Magazin: Hogy ebből mi lesz?!

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 02. 20. 11:36

Ellentmondásosak az elképzelések a Starbucks egyébként szimpatikus kezdeményezését illetően: milyen hatása lesz az 1 dollárért árusított plasztik kávéspoharak megjelenésének? Mennyiben változtathatja meg egy ilyen kezdeményezés az emberek viselkedésmódját?

Az amerikaiak egyre fogékonyabbak a környezetvédelem, a fenntartható fejlődés kérdéseire, és a közvélemény nem elhanyagolható nagyságú nyomást gyakorol a gasztronómiai cégóriásokra, például az eldobható poharak területén. A Starbucks 1 dollárért „többször használatos” műanyag poharat ad vásárlóinak, aminek ára igazán nem riasztó, és ebbe kérve a kávék később 10 centtel kevesebbe kerülnek. Igen ám, de se a kedvezmény nem túl nagy motiváló erő, se az nem túl valószínű, hogy a vendégek üres műanyag poharakkal járnak; az egyetlen, amiben egy ilyen kezdeményezéskor a szervező bízhat, az a vendégek környezettudata. Egy omnibuszos felmérés szerint a megkérdezett amerikaiak 28 százaléka vagy már vett, vagy kész venni ilyen poharat, de a kutatási eredmény még nem az a bizonyos nyugta, amivel Schultz úr a napot dicsérheti.

A McDonald’s tavaly kezdett papírpoharakat tesztelni néhány éttermében az ismert poliészterén-habosak helyet, a Donkin’ Donuts idén fog próbálkozni ugyanezzel, de az újratöltés jutalmazásával járó promóciós ígéretet a Starbuckson kívül más cégek még nem kívántak tenni.

Kapcsolódó cikkeink