Magazin: Hogy ebből mi lesz?!
Ellentmondásosak az elképzelések a Starbucks egyébként szimpatikus kezdeményezését illetően: milyen hatása lesz az 1 dollárért árusított plasztik kávéspoharak megjelenésének? Mennyiben változtathatja meg egy ilyen kezdeményezés az emberek viselkedésmódját?
Az amerikaiak egyre fogékonyabbak a környezetvédelem, a fenntartható fejlődés kérdéseire, és a közvélemény nem elhanyagolható nagyságú nyomást gyakorol a gasztronómiai cégóriásokra, például az eldobható poharak területén. A Starbucks 1 dollárért „többször használatos” műanyag poharat ad vásárlóinak, aminek ára igazán nem riasztó, és ebbe kérve a kávék később 10 centtel kevesebbe kerülnek. Igen ám, de se a kedvezmény nem túl nagy motiváló erő, se az nem túl valószínű, hogy a vendégek üres műanyag poharakkal járnak; az egyetlen, amiben egy ilyen kezdeményezéskor a szervező bízhat, az a vendégek környezettudata. Egy omnibuszos felmérés szerint a megkérdezett amerikaiak 28 százaléka vagy már vett, vagy kész venni ilyen poharat, de a kutatási eredmény még nem az a bizonyos nyugta, amivel Schultz úr a napot dicsérheti.
A McDonald’s tavaly kezdett papírpoharakat tesztelni néhány éttermében az ismert poliészterén-habosak helyet, a Donkin’ Donuts idén fog próbálkozni ugyanezzel, de az újratöltés jutalmazásával járó promóciós ígéretet a Starbuckson kívül más cégek még nem kívántak tenni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >