésének megfelelő hideg vagy meleg italt. A NESCAFÉ Dolce Gusto márka életében kiemelt fontosságú az innováció, mind a kapszulák, mind a kávégépek terén. Folyamatosan bővítik és alakítják a portfóliót, figyelembe véve a fogyasztói igényeket.
Megnövekedett médiaaktivitás
A Tutti Kft. kiemelt figyelmet fordít új, élettanilag is korszerű élelmiszeripari termékek receptúrájának megalkotására és továbbfejlesztésére. Tapasztalataik szerint egyelőre nincs fogyasztói igény szélesebb ízválasztékra a jegeskávék terén, viszont a többi termékük tekintetében folyamatosan zajlanak a fejlesztések, így a meglévő mentes és csökkentett termékek mellett elsősorban a speciális táplálkozási igények kielégítését szolgáló élelmiszerekre koncentrálnak.
– A márkatermékeink megismertetése, népszerűsítése érdekében az elmúlt néhány évben a PR-kommunikációnkat, a közösségi médiában való aktivitásunkat és hirdetési, műsortámogatói részvételünket is növeltük a nyomtatott, online és rtv-médiakörben. Emellett magyarországi és külföldi, világméretű szakvásárokon, kiállításokon veszünk részt, ahol az információcsere és az új trendek megismerése révén az innováció irányvonalai még konkrétabbak – hangsúlyozza Németh Ferenc.
A Tutti-termék legfőbb üzenete a megbízható és kiváló minőség, amely mögött komoly szaktudás, korszerű géppark, nyitottság az új fejlesztések iránt, valamint tisztesség és szorgalom áll. A társaság munkáját és termékeinek minőségét több rangos hazai és nemzetközi díjjal ismerték el.
– Márkatermékeink eladását – a hagyományos csatornáinkon túl – megújult webshopunkon keresztül növeljük; online (pl. a Facebookon) elhelyezett, figyelemfelkeltő hirdetésekkel, nyereményjátékokkal ösztönözzük az interneten tájékozódó potenciális vásárlókat. Eladáshelyi népszerűsítés tekintetében a kóstoltatást tartjuk fontosnak, mivel a fő célcsoportunk, a háziasszonyok leginkább ízlelés alapján döntenek – egészíti ki a kereskedelmi igazgató.
A laktózérzékenyek paradicsoma
A Naszálytej Zrt. a jegeskávé-kategóriába 2014 év végén lépett be, de sajátos módon, hiszen a Magic Milk laktózmentes tejtermékcsaládot bővítették a laktózmentes jegeskávéval.
– Ezzel a lépéssel a jegeskávészegmensben ugyan a sokadik szereplőként jelenünk meg, de a laktózmentes alszegmensben egyedüliek vagyunk. Ennél a termékfejlesztésénél is elsősorban a fogyasztói visszajelzésekre építettünk, célunk az volt, hogy az alapvető tejtermékek mellett a kényelmi kategóriában is szélesítsük a laktózmentes kínálatunkat – avat be Péter Katalin, a Naszálytej Zrt. kereskedelmi és marketingmanagere. Hozzáteszi: a termék értékesítése kiegyensúlyozott, annak ellenére, hogy a megnevezése szezonális termékre utal. Marketingkommunikációnkban a téli hónapokra is felhívjuk a vásárlóink figyelmét, hiszen hűvösebb napokon akár forrón is fogyasztható a Magic Milk jegeskávé, laktózmentes habtejszínnel a tetején igazi kényeztetés.
A fogyasztói visszajelzések igazolják döntésüket, azóta tovább bővítették a desszertkínálatukat a túródesszert mellett a laktózmentes madártejjel. A desszertkategóriában további potenciát látnak, fejlesztéseiket a fogyasztóik igényeihez igazítva folytatják.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
A bécsi kávékultúra szíve: Julius Meinl és a kávé öröksége
Bécs, a híres kávéházi kultúra otthona, 2008-ban ideiglenesen otthont adott…
Tovább olvasom >Nemcsak a kávé ára emelkedik, a fogyasztása is nő Coca-Cola HBC Magyarország adatai szerint
A tavaly szeptembertől idén augusztus végéig tartó időszakban mintegy 1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >