Magazin: Ízevolúció – vodkák – 21. század

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 06. 28. 11:33

A termékfejlesztésben nem lehet leállni – így van ez az égetett szeszeknél is, különösen az önmagában kevéssé karakteres ízű vodkák és más „fehér” italok esetében! Lehet a kiszerelést is vonzóbbá tenni; némelyik palack már-már a parfümös üvegek formáival vetekszik, kategóriájában pedig külön világot képvisel az Absolut vodka. A legfontosabb mégis az íz, és ha a célcsoportot a fiatalok és a nők felé lehet már csak bővíteni, óriási szerepet kap az ízesítés. Ehhez magától értetődően gyümölcsöket kezdtek használni a gyártók, akik gyorsan újra egálba kerültek egymással, amikor már mindenkinek, aki számít, volt terméke a legnépszerűbb ízekben.

És ekkor jöttek az új ötletek és az új termékek! Először a „különleges” gyümölcsök: szőlő, gránátalma, mangó, majd megjelentek a kávé-, vanília-, csokoládé-, karamell-, kókuszízű vodkák. Azután – kis túlzással – elszabadult a pokol, és két nagy gyártó is elkezdett az extrém ízekre (is) építeni. Three Olives vodkák kaphatók például torta, kóla és más, nálunk alig ismert üdítőitalok ízében. A Van Gogh Vodkának már a csokoládés és kávés italaiból is több különféle változata van, legújabb újdonságuk pedig a mogyoróvaj-málnazselé ízű termék.

Első hallásra ezeknél is meglepőbb idea a Bakon baconos vodkája, de ha az amerikaiak fejlett koktélkultúrájára gondolunk, a fejlesztés jóval logikusabbnak tűnik; gondoljunk csak bele, milyen jól illik ez az ital az USA-ban a legnépszerűbb
5 koktél közé tartozó Bloody Marybe!

Más, hozzánk közelebb álló irány a pálinkáknál is megszokott „ágyazás”. A The Bear Hug a márciusi barcelonai Alimentarián mutatta be gyümölcsös italait; a papayára töltött tequilát, a mangóra vagy erdei gyümölcsökre öntött rumot és hasonlókat. Egy fokkal nehezebb nekik ellenállni!

Kapcsolódó cikkeink